Το κατασκευαστικό θαύμα των 64 χλμ. και 250 χλμ./ώρα

Ένα επίτευγμα της μηχανικής και της ανθρώπινης εφευρετικότητας, αλλά και προσαρμοστικότητας, ζυμώνεται στην περιοχή των Άλπεων. Μια υπερκατασκευή που θέλει να ενώσει την Αυστρία και την Ιταλία, περνώντας μέσα από τη φημισμένη οροσειρά.

Το μεγαλεπήβολο εγχείρημα ξεκίνησε το 1999, όταν και κατατέθηκαν τα πρώτα σχέδια. Οι δυσκολίες και η πολυπλοκότητα στο σχεδιασμό ήταν τέτοιες, ώστε οι εργασίες ξεκίνησαν 12 ολόκληρα χρόνια αργότερα. Μια κοινοπραξία ευρωπαϊκών εταιριών ανέλαβαν την υλοποίηση του έργου, το οποίο φέρει το όνομα Brenner Base Tunnel (BBT για συντομία). Όπως φανερώνει και το όνομα, αφορά το πέρασμα Μπρενέρο που εκτείνεται από το Ίνσμπρουκ της Αυστρίας μέχρι τη Φορτέζα της Ιταλίας μέχρι. Παρότι βρισκόμαστε στα 11 χρόνια κατασκευής, οι ιθύνοντες του BBT αναφέρουν πως θα χρειαστούν άλλα 6 για να αποπερατωθεί και να παραδοθεί στο κοινό! Συνολικά, δηλαδή, μιλάμε για πάνω από 20 χρόνια εργασιών.

Κάτι λογικό και εν πολλοίς αναμενόμενο, δεδομένου ότι πρέπει να σκαφτεί και να χτιστεί ένα από τα πιο ιδιαίτερα ανάγλυφα επί Γης, σε πολύ μεγάλη έκταση μάλιστα. Το ολικό μήκος της σήραγγας υπολογίζεται στα 64 χιλιόμετρα και όταν ολοκληρωθεί, θα είναι η μεγαλύτερη σιδηροδρομική όλων των εποχών. Οι ταχύτητες που θα μπορούν να αναπτύξουν οι συρμοί τοποθετούν το BBT στις ανώτερες θέσεις, πίσω μόνο από τα ανυπέρβλητα TGV. Τα επιβατηγά τρένα θα μπορούν να κινηθούν με έως 250 χλμ./ώρα και τα εμπορικά με έως 160 χλμ./ώρα, ελαχιστοποιώντας το χρόνο που απαιτείται για τη μετάβαση από την Αυστρία στην Ιταλία.

Σήμερα, μέσω των παραδοσιακών ραγών που διατρέχουν περιμετρικά και εξωτερικά τα βουνά, το ταξίδι των 123 χλμ. από το Ίνσμπρουκ στο Μπολζάνο απαιτεί 2 ώρες. Με το BBT ο χρόνος αυτός θα μειωθεί στα μόλις 50 λεπτά, συνδέοντας επί της ουσίας τις δυο χώρες και ανοίγοντας νέους ορίζοντες για το εμπόριο, αλλά και τον τουρισμό. Κάτι τέτοιο, όμως, δεν πρόκειται να συμβεί πριν το 2028, χρονιά που είναι προγραμματισμένο το BBT να δρέψει τους καρπούς των 10 δις ευρώ του προϋπολογισμού!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
H Lamborghini φορτσάρει για συνθετικά καύσιμα
H Lamborghini φορτσάρει για συνθετικά καύσιμα
Με Polestar πινελιές το νέο Volvo XC90
Με Polestar πινελιές το νέο Volvo XC90
Απατεωνιά με σπάνιο Nissan Skyline R34
Απατεωνιά με σπάνιο Nissan Skyline R34
Πρόστιμο 6.000€ σε οδηγούς που δεν ανάβουν a/c
Πρόστιμο 6.000€ σε οδηγούς που δεν ανάβουν a/c
Παράνομο το 70% όσων οδηγούν σε autobahn
Παράνομο το 70% όσων οδηγούν σε autobahn
Τέλος παραγωγής για τη βάση του Nissan Z Coupe
Τέλος παραγωγής για τη βάση του Nissan Z Coupe
Δεν χορταίνει ο κόσμος το SUV των 710 ίππων
Δεν χορταίνει ο κόσμος το SUV των 710 ίππων
Η Alfa Romeo θέλει την αναβίωση της Alfetta!
Η Alfa Romeo θέλει την αναβίωση της Alfetta!
Δωρεάν αναβαθμίσεις για το Skoda Enyaq iV
Δωρεάν αναβαθμίσεις για το Skoda Enyaq iV
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store