Το Isuzu με ανάρτηση Lotus και τετραδιεύθυνση!

Η Isuzu είναι γνωστή για δυο πράγματα: τους ντίζελ κινητήρες και το D-Max. Οι παλιότεροι ενδεχομένως να θυμούνται και το Trooper, ιδίως τη 2η γενιά του. Πώς θα σας φαινόταν να ακούγατε πως οι Ιάπωνες όχι μόνο κατασκεύαζαν σπορ αυτοκίνητο, αλλά είχε και τις ευλογίες της Lotus;

Βάζουμε όπισθεν για την αυγή της δεκαετίας του 90. Τότε που τα κουπέ γνώριζαν στιγμές δόξας. Η Isuzu είχε εκπροσώπηση στην κατηγορία, με το Piazza ή Impulse του 1980. Ένα σχήμα φιλοτεχνημένο από τον Giorgetto Giugaro, που επηρέασε σε μεγάλο βαθμό τη σχεδίαση του De Lorean DMC-12 (της πασίγνωστης χρονομηχανής από την «Επιστροφή στο Μέλλον»).

Για τα 90’s ήταν επιτακτική η παρουσίαση διαδόχου. Αυτή τη φορά, ο σχεδιασμός ανατέθηκε στον επικεφαλής του τμήματος της εταιρίας, Shiro Nakamura. O Ιάπωνας άντλησε έμπνευση από τα σχέδια της Lotus για την Elan M100, καθότι και οι δυο φίρμες τότε τελούσαν υπό την αιγίδα της General Motoros. Πέρα από την Elan, οι επιρροές της BMW Σειράς 3 E30 (μπροστά) και του Mitsubishi Eclipse (πίσω) ήταν διάχυτες. Η ευρωπαϊκή αύρα στις γραμμές του Impulse αποτέλεσε ένα από τα κυριότερα προωθητικά στοιχεία του μοντέλου στην Ιαπωνία.

Μια αύρα, ωστόσο, που δεν περιοριζόταν στο αμάξωμα. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τους πολλαπλούς συνδέσμους πίσω, μαζί με το σετάρισμα αμορτισέρ-ελατηρίων και αντιστρεπτικών, ανήκαν στη Lotus! Οι Άγγλοι είχαν βοηθήσει και στην πρώτη γενιά του Impulse, προσφέροντας ένα προαιρετικό πακέτο. Άλλο ένα προέρχονταν από τη γερμανική Irmscher. Για το Impulse MK2 όμως, η ανάρτηση ήταν καταγωγής Hethel ανεξαρτήτου έκδοσης. Εκτός αυτού, το ιαπωνικό κουπέ διέθετε και σύστημα παθητικής τετραδιεύθυνσης! Το σύστημα αυτό δεν προερχόταν από τη Lotus και μπορούσε να μεταβάλλει τη σύγκλιση των πίσω τροχών, μέσω των φορτίων που ασκούνταν στη διαδρομή των αμορτισέρ.

Σε αντάλλαγμα για το στήσιμο, η Isuzu προμήθευε μοτέρ τη Lotus. Ο βασικός κινητήρας του Impulse ήταν ένας 16βάλβιδος 1.600άρης 130 ίππων, όμως το RS έφερε κάτω από το καπό την υπερτροφοδοτούμενη μορφή του, με 160 ίππους και 203 Nm. Όχι μόνο ήταν τούρμπο, αλλά το Impulse RS ήταν και τετρακίνητο (κατανομή 43-57 εμπρός-πίσω) με Viscous κεντρικό διαφορικό. Σε συνδυασμό με το χαμηλό βάρος (1.094 κιλά το μπροστοκίνητο XS, 1.239 το RS), οι επιδόσεις ήταν εξαιρετικές: το ατμοσφαιρικό ήθελε 9,1 δλ. για το 0-100 χλμ./ώρα και 200άριζε σε τελική, ενώ το τετρακίνητο τούρμπο κατέβαινε στα 8 δλ. για τα πρώτα 100 χλμ./ώρα και ξεπερνούσε τα 220 χλμ./ώρα!

Δυστυχώς, τα προβλήματα στην εγχώρια οικονομία, οι αλλαγές στις νόρμες εκπομπών ρύπων και η αναδιάρθρωση στις μάρκες της General Motors οδήγησαν στο τέλος του Impulse. Μέχρι σήμερα πάντως, παραμένει ένα από τα πιο υποτιμημένα διαμάντια που κυκλοφορήσαν από τη Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου. Μόλις 800 RS κατασκευάστηκαν, ενώ σήμερα θεωρείται πως κυκλοφορούν τα 130 εξ αυτών. Καταλαβαίνουμε, λοιπόν, για πόσο σπάνιο αυτοκίνητο μιλάμε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Bugatti Chiron τράκαρε με Toyota Corolla (+video)
Bugatti Chiron τράκαρε με Toyota Corolla (+video)
Κανονικό Transformer για νονούς (+video)
Κανονικό Transformer για νονούς (+video)
Μοναδική επιστροφή για το αξέχαστο Hyundai Pony
Μοναδική επιστροφή για το αξέχαστο Hyundai Pony
Σπάνιο Opel Calibra 2.5 V6 με 8.000 χλμ.
Σπάνιο Opel Calibra 2.5 V6 με 8.000 χλμ.
Θερμαινόμενο κάθισμα άνοιξε τρύπες σε πουλόβερ!
Θερμαινόμενο κάθισμα άνοιξε τρύπες σε πουλόβερ! …
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πιο «σκληρό» το επόμενο Honda CR-V
Πώς το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητο ήταν καταστροφή
Πώς το πρώτο τούρμπο αυτοκίνητο ήταν καταστροφή …
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη
Οι περισσότεροι κάτοχοι SUV τα έχουν για την πόλη …
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Mercedes CLK 63 AMG Black Series σαν καινούργια
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Kia XCeed με τους νέους κινητήρες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα νέα ήπια σπορ και υβριδικά VW Golf
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store