Γιατί απέτυχε παταγωδώς ο πρώτος ηλιακός δρόμος;

Είδαμε την καινοτομία των Καταριανών, που βάφουν τους δρόμους μπλε για να μειώσουν την θερμοκρασία του οδοστρώματος. Σε μια τέτοια χώρα, όπου ο ήλιος δεν διακόπτεται από ίχνος νέφωσης, οι ηλιακοί δρόμοι θα ήταν ιδανικοί. Όμως, ακόμα και με το απύθμενο μπάτζετ του Κατάρ, αυτή η τεχνοτροπία βρίσκεται υπό εξέλιξη. Στην Γαλλία, αντιθέτως, την εφάρμοσαν πιλοτικά. Εγχείρημα που στέφθηκε με απόλυτη αποτυχία.

Να πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Τι είναι ο ηλιακός δρόμος; Απλά και λακωνικά: οδόστρωμα στρωμένο με φωτοβολταϊκά. Σκοπός είναι η συγκεκριμένη οδός και τα νοικοκυριά πλησίον αυτής, να καθίστανται ενεργειακά αυτάρκη από τις ακτίνες του ηλίου και μόνο. Όπως καταλαβαίνουμε, ένα τέτοιο πρότζεκτ απαρτίζεται από δεκάδες δυσκολίες. Τις οποίες οι Γάλλοι, θεώρησαν πως μπορούσαν να ξεπεράσουν.

Δείτε ακόμα: Νέο Hyundai Sonata Hybrid με επαναστατικό κιβώτιο και φωτοβολταϊκά

To 2016, η γαλλική κυβέρνηση σε συνεργασία με το Ίδρυμα Σεγκολέν Ρουαγιάλ εκπόνησε το μεγαλεπήβολο σχέδιο, δαπανώντας περισσότερα από 5 εκατομμύρια ευρώ για την υλοποίησή του. Η περιοχή Tourouvre au Perche, στην Νορμανδία, επιλέχθηκε για την πιλοτική εφαρμογή και σύντομα, ένα ρεύμα κυκλοφορίας μήκους 1 χιλιομέτρου καλύφθηκε από ηλιακά πάνελ – 2.800 στον αριθμό. Η ιδέα ήθελε τα φωτοβολταϊκά να παράγουν 288.350 kWh ετησίως, τροφοδοτώντας 5.000 νοικοκυριά και εξοικονομώντας τουλάχιστον 10.500 ευρώ ανά χρόνο σε σχέση με την συμβατική κατανάλωση ρεύματος. Η πραγματικότητα απεικονίζεται στις φωτογραφίες.

Σε μια απίστευτη γκάφα σχεδιασμού, οι Γάλλοι επέλεξαν μια περιοχή που -κατά μέσο όρο- εμφανίζει ηλιοφάνεια μόλις 44 ημέρες τον χρόνο! Η τοποθέτηση των πάνελ, «χαντάκωσε» περισσότερο την εκτέλεση. Για να κάνουν σωστά την δουλειά τους, τα φωτοβολταϊκά πρέπει να είναι στραμμένα προς τον ήλιο (και να μην διακόπτεται η τροφοδοσία από περάσματα οχημάτων, θα συμπληρώσουμε εμείς). Επειδή όμως εδώ επρόκειτο για δρόμο, τοποθετήθηκαν αναγκαστικά σε επίπεδη διάταξη. Κάτι που σημαίνει πως τις 790 κιλοβατόρες ημερησίως –κατ’ υπόσχεση του κατασκευαστή- δεν τις παρήγαγαν ποτέ.

Επειδή επίσης μιλάμε για οδόστρωμα, θα έπρεπε να αντέχουν το βάρος των αυτοκινήτων. Κάτι που, παρά την απαγόρευση κυκλοφορίας οχημάτων άνω των 3,5 τόνων, δεν το κατάφεραν, ενώ αποδείχτηκαν και ευπαθή στις χαλαζοπτώσεις. Παράλληλα, η τριβή τους με τα ελαστικά δημιουργούσε υψηλό θόρυβο, οπότε το όριο ταχύτητας θεσπίστηκε στα 70 χλμ./ώρα.

Διαβάστε επίσης: GPS βγαλμένο από παραμύθι για το Ford Ranger Raptor! (+video)

Η ενεργειακή ανταπόδοση τώρα, κορυφώθηκε την πρώτη χρονιά λειτουργίας: 149.459 kWh, σχεδόν το μισό από όσο υποτίθεται θα απέδιδε. Το 2018 έπεσε στις 78.000 kWh, ενώ φέτος βρίσκεται μέχρι στιγμής στις 38.000 kWh. Οικονομικά, επέστρεψε μόλις 4.550 ευρώ το 2017 και 3.100 ευρώ πέρσι. Και οι δυο χρονιές μαζί, δηλαδή, αθροίζουν 7.650 ευρώ – σχεδόν 2μιση χιλιάδες λιγότερα σε σχέση με το προγραμματισμένο ετήσιο κέρδος.

Απολύτως αναμενόμενα, το εγχείρημα έχει δρομολογηθεί για «τσεκούρι». Να σημειώσουμε εδώ, πως ανάλογα τμήματα -πολύ μικρότερου μήκους- συναντώνται σε διάφορες περιοχές της γαλλικής επαρχίας, ενώ κάτι αντίστοιχο επιχείρησαν και οι Κινέζοι – αλλά την πρώτη εβδομάδα λειτουργίας, εκλάπησαν τα φωτοβολταϊκά!

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πατέντα της Tesla για υαλοκαθαριστήρες με laser!
Πατέντα της Tesla για υαλοκαθαριστήρες με laser!
Υπερ-καθρέπτης κάνει τα πάντα με μια ματιά!
Υπερ-καθρέπτης κάνει τα πάντα με μια ματιά!
Η τεχνολογία της Mercedes για την αποφυγή λακκούβων
Η τεχνολογία της Mercedes για την αποφυγή λακκούβων …
Ποια πρωτιά έχει η νέα Skoda Fabia;
Ποια πρωτιά έχει η νέα Skoda Fabia;
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα!
Έρχονται οι δρόμοι που φορτίζουν ηλεκτρικά οχήματα! …
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου;
Σε ποιο αυτοκίνητο μπαίνεις με κωδικό εισόδου; …
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Με περισσότερα 3D εκτυπωμένα εξαρτήματα τα VW
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Η Subaru λανσάρει αερόσακο πεζών
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού
Αντίστροφη μέτρηση για κόφτες τελικής παντού …
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store