Θυμάστε την BMW X5 V12 Le Mans των 700 ίππων;

Κάποιες σπάνιες φορές, οι αυτοκινητοβιομηχανίες αφήνουν τους μηχανικούς να ξεσαλώσουν. Στη Renault, για παράδειγμα, έφτιαξαν το Espace F1: ένα εξωφρενικό πολυμορφικό με κινητήρα Formula 1 και απόδοση 800 ίππων. Κάτι παρόμοιο, έκαναν λίγα χρόνια αργότερα οι συνάδελφοί τους στη BMW.

Το 2000, οι Βαυαροί αποφάσισαν να μετουσιώσουν την τρέλα τους για το Le Mans σε μια αξιομνημόνευτη μορφή της -τότε πρωτοεμφανιζόμενης- X5. Πέντε χρόνια νωρίτερα, η McLaren F1 GTR και ο V12 των 6.1 λίτρων της BMW, είχαν σαρώσει στο φημισμένο 24ώρο αγώνα αντοχής (η μαύρη κέρδισε τελικά, η κίτρινη τερμάτισε δεύτερη).

Αυτό το μοτέρ, αποφασίστηκε να πάρει θέση κάτω από το καπό του πολυτελούς SUV! Σε αντίθεση με το Espace F1, στην X5 δεν χρειάστηκαν ακραίες μετατροπές και μετάλλαξη του πλαισίου. Ο ατμοσφαιρικός 12κύλινδρος «κούμπωσε» κανονικά στο μηχανοστάσιο, αφήνοντας άθικτη την καμπίνα και παρέχοντας τη δυνατότητα για 4θέσια διάταξη, με 4 ξεχωριστά ανθρακονημάτινα μπάκετ.

Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με τις απλές X5, η παρουσία 6τάχυτου χειροκίνητου κιβωτίου και η μετάδοση της κίνησης στον πίσω άξονα. Ειδοποιός διαφορά σε σχέση με την αγωνιστική McLaren, τα 120 παραπάνω άλογα της X5 Le Mans! Από τη στιγμή που δεν υπήρχε λόγος για περιορισμούς λόγω κανονισμών, οι μηχανικοί της BMW απελευθέρωσαν την πλήρη δυναμική του κινητήρα. Με απόδοση 700 ίππων και 700 Nm, η Le Mans μέχρι σήμερα παραμένει η ισχυρότερη X5 που βγήκε από το Μόναχο. Παρά το βάρος των 2+ τόνων και την αεροδυναμική μαντρότοιχου, μπορούσε να επιταχύνει στα 100 χλμ./ώρα από στάση εντός 4,7 δλ. και να ξεπεράσει τα 310 χλμ./ώρα!

Ακόμα πιο εντυπωσιακές ήταν οι επιδόσεις στην πίστα. Και μάλιστα όχι σε κάποια τυχαία, αλλά στην πιο επικίνδυνη του κόσμου. Στα χέρια του Hans Joackin Stuck (πρωταθλητής DTM, 5 φορές νικητής Le Mans -2 γενικής, 3 κατηγορίας), το θηριώδες κράμα X5-F1 έγραψε χρόνο 7 λεπτών και 49 δευτερολέπτων στο Nurburgring. Αν δεν εντυπωσιάζεστε, αρκεί να αναφέρουμε πως ο σημερινός κάτοχος του ρεκόρ όλων των εποχών για SUV παραγωγής, το Audi RS Q8, το 2019 είχε σημειώσει χρόνο 7.42.2. Τον ήχο της V12 X5 όμως, δεν μπορεί ούτε να τον ονειρευτεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πιο μικρά, ελαφριά, γρήγορα και καθαρά Suzuki
Πιο μικρά, ελαφριά, γρήγορα και καθαρά Suzuki
Η βόλτα του Κριστιάνο Ρονάλντο στο Φιοράνο (+video)
Η βόλτα του Κριστιάνο Ρονάλντο στο Φιοράνο (+video) …
Πλημμυρισμένος δρόμος «χρύσωσε» την οδική! (+video)
Πλημμυρισμένος δρόμος «χρύσωσε» την οδική! (+video) …
Peugeot 205 Rallye 33 ετών καλύτερο από καινούργιο
Peugeot 205 Rallye 33 ετών καλύτερο από καινούργιο
Εντοπιστές καταλυτών από την Toyota κόντρα στους κλέφτες
Εντοπιστές καταλυτών από την Toyota κόντρα στους κλέφτες …
Stellantis στις μάρκες της: «Έχετε 10 χρόνια προθεσμία»
Stellantis στις μάρκες της: «Έχετε 10 χρόνια προθεσμία» …
Νομικοί μπελάδες για το «Wrangler» της Mahindra
Νομικοί μπελάδες για το «Wrangler» της Mahindra
Η Ferrari Testarossa επιστρέφει ισχυρότερη από ποτέ
Η Ferrari Testarossa επιστρέφει ισχυρότερη από ποτέ
Πωλείται σπάνιο Nissan Skyline R34 με 10 χλμ.!
Πωλείται σπάνιο Nissan Skyline R34 με 10 χλμ.!
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store