Τι ήταν το σύστημα i-DSI στο πρώτο Honda Jazz;

Το εντελώς νέο, τέταρτης γενιάς Jazz βρίσκεται στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό και πλέον διατίθεται αποκλειστικά με υβριδικό μηχανικό σύνολο. Μπορεί με το πρώτης γενιάς Jazz που παρουσιάστηκε το 2002, το νέο να μην έχει καμία ομοιότητα, όμως διατήρησε την ίδια φιλοσοφία. Αυτή της πρακτικότητας, των άνετων χώρων και της ευελιξίας.

Το πρώτης γενιάς Jazz «έκρυβε» αρκετές νέες τεχνολογίες στον κινητήρα και στο αμάξωμα. Ντεμπούτο είχαν κάνει οι κινητήρες 1.2 λτ. και 1.4 λτ. τεχνολογίας i-DSI ή Dual and Sequential Ignition, οι οποίοι αντιπροσώπευαν τους «επόμενης γενιάς» βενζινοκινητήρες της Honda. Τότε είχαν κάνει την εμφάνισή τους και οι i-VTEC στα μοντέλα Stream και Civic Type-R, για να επιτύχουν ισορροπία μεταξύ υψηλής απόδοσης και οικονομίας καυσίμου. Οι SOHC i-DSI που προσφέρονταν το Jazz στόχευαν στο απόλυτο επίπεδο απόδοσης καυσίμου και χαμηλών ρύπων, χωρίς να λειτουργούν εις βάρος της οδηγικής αίσθησης.

Σε κάθε ένα από τους 4 κυλίνδρους με τις 8 βαλβίδες των μοτέρ i-DSI υπήρχαν δύο μπουζί, τοποθετημένα διαγώνια για καλύτερη ανάφλεξη. Το σύστημα έλεγχε άμεσα κάθε μπουζί με ανεξάρτητο χρονισμό ανάφλεξης, μέσω οκτώ ξεχωριστών πηνίων ανάφλεξης. Το σύστημα i-DSI δημιουργούσε δύο ξεχωριστούς σπινθήρες σε διαφορετικό χρόνο κατά τη διαδικασία της καύσης. Το πρώτο μπουζί ενεργοποιούνταν για την καύση του μείγματος αέρα – καυσίμου, όπως στη συμβατική ανάφλεξη. Το δεύτερο μπουζί άναβε λίγο αργότερα για να κάνει καύση του υπόλοιπου άκαυστου μείγματος στον κύλινδρο.

Το σύστημα διπλής και διαδοχικής ανάφλεξης βελτιστοποιούσε το χρονισμό κάθε μπουζί με βάση την ταχύτητα του κινητήρα και το φορτίο του κινητήρα. Η εντατική καύση σε όλες τις στροφές του κινητήρα όχι μόνο έλεγχε τα πειράκια, αλλά επέτρεπε επίσης πολύ υψηλότερη αναλογία συμπίεσης – 10,8: 1. Όλα αυτά είχαν ως αποτέλεσμα τη ζωντανή απόδοση σε όλες τις στροφές του κινητήρα, με χαμηλή κατανάλωση καυσίμου (5,3 λτ./100 χλμ. το 1.2 λτ. και 5,5 λτ./100 χλμ. το 1.4) και εκπομπές CO2 (126 γρ./χλμ. και 130 γρ./χλμ. αντίστοιχα).

Ο 1.2 λτ. i-DSI (1.243 κ.εκ.) είχε ισχύ 78 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 110 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ., ενώ ο 1.4 λτ. i-DSI (1.339 κ.εκ.) απέδιδε 83 ίππους στις 5.700 σ.α.λ. και 229 Nm ροπής στις 2.800 σ.α.λ. Η μετάδοση γινόταν μέσω ενός μηχανικού κιβωτίου 5 ταχυτήτων ή ενός CVT με 7 προσομοιωμένες σχέσεις μετάδοσης (στο 1.4).

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Ποια αυτοκίνητα λατρεύουν οι γυναίκες;
Ποια αυτοκίνητα λατρεύουν οι γυναίκες;
Focus RS vs Golf R: Ποιο έχει καλύτερη τετρακίνηση;
Focus RS vs Golf R: Ποιο έχει καλύτερη τετρακίνηση;
Λιοντάρι το νέο Peugeot 3008 στον τάρανδο
Λιοντάρι το νέο Peugeot 3008 στον τάρανδο
Πάτησε Ευρώπη το Renault Arkana
Πάτησε Ευρώπη το Renault Arkana
Η Ferrari 458 επισκιάζει την 488 στα μεταχειρισμένα
Η Ferrari 458 επισκιάζει την 488 στα μεταχειρισμένα …
Το μπάχαλο της Ε.Ε. με τις πραγματικές καταναλώσεις
Το μπάχαλο της Ε.Ε. με τις πραγματικές καταναλώσεις …
Οι επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai
Οι επιδόσεις του νέου Nissan Qashqai
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πόσο κοστίζει η συντήρηση μιας Lamborghini Diablo;
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Πωλείται μοναδική Lancia Fulvia 1600 HF Competizione
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με του νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό των 13.390 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα δηλητηριώδη «πυραυλάκια»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το νέο trendy υβριδικό αυτοκίνητο των 11.990 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda CR-V e:HEV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο μικρομεσαίο crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα ειδική έκδοση για το Citroen C3 Aircross!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes EQA! Πόσο κοστίζει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων