Η πατέντα που κάνει το παρκάρισμα παιχνιδάκι

Το παρκάρισμα, ειδικά στην πόλη, είναι μια διαρκής άσκηση αυτοσυγκράτησης. Η αναζήτηση θέσης στάθμευσης μπορεί να πάρει πολλή, μα πολλή, ώρα και όταν τελικά βρεθεί κάποια, συνήθως θα πρέπει να κάνεις χειρουργικής ακρίβειας κινήσεις για να χωρέσεις το αυτοκίνητο «στον πόντο». Τα συστήματα αυτόματου παρκαρίσματος δεν αποτελούν λύση σε τέτοιες συνθήκες, καθώς απαιτούν επάρκεια «αέρα» εμπρός – πίσω για να πραγματοποιήσουν τους ελιγμούς. Ευτυχώς, η ZF συμμερίζεται το δράμα των οδηγών εντός πόλης και εξελίσσει το σύστημα EasyTurn.

Η γερμανική εταιρία διαχρονικά βρίσκεται στην πρώτη γραμμή της καινοτομίας, με το EasyTurn να αποτελεί την οπτική της στην επίλυση ενός προβλήματος που ταλαιπωρεί εδώ και δεκαετίες, πολλούς χρήστες αυτοκινήτων (κι όχι μόνο). Ο μεγαλύτερος σκόπελος στο παρκάρισμα, από μηχανολογικής πλευράς, είναι η γωνία άρθρωσης των τροχών. Το παρκάρισμα με την όπισθεν και τα συνεπακόλουθα μπρος-πίσω απορρέουν από τη μικρή γωνία που παίρνει το σύστημα διεύθυνσης, αλλά και τη μηδενική των πίσω. Ο οδηγός κατευθύνει το όχημα μόνο μέσω του εμπρός άξονα, και αυτό έως δεδομένου σημείου, τη στιγμή που ο πίσω δεν βοηθάει στο ελάχιστο. Τα συστήματα τετραδιεύθυνσης είναι ένα μίνι-γιατρικό, αλλά μιλάμε για ασπιρίνη σε ασθένεια που απαιτεί ολόκληρη αγωγή. Η ZF υποστηρίζει ότι βρήκε τη θεραπεία, δίχως καν να επιστρατεύει τεχνολογία 4WS.

To EasyTurn αποτελείται από έναν έξτρα σύνδεσμο σε κάθε τροχό, που συνδέεται με τα ακραξόνια και απομονώνει τα ψαλίδια της ανάρτησης. Εκεί που σε μια κανονική διάταξη τα ακραξόνια συνδέουν την κρεμαγέρα με τα κάτω ψαλίδια, στο EasyTurn η σύνδεση αυτή πραγματοποιείται με τον έξτρα βραχίονα. Με αυτή την απλή, αλλά συνάμα, πανέξυπνη διαρρύθμιση, μειώνεται το μήκος των αξόνων και αυξάνεται κατακόρυφα η δυνατότητα μέγιστου στριψίματος των τροχών, από τις 35 μοίρες (που συναντάμε στη συντριπτική πλειοψηφία των συστημάτων διεύθυνσης) στις 80! Πάνω από 100% αύξηση στη μέγιστη γωνία άρθρωσης, δηλαδή, με ό,τι ευεργετικές επιπτώσεις αυτό επιφέρει στην ευελιξία και τον κύκλο στροφής του οχήματος.

Η τεχνολογία της ZF, βέβαια, όσο πρωτοποριακή κι αν είναι, δεν σταματά να «σκοντάφτει» σε πρακτικούς περιορισμούς. Σε ένα μέσο μπροστοκίνητο αυτοκίνητο, όπου ο αντίστοιχος άξονας καλείται να στεγάσει κινητήρα, διαφορικό και ανάρτηση, το EasyTurn ακόμα είναι δύσκολο να εφαρμοστεί. Στο πισωμήχανο και απελευθερωμένο, από λοιπά μέρη μετάδοσης ηλεκτρικό BMW i3, οι Γερμανοί κατάφεραν να το προσαρμόσουν με άνεση. Αυτοκίνητα με ανάλογη διάταξη (VW ID.3/ID.4 για παράδειγμα) είναι πολύ ευκολότερο να μεταποιηθούν, όμως θα πρέπει να έχουμε υπόψη πως -τουλάχιστον στο τρέχον στάδιο- τα επιπλέον εξαρτήματα του EasyTurn δύσκολα ταιριάζουν χωροταξικά με φαρδιά ελαστικά.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Η επαναστατική ανάρτηση της Ferrari Purosangue
Η επαναστατική ανάρτηση της Ferrari Purosangue
Φύλακας άγγελος η τεχνολογία LiDAR της Volvo
Φύλακας άγγελος η τεχνολογία LiDAR της Volvo
Πόσο κοστίζουν τα 100 χιλιόμετρα με υδρογόνο;
Πόσο κοστίζουν τα 100 χιλιόμετρα με υδρογόνο;
Οι BMW και τα MINI γίνονται vegan
Οι BMW και τα MINI γίνονται vegan
Άλλα επίπεδα στριψίματος το Renault Austral
Άλλα επίπεδα στριψίματος το Renault Austral
Το κορεατικό αυτοκίνητο με τη μαγική σφαίρα (+video)
Το κορεατικό αυτοκίνητο με τη μαγική σφαίρα (+video) …
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τα SUV με το πιο εξελιγμένο σύστημα 48V Hybrid
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα;
Τι κάνουν με το Shaker τα καινούργια αυτοκίνητα; …
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
«Τσίμπησε» αυτονομία η Porsche Taycan
Οι τιμές του Toyota Corolla Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε με δώρα το Skoda Enyaq Coupe iV (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Jeep Compass 4xe Business ειδικά για leasing
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή στην Ελλάδα του Kia EV6 GT των 585 ίππων
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Ioniq 5 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του ανανεωμένου Toyota RAV4
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του νέου Nissan X-Trail
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Juke 1.6 Hybrid 145 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές όλων των αναβαθμισμένων Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Mazda2 Hybrid με τιμή από 18.692 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της αστεράτης νέας Mercedes-Benz GLC
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store