Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τα οχήματα αυτά καθεαυτά. Δίχως την κατάλληλη υποδομή κι όλος ο κόσμος να αγοράζει ηλεκτρικά, στο τέλος μια τρύπα στο νερό (πέρα από την ήδη υπάρχουσα στο όζον) θα ανοίξει. Για αυτό και άπαντες ασχολούνται εκτενώς με την επέκταση των δικτύων φόρτισης. Τα οποία, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν θα τα βλέπουμε καν. Ούτε θα χρειάζεται να σταματάμε ή να παλεύουμε με πρίζες και βύσματα. Όλη τη δουλειά θα την κάνουν αυτόματα οι ίδιοι, οι δρόμοι!

Η άσφαλτος-φορτιστής δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς εδώ και τρία χρόνια υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη Στοκχόλμη. Το οδικό δίκτυο της σουηδικής πρωτεύουσας, σε κάποια σημεία του, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένες ράγες που διέρχονται από ηλεκτρικό ρεύμα. Υποδοχές στο πάτωμα του οχήματος κάνει επαφή και φορτίζει τη μπαταρία, σε μια τεχνολογία που θυμίζει αρκετά αυτή των τρόλεϊ.

Το επόμενο βήμα, αφορά την ασύρματη φόρτιση. Και ήδη έχουμε τις πρώτες προσπάθειες, σε Τελ Αβίβ και Ιντιανάπολις. Η πρωτεύουσα του Ισραήλ και η μεγαλούπολη των Η.Π.Α. εξελίσσουν πιλοτικά προγράμματα wireless δικτύωσης ειδικά διαμορφωμένου ασφαλτοτάπητα, ο οποίος περικλείει πηνία και μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες των διερχόμενων οχημάτων, δίχως ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα. Το αυτοκίνητο/σκούτερ/φορτηγό/λεωφορείο απλά διέρχεται και ο οδηγός του βλέπει την αυτονομία να αυξάνεται. Τόσο απλά!

Οι Ισραηλινοί έχουν αναθέσει το έργο στην τοπική ElectReon, ενώ οι Αμερικανοί προτίμησαν τη γερμανική Magment GmbH. Στην πρώτη περίπτωση έχει ήδη κατασκευαστεί ένα κομμάτι 400 μέτρων που δοκιμάζεται εντατικά και φορτίζει επαρκώς αυτοκίνητα, αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερα οχήματα. Γερμανοί και Αμερικανοί αντίθετα, εργάζονται πάνω σε ένα δίκτυο που θα μπορεί να υποστηρίξει τη φόρτιση μεγάλων συστημάτων, σαν αυτά που συναντάμε σε EV λεωφορεία και τράκτορες, με ισχύ άνω των 200 kW. Η ElectReon μάλιστα συνεργάζεται και με την Ιταλία, για την ανάπτυξη ανάλογου δρόμου στη Μπρέσια. Εκεί, δε, δοκιμάστηκε επιτυχώς κι ένα λεωφορείο της Iveco, οπότε η -προς ώρας- αδυναμία φόρτισης βαρέων οχημάτων στο Ισραήλ πιθανόν να σχετίζεται με τις εκεί ιδιαιτερότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα;
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα; …
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
Ακόμα πιο αποδοτικός και καθαρός ο 1.5 TSI της VW
Ακόμα πιο αποδοτικός και καθαρός ο 1.5 TSI της VW …
Η Honda εξελίσσει αεροδυναμική F1 για το Civic
Η Honda εξελίσσει αεροδυναμική F1 για το Civic
Η επόμενη BMW Σειρά 5 θα πηγαίνει μόνη της
Η επόμενη BMW Σειρά 5 θα πηγαίνει μόνη της
Σε απευθείας σύνδεση με τα κεντρικά οι μηχανικοί της Ford
Σε απευθείας σύνδεση με τα κεντρικά οι μηχανικοί της Ford …
Το «έξυπνο» διαισθητικό χειριστήριο στα νέα Kia
Το «έξυπνο» διαισθητικό χειριστήριο στα νέα Kia …
H αδιαπέραστη ασπίδα Assisted Safety της Volvo
H αδιαπέραστη ασπίδα Assisted Safety της Volvo
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα έκδοση VW ID.3 Prime Pro S (+τιμή)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμη η «χιλιομετροφάγος» Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai 1.5 e-Power 190 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Kia XCeed
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ελληνική πρεμιέρα για την Alfa Romeo Tonale
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας BMW Σειρά 3 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές και οι εξοπλισμοί του νέου Kia Niro
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda Civic στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store