Συγγνώμη της VW για «ναζιστική γκάφα»

Σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια μπήκε ο λόγος του CEO της VW, Herbert Diess, σε δηλώσεις του για το μέλλον του γερμανικού κολοσσού.

Ο Diess κλήθηκε να σχολιάσει την μελλοντική πορεία του VW Group και τις κατευθύνσεις που αυτό θα κληθεί να ακολουθήσει, προκειμένου να διατηρηθεί στην κερδοφορία. Κάπου εκεί οι λέξεις μπερδεύτηκαν στο κεφάλι του επικεφαλής της «ΦαουΒε», με την γλώσσα να βάζει τον ίδιο -και την ίδια την εταιρία, κατ’ επέκταση- σε «ναρκοπέδιο». Κατά την διάρκεια της ομιλίας του, o 61χρονος Γερμανός είπε «Ebit macht frei». Το «Ebit» (ή EBIT) είναι ευρέως διαδεδομένο ακρωνύμιο στον χρηματοπιστωτικό χώρο και σημαίνει «earnings before interest and taxes» (κέρδη προ τόκων και φόρων). Ποιο ήταν το πρόβλημα;

Δείτε ακόμα: Πως η Ford δεν απέκτησε την VW τζάμπα

H φράση που χρησιμοποίησε είναι πολύ κοντά σε μία άλλη, που έχει μείνει χαραγμένη στα πιο σκοτεινά κιτάπια της ανθρωπότητας: το διαβόητο «Arbeit Macht Frei» (η εργασία απελευθερώνει), που «κοσμούσε» τις πύλες των ναζιστικών στρατοπέδων συγκέντρωσης –με χαρακτηριστικότερη αυτή του κολαστηρίου στο Νταχάου- κατά την διάρκεια του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου. Οι αντιδράσεις ήταν σφοδρές άμα τη κυκλοφορία της είδησης, με τον Diess να σπεύδει να δηλώσει συγγνώμη για το λεκτικό του ατόπημα. Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά: «Αδιαμφισβήτητα πρόκειται για ατυχή επιλογή λέξεων. Αναφερόμουν στην ελευθερία που αποκτούν τα brands της Volkswagen χάρη στην οικονομική τους υγεία, δίχως να έχω την παραμικρή πρόθεση να τοποθετηθεί η δήλωσή μου σε λάθος πλαίσιο. Ειλικρινά, εκείνη την στιγμή δεν το σκέφτηκα ότι θα μπορούσε να εκληφθεί υπό τέτοιο πρίσμα».

Διαβάστε επίσης: Αυτό είναι το νέο σήμα της VW (+video)

Συμπλήρωσε δε πως αναγνωρίζει την «ειδική ευθύνη της VW σε σχέση με το Τρίτο Ράιχ». Να θυμίσουμε πως το «Αυτοκίνητο του λαού» («Volkswagen») ήταν το όραμα του Χίτλερ, για ένα φθηνό μεταφορικό μέσο που θα μπορούσε να αποκτήσει κάθε γερμανική οικογένεια.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το πλοίο της Hyundai που κάνει ησυχία για το βυθό!
Το πλοίο της Hyundai που κάνει ησυχία για το βυθό! …
Σπανιότατο premium Peugeot 205 θυμίζει GTi
Σπανιότατο premium Peugeot 205 θυμίζει GTi
Φουλ της φτερούγας η νέα Porsche 911 GT3 RS
Φουλ της φτερούγας η νέα Porsche 911 GT3 RS
Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων για τη Bugatti
Ιστορικό ρεκόρ πωλήσεων για τη Bugatti
Έχει ελπίδα το Golf R κόντρα στην A45 S; (+video)
Έχει ελπίδα το Golf R κόντρα στην A45 S; (+video)
Δωράκι BMW M5 CS για τον πιο καμικάζι του MotoGP
Δωράκι BMW M5 CS για τον πιο καμικάζι του MotoGP
Αυτοκίνητο από τη Huawei με 551 άλογα!
Αυτοκίνητο από τη Huawei με 551 άλογα!
Το νέο Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς!
Το νέο Παγκόσμιο Αυτοκίνητο της Χρονιάς!
«Κούτα» Peugeot 309 GTI με 236 χλμ.!
«Κούτα» Peugeot 309 GTI με 236 χλμ.!
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store