Το κατασκευαστικό θαύμα των 64 χλμ. και 250 χλμ./ώρα

Ένα επίτευγμα της μηχανικής και της ανθρώπινης εφευρετικότητας, αλλά και προσαρμοστικότητας, ζυμώνεται στην περιοχή των Άλπεων. Μια υπερκατασκευή που θέλει να ενώσει την Αυστρία και την Ιταλία, περνώντας μέσα από τη φημισμένη οροσειρά.

Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα ξεκίνησε το 1999, όταν και κατατέθηκαν τα πρώτα σχέδια. Οι δυσκολίες και η πολυπλοκότητα στο σχεδιασμό ήταν τέτοιες, ώστε οι εργασίες ξεκίνησαν 12 ολόκληρα χρόνια αργότερα. Μια κοινοπραξία ευρωπαϊκών εταιριών ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, το οποίο φέρει το όνομα Brenner Base Tunnel (BBT για συντομία). Όπως φανερώνει και το όνομα, αφορά το πέρασμα Μπρενέρο που εκτείνεται από το Ίνσμπρουκ της Αυστρίας μέχρι τη Φορτέζα της Ιταλίας μέχρι. Παρότι βρισκόμαστε στα 11 χρόνια κατασκευής, οι ιθύνοντες του BBT αναφέρουν πως θα χρειαστούν άλλα 6 για να αποπερατωθεί και να παραδοθεί στο κοινό! Συνολικά, δηλαδή, μιλάμε για πάνω από 20 χρόνια εργασιών.

Κάτι λογικό και εν πολλοίς αναμενόμενο, δεδομένου ότι πρέπει να σκαφτεί και να χτιστεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα ανάγλυφα επί Γης, σε πολύ μεγάλη έκταση μάλιστα. Το ολικό μήκος της σήραγγας υπολογίζεται στα 64 χιλιόμετρα και όταν ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική όλων των εποχών. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύξουν οι συρμοί τοποθετούν το BBT στις ανώτερες θέσεις, πίσω μόνο από τα ανυπέρβλητα TGV. Τα επιβατηγά τρένα θα μπορούν να κινηθούν με έως 250 χλμ./ώρα και τα εμπορικά με έως 160 χλμ./ώρα, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για τη μετάβαση από την Αυστρία στην Ιταλία.

Σήμερα, μέσω των παραδοσιακών ραγών που διατρέχουν περιμετρικά και εξωτερικά τα βουνά, το ταξίδι των 123 χλμ. από το Ίνσμπρουκ στο Μπολζάνο απαιτεί 2 ώρες. Με το BBT ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα μόλις 50 λεπτά, συνδέοντας επί της ουσίας τις δυο χώρες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το εμπόριο, αλλά και τον τουρισμό. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2028, χρονιά που είναι προγραμματισμένο το BBT να δρέψει τους καρπούς των 10 δις ευρώ του προϋπολογισμού!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Νέα Hyundai Elantra σε τιμές μικρών SUV
Νέα Hyundai Elantra σε τιμές μικρών SUV
Ποια εταιρία προσφέρει μόνο κλασικό χειρόφρενο;
Ποια εταιρία προσφέρει μόνο κλασικό χειρόφρενο; …
Το Kia EV6 GT «πάγωσε» την Aventador SVJ (+video)
Το Kia EV6 GT «πάγωσε» την Aventador SVJ (+video)
Ήρθε το νέο SUV για βασιλικές ανέσεις
Ήρθε το νέο SUV για βασιλικές ανέσεις
Τι λάθος υπάρχει σε αυτή την αγγελία;
Τι λάθος υπάρχει σε αυτή την αγγελία;
Ίδιο 0-100 με το GR86 το νέο Toyota Prius!
Ίδιο 0-100 με το GR86 το νέο Toyota Prius!
Πωλείται η μοναδική χειροκίνητη Mercedes E55 AMG
Πωλείται η μοναδική χειροκίνητη Mercedes E55 AMG
Το Kia Stinger αποσύρθηκε, ζήτω το EV6 GT!
Το Kia Stinger αποσύρθηκε, ζήτω το EV6 GT!
Ποια είναι τα μυστικά επιτυχίας του Dacia Sandero;
Ποια είναι τα μυστικά επιτυχίας του Dacia Sandero;
Νέες εκδόσεις Citroen C3 και απόσυρση για όλους
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Σκορπιών Abarth 595/695
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το κορυφαίο Citroen C5 X. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Citroen C5 Aircross: Τιμές και εξοπλισμοί
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η BYD στην Ελλάδα με το ETP3. Πόσο κάνει;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai Santa Fe στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η νέα BMW M2 στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Στις εκθέσεις το Hyundai Ioniq 5 με όφελος 10.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το νέο Kia XCeed (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Suzuki S-Cross 1.5 Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέος τιμοκατάλογος για το ανανεωμένο Ford Fiesta
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store