Τι γίνεται με την επόμενη γενιά του Tesla Model S;

Κι όμως, πέρασαν 10 ολόκληρα χρόνια από τότε που παρουσιάστηκε το Tesla Model S. Δέκα χρόνια στα οποία καταγράφονται τεράστιες επιτυχίες, η σημαντικότερη εκ των οποίων αφορά τη μετατόπιση του αγοραστικού ενδιαφέροντος στα ηλεκτρικά. Το Model S ήταν αυτό που έκανε παγκοσμίως γνωστά τα EVs, μέσα από τα εκατοντάδες video με κόντρες του κόντρα σε supercars και hypercars, αλλάζοντας για τα καλά τη θεώρηση γύρω από τα «πριζωμένα» τετράτροχα.

Παρόλη τη μακρά διαδρομή και τις αρκετές του πωλήσεις (346.000 συνολικά), το Model S δεν έχει ακόμα περάσει στη δεύτερη γενιά του. Ο κόσμος της αυτοκίνησης λειτουργεί βάσει κανόνων και συνήθως τους ακολουθούν όλοι οι κατασκευαστές. Όλοι τους προσπαθούν να δουν σε τι περιβάλλον θα φέρουν το αυτοκίνητό τους, σε ποια αγορά, ποια χαρακτηριστικά θα πρέπει να έχει, τι αρέσει στον πελάτη και άλλα πολλά.

 

 

 

Στις χώρες όπου το κατά κεφαλήν εισόδημα είναι μικρό, οι γενιές των αυτοκινήτων μπορούν να ξεπεράσουν τα 10 χρόνια. Είναι πολύ κοστοβόρο να προχωρήσεις στην επόμενη σελίδα του μοντέλου, αφού οι καταναλωτές δεν έχουν καταφέρει να συγκεντρώσουν τα χρήματα που απαιτούνται. Σε μεγαλύτερες αγορές, όμως και συνεπώς σε περιοχές όπου το εισόδημα είναι υψηλό, όπως πχ. σε Ευρώπη, Βόρεια Αμερική, Νότια Κορέα, Ιαπωνία και προσφάτως, Κίνα, μια γενιά κρατά 6-7 χρόνια. Σχετικά με τα facelift, συνήθως γίνονται μετά την πάροδο 3 ετών, ώστε να φρεσκαριστεί το αυτοκίνητο όσο χρειάζεται.

Ό,τι γράφτηκε παραπάνω λοιπόν, το ακολουθεί το σύνολο των κατασκευαστών. Όχι, όμως, η Tesla. Ήταν 22 Ιουνίου του 2012 όταν οι 10 πρώτοι πελάτες της φίρμας απέκτησαν τα πρώτα Model S, από το εργοστάσιο στο Φρίμοντ της Καλιφόρνια. Δεν ήταν το πρώτο Tesla που παρήχθη ποτέ, αλλά τάραξε τα νερά και οδήγησε την εταιρεία (αργότερα και την αυτοκίνηση) σε μια νέα εποχή. Από τότε το S δέχτηκε αναβαθμίσεις, αλλά όχι δεύτερη γενιά. Την ίδια περίοδο έχουν λανσαριστεί δύο γενιές Mercedes CLS, E-Class, Audi A6 και BMW Σειράς 5. Το Model S απέκτησε από τη μεριά του τις εκδόσεις P100D και Plaid, που το κράτησαν στον αφρό, αλλά ήδη το έδαφος έχει αρχίσει να υποχωρεί από ένα σημείο και μετά.

 

Το μεγάλο ερώτημα που τίθεται, είναι γιατί η Tesla δεν παρουσιάζει μια νέα γενιά του μοντέλου της. Η μείωση των πωλήσεων μπορεί να εξηγηθεί εύκολα, λόγω της έλλειψης ημιαγωγών, αλλά δεν το αντιμετωπίζει αυτό μόνο η εταιρία του Elon Musk. Το μεγαλύτερο πρόβλημα του Model S, ωστόσο, εντοπίζεται στον ίδιο τον ανταγωνισμό. Το 2012, δεν υπήρχε κανένας σοβαρός ηλεκτρικός ανταγωνιστής. Σήμερα, τα πράγματα έχουν αλλάξει άρδην.

 

Χαρακτηριστικό παράδειγμα οι πωλήσεις της Porsche Taycan. Ήταν σχεδόν διπλάσιες το 2021 παγκοσμίως από το S (41.300 έναντι 21.400), τη στιγμή που στην Κίνα η BYD με το Han έκανε πάρτι. Μόνο εκεί πούλησε 79.000 κομμάτια, αριθμός σχεδόν τετραπλάσιος του Model S. Αλλά η αγορά μία… Πολλοί θα συμφωνήσουν πως οι πωλήσεις πέφτουν αν υπάρξει πρόβλημα στην εφοδιαστική αλυσίδα. Ακόμα, δεν υπάρχει καμία εξήγηση γιατί η εταιρεία παραμένει αδρανής και δεν παρουσιάζει την επόμενη γενιά του Model S, αλλά το θέμα δεν είναι μόνο αυτό. Έχει «φρενάρει» και το νέο Roadster, ενώ υπάρχει μεγάλη αναμονή για το Cybetruck, η οποία έχει αρχίσει να κουράζει. Είναι εξαιρετικά δύσκολο να πει κάποιος πότε το S θα αντικατασταθεί από τη νέα γενιά του. Και μέχρι τότε όχι μόνο δεν γίνεται νεότερο, αλλά γερνάει.

Get it on Google Play Download on the App Store