Τι κίνδυνο μπορεί να κρύβει το σύστημα ζωνών ασφαλείας;

Αδιαμφισβήτητα τα αυτοκίνητα που απολαμβάνουμε εν έτει 2019 δεν έχουν απολύτως καμία σχέση με τα αυτοκίνητα πριν από 30 χρόνια. Τα πάντα έχουν γίνει καλύτερα πάνω τους, αλλά πρωτίστως παρέχουν περισσότερη ασφάλεια. Ή μήπως όχι όλα;

Ωστόσο, ακόμα τώρα η ασφάλεια σε ένα σύγχρονο αυτοκίνητο δεν είναι ίδια για όλους τους επιβάτες. Τουλάχιστον αυτό αποκαλύπτει νέα μελέτη του IIHS (Insurance Institute for Highway Safety). Και αυτό γιατί οι επιβάτες στο εμπρός μέρος είναι περισσότερο προστατευμένοι από τους πίσω, ακόμη και σε περίπτωση μετωπικής σύγκρουσης.

 Δείτε ακόμη: Η Hyundai φέρνει την επανάσταση στην παθητική ασφάλεια

Σύμφωνα με την μελέτη του ΙΙHS, ενώ όλα τα συστήματα παθητικής κι ενεργητικής ασφάλειας έχουν εξελιχθεί σημαντικά, εν τούτοις για τους πίσω επιβάτες έχουν παραμείνει τα ίδια με χρόνια πριν! Το Ινστιτούτο εξέτασε 117 ατυχήματα στα οποία οι επιβάτες των πίσω καθισμάτων σκοτώθηκαν ή τραυματίστηκαν σοβαρά. Έπειτα από την ανάλυση των δεδομένων απεδείχθη ότι ο πιο συνηθισμένος τύπος τραυματισμού ήταν στο στήθος, ακολουθούμενος από τραύματα στο κεφάλι. Η ευθύνη για τους σοβαρούς τραυματισμούς στο στήθος φαίνεται να είναι οι υπερβολικές δυνάμεις από τη ζώνη, ενώ οι τραυματισμοί στο κεφάλι προκαλούνται στους επιβάτες από χτυπήματα στα εσωτερικά μέρη του οχήματος.

Διαβάστε επίσης: Tι είναι η υποστροφή και πώς αντιμετωπίζεται; (+video)

Όπως δήλωσε κι ο πρόεδρος του Ινστιτούτου, David Harkey: «Οι κατασκευαστές έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά για τη βελτίωση της προστασίας του οδηγού και των εμπρός επιβατών. Οι προσομοιώσεις μετωπικής και πλάγιας σύγκρουσης βοήθησαν στην βελτίωση της ασφάλειας των εμπρός επιβατών. Κάτι αντίστοιχο πρέπει να γίνει και για τους πίσω κι άμεσα»!

Τα αποτελέσματα της συγκεκριμένης μελέτης, θα χρησιμοποιηθούν από τον οργανισμό για την εκπόνηση ενός νέου τύπου τεστ μετωπικής σύγκρουσης που θα προσπαθήσει να αξιολογήσει την προστασία των επιβατών και στο πίσω μέρος.

Get it on Google Play Download on the App Store