Το πιο τέλειο VW Transporter T1

398

Πριν από 7 δεκαετίες, η VW πήρε τα μηχανικά μέρη του Beetle και τα προσάρμοσε σε ένα αμάξωμα που θύμιζε κλούβα. Τόσο απλά, τόσο ιστορικά, το Βόλφσμπουργκ δημιούργησε το Type 2 – το αυτοκίνητο που χαράχτηκε στην Ιστορία ως Transporter και λογίζεται ως ο δημιουργός των επιβατικών van. Έπειτα από 70 χρόνια, το «Bulli» -όπως ήταν το προσωνύμιο του- μετρά πάνω από 13 εκατομμύρια αντίτυπα και αριθμεί 5 γενιές, σε διάφορες εκδόσεις (Transporter Van, Bulli, Camper, Kombi, Multivan, Caravelle κλπ).

Δείτε ακόμα: Τι καινοτομία είχε το πρώτο VW Tiguan;

To Type 2/Transporter T1/Kombi/Bulli ή Bus έγινε γνωστό και μετέπειτα θρύλος, στη δεκαετία του 60. Το «αυτοκίνητο των χίπηδων» έμεινε στην Ιστορία με ζωηρά χρώματα, λουλούδια και ως κομμάτι ορισμένων κοσμοϊστορικών γεγονότων, όπως το φεστιβάλ του Γούντστοκ, τον Αύγουστο του 1969. Όπως το Beetle, έτσι και τα πρώτα T1 έπαιρναν κίνηση από τον τετρακύλινδρο αερόψυκτο boxer των 1.131 κ.εκ., απόδοσης 24 ίππων. Αργότερα ανέβηκε στα 1.2 λίτρα και 30 άλογα, ενώ μέχρι το 1959 είχε φτάσει τους 40 ίππους . Η τοποθέτηση του κινητήρα πίσω, επέτρεψε τη δημιουργία μιας τεράστιας καμπίνας μεταξύ μοτέρ και οδηγού, ο οποίος βρισκόταν πάνω από τον εμπρός άξονα. Οι πρόβολοι ήταν ελάχιστοι, βελτιστοποιώντας τη χωρητικότητα και την ευελιξία.

 

To παλαιότερο δείγμα που διασώζεται, τυγχάνει να είναι και το πιο άριστα διατηρημένο. Το T1 των φωτογραφιών, όσο κι αν φαίνεται απίστευτο, είναι κατασκευής 1950 και από τα πρώτα που πέρασαν τις πύλες του Βόλφσμπουργκ! Ονομάζεται «Sofie» και στο πίσω μέρος φιλοξενεί τον προαναφερθέντα 1.1 boxer των 24 ίππων. Ξεκίνησε την καριέρα του στο Hildesheim και για 23 χρόνια, μετέφερε καθημερινά εμπορεύματα από σημείο Α στο σημείο Β. Για τις επόμενες 2 δεκαετίες (1973-1992) έγινε το ίδιο αντικείμενο μεταφοράς, από συλλογή σε συλλογή. Το 1992, ο τότε κάτοχος αποφάσισε να το πουλήσει. Όμως δεν μπορούσε να βρει αγοραστή.

Διαβάστε επίσης: Ποια τεχνολογία της Porsche είχε το VW Corrado;

Μέχρι που εμφανίστηκε ένας Δανός, που πήρε υπό τη σκέπη του το Dove Blue Type 2 και το ονόμασε «Sofie», προς τιμήν του πρώτου T1 που εισήχθη στη Δανία. Από το 2000 μέχρι το 2003 το αναπαλαίωνε και κατόπιν, πέρασαν μαζί πάνω από 20.000 χιλιόμετρα γυρνώντας την Ευρώπη. Το 2014 ο Tonny, όπως ονομάζεται ο αναγεννητής του παλαιότερου εν ζωή Transporter, αποφάσισε να το αποχωριστεί καθώς η ηλικία δεν του επέτρεπε να ασχολείται όσο σχολαστικά ήθελε με τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Το τμήμα Classic Vehicles της VW ήρθε σε επαφή μαζί του και αγόρασε το Type 2, που πλέον φιλοξενείται στο μουσείο της εταιρίας.