Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!

Η μετάβαση στην ηλεκτροκίνηση δεν αφορά μόνο τα οχήματα αυτά καθεαυτά. Δίχως την κατάλληλη υποδομή κι όλος ο κόσμος να αγοράζει ηλεκτρικά, στο τέλος μια τρύπα στο νερό (πέρα από την ήδη υπάρχουσα στο όζον) θα ανοίξει. Για αυτό και άπαντες ασχολούνται εκτενώς με την επέκταση των δικτύων φόρτισης. Τα οποία, σε κάποιες περιπτώσεις, δεν θα τα βλέπουμε καν. Ούτε θα χρειάζεται να σταματάμε ή να παλεύουμε με πρίζες και βύσματα. Όλη τη δουλειά θα την κάνουν αυτόματα οι ίδιοι, οι δρόμοι!

Η άσφαλτος-φορτιστής δεν είναι κάτι καινούργιο, καθώς εδώ και τρία χρόνια υπάρχει κάτι αντίστοιχο στη Στοκχόλμη. Το οδικό δίκτυο της σουηδικής πρωτεύουσας, σε κάποια σημεία του, διαθέτει ειδικά διαμορφωμένες ράγες που διέρχονται από ηλεκτρικό ρεύμα. Υποδοχές στο πάτωμα του οχήματος κάνει επαφή και φορτίζει τη μπαταρία, σε μια τεχνολογία που θυμίζει αρκετά αυτή των τρόλεϊ.

Το επόμενο βήμα, αφορά την ασύρματη φόρτιση. Και ήδη έχουμε τις πρώτες προσπάθειες, σε Τελ Αβίβ και Ιντιανάπολις. Η πρωτεύουσα του Ισραήλ και η μεγαλούπολη των Η.Π.Α. εξελίσσουν πιλοτικά προγράμματα wireless δικτύωσης ειδικά διαμορφωμένου ασφαλτοτάπητα, ο οποίος περικλείει πηνία και μπορεί να φορτίσει τις μπαταρίες των διερχόμενων οχημάτων, δίχως ανάγκη για πρόσθετα εξαρτήματα. Το αυτοκίνητο/σκούτερ/φορτηγό/λεωφορείο απλά διέρχεται και ο οδηγός του βλέπει την αυτονομία να αυξάνεται. Τόσο απλά!

Οι Ισραηλινοί έχουν αναθέσει το έργο στην τοπική ElectReon, ενώ οι Αμερικανοί προτίμησαν τη γερμανική Magment GmbH. Στην πρώτη περίπτωση έχει ήδη κατασκευαστεί ένα κομμάτι 400 μέτρων που δοκιμάζεται εντατικά και φορτίζει επαρκώς αυτοκίνητα, αλλά προς το παρόν δεν μπορεί να υποστηρίξει μεγαλύτερα οχήματα. Γερμανοί και Αμερικανοί αντίθετα, εργάζονται πάνω σε ένα δίκτυο που θα μπορεί να υποστηρίξει τη φόρτιση μεγάλων συστημάτων, σαν αυτά που συναντάμε σε EV λεωφορεία και τράκτορες, με ισχύ άνω των 200 kW. Η ElectReon μάλιστα συνεργάζεται και με την Ιταλία, για την ανάπτυξη ανάλογου δρόμου στη Μπρέσια. Εκεί, δε, δοκιμάστηκε επιτυχώς κι ένα λεωφορείο της Iveco, οπότε η -προς ώρας- αδυναμία φόρτισης βαρέων οχημάτων στο Ισραήλ πιθανόν να σχετίζεται με τις εκεί ιδιαιτερότητες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
O BattMan της VW προστατεύει το περιβάλλον!
O BattMan της VW προστατεύει το περιβάλλον!
Επαναστατική τετραδιεύθυνση από την Toyota
Επαναστατική τετραδιεύθυνση από την Toyota
Tesla Model 3 με 1.0λτ. δικύλινδρο βενζίνης! (+video)
Tesla Model 3 με 1.0λτ. δικύλινδρο βενζίνης! (+video)
Πατέντα της Tesla για υαλοκαθαριστήρες με laser!
Πατέντα της Tesla για υαλοκαθαριστήρες με laser!
Υπερ-καθρέπτης κάνει τα πάντα με μια ματιά!
Υπερ-καθρέπτης κάνει τα πάντα με μια ματιά!
Η τεχνολογία της Mercedes για την αποφυγή λακκούβων
Η τεχνολογία της Mercedes για την αποφυγή λακκούβων …
Ποια πρωτιά έχει η νέα Skoda Fabia;
Ποια πρωτιά έχει η νέα Skoda Fabia;
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου;
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου; …
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store