Σχεδόν 3 μέρες έχασαν φέτος στην κίνηση οι Αθηναίοι!

Μια σύντομη βόλτα στο οδικό δίκτυο της πρωτεύουσας, ιδίως σε ώρες αιχμής, είναι αρκετή για να διαπιστώσεις το πασιφανές και ταλαίπωρο: η κίνηση έχει φτάσει σε απελπιστικά επίπεδα. Συμφόρηση πάντα υπήρχε, αλλά τον τελευταίο καιρό φαίνεται πως έχει μονιμοποιηθεί. Εικόνα που γίνεται ακόμα πιο ζοφερή λόγω του «διαλείμματος» που κάναμε πέρσι, με τους άδειους δρόμους ελέω καραντίνας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της εταιρίας αναλύσεων INRIX Inc, που δημοσίευσε το ΑΠΕ-ΜΠΕ, η Αθήνα καταλαμβάνει την 30ή θέση στον χάρτη των πιο πολυσύχναστων πόλεων παγκοσμίως από την 35η που ήταν το 2020. Συγκλονιστική είναι η αύξηση του διαστήματος που περνάμε «κολλημένοι» στην κίνηση, όπου κυριολεκτικά χάνουμε μέρες από τη ζωή μας! Ο μέσος οδηγός της πρωτεύουσας χάνει 70 ώρες καθηλωμένος στο μποτιλιάρισμα, σε σχέση με τις 37 ώρες που χάσαμε πέρσι. Σχεδόν 3 μέρες, δηλαδή, «κόκκαλο» σε κάποια οδική αρτηρία της Αθήνας!

 

Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της πόλης ανέρχεται μόλις στα 24 χλμ./ώρα, όταν πέρυσι ήταν 26 χλμ./ώρα. Σε σχέση με το 2019 πάντως, υπάρχει βελτίωση (19 χλμ./ώρα). Στα περίχωρα η μέση ταχύτητα ανεβαίνει στα 35 χλμ./ώρα και παραμένει στα περσινά επίπεδα, τη στιγμή που το 2019 ήταν 32 χλμ./ώρα. Τέλος, μέσα στον αστικό ιστό της Αθήνας τα αυτοκίνητα ίσα που κινούνται, με μέση ταχύτητα 14 χλμ./ώρα (-1 χλμ./ώρα σε σχέση με πέρσι).

Πρόβλημα με το μποτιλιάρισμα παρουσιάζει και η Θεσσαλονίκη, αλλά σε σαφώς μικρότερη έκταση. Η συμπρωτεύουσα καταλαμβάνει την 48η θέση της κατάταξης, με 22 ώρες χαμένες για το 2021 – ή κοντά στο 1/3 της Αθήνας. Ο μέσος όρος ταχύτητας στο κέντρο της πόλης ήταν 20χλμ/ώρα για το 2020, ενώ το 2019 ήταν 2 χλμ./ώρα χαμηλότερα (18 χλμ/ώρα). Πέριξ του κέντρου, η μέση ταχύτητα έφτασε τα 23 χλμ/ώρα το 2020, έναντι 25χλμ/ώρα για το 2019. Μέσα στον αστικό ιστό, τέλος, η μέση ταχύτητα ήταν 18χλμ/ώρα το 2020, έναντι μόλις 13χλμ/ώρα που ήταν το 2019.

Η μελέτη, την οποία υπογράφει ο αναλυτής της εταιρείας INRIX Inc, Bob Pishue, επεσήμανε ότι «η κίνηση στους δρόμους είναι ένας δείκτης στενά συνδεδεμένος με την οικονομική δραστηριότητα και την ανάκαμψη. Οι έντονες διαφορές είναι το αποτέλεσμα των διαφορετικών προσεγγίσεων των κυβερνήσεων στους περιορισμούς της πανδημίας, των δομών των πόλεων, των επιχειρηματικών κέντρων στο κέντρο της πόλης και της ικανότητας των εργαζομένων να δουλεύουν από απόσταση».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πόσο πάει το γέμισμα σε 20 δημοφιλή αυτοκίνητα;
Πόσο πάει το γέμισμα σε 20 δημοφιλή αυτοκίνητα; …
Πόσα λεφτά παραπάνω ξοδεύονται για κάθε καύσιμο;
Πόσα λεφτά παραπάνω ξοδεύονται για κάθε καύσιμο; …
Έλληνες έφτιαξαν το καύσιμο του μέλλοντος!
Έλληνες έφτιαξαν το καύσιμο του μέλλοντος!
Σε ιστορικά υψηλά τα αυτοκίνητα που μένουν από βενζίνη!
Σε ιστορικά υψηλά τα αυτοκίνητα που μένουν από βενζίνη! …
62% πάνω το φυσικό αέριο αλλά και πάλι συμφέρει
62% πάνω το φυσικό αέριο αλλά και πάλι συμφέρει …
Χωριανοί το πετρέλαιο κίνησης έπεσε!
Χωριανοί το πετρέλαιο κίνησης έπεσε!
Toyota και GM μειώνουν την παραγωγή
Toyota και GM μειώνουν την παραγωγή
Σε ποια χώρα της Ε.Ε. έχει η βενζίνη 1,278€/λτ.;
Σε ποια χώρα της Ε.Ε. έχει η βενζίνη 1,278€/λτ.;
Το 81% των Ελλήνων θέλουν ηλεκτρικό ή plug-in hybrid!
Το 81% των Ελλήνων θέλουν ηλεκτρικό ή plug-in hybrid! …
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Ford Ranger Raptor στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store