Δοκιμή Peugeot 308 GT ντίζελ 2.0 BlueΗDi 180 PS

Το ντίζελ μπορεί να είναι σπορ; Σε αυτή την ερώτηση η Peugeot απαντάει καταφατικά «Ναι», προσφέροντας στην γκάμα του μικρομεσαίου 308 την έκδοση GT με τον ντίζελ κινητήρα των 180 ίππων. Πρόκειται για μια έκδοση που θέλει και καταφέρνει να συνδυάσει τα σπορτίφ χαρακτηριστικά σε οδήγηση και επιδόσεις, με την χαμηλή κατανάλωση και ρύπους του ντίζελ, τιμώντας και με το παραπάνω τα αρχιγράμματα GT (από το «Grand Touring», δηλαδή «αυτοκίνητο μεγάλων αποστάσεων» σε ελεύθερη μετάφραση) στο λογότυπό της. Από πλευράς τιμής, μετά τις αλλαγές στο φορολογικό πεδίο το περασμένο καλοκαίρι το κόστος του Peugeot 308 GT σταθεροποιήθηκε στα 35.000 ευρώ, μια τιμή σχετικά «τσιμπημένη» με βάση τα δεδομένα της κατηγορίας, αλλά με υπέρ-πλήρη εξοπλισμό.

Διακριτικά πιο σπορ σε εμφάνιση

Βασισμένο πάνω στο γνωστό μας αμάξωμα του Peugeot 308, το 308 GT ενσωματώνει μια πιο σπορ εμφάνιση χωρίς εντυπωσιασμούς, αλλά με προσεχτικά τοποθετημένες προσθήκες στο αμάξωμά του. Οι αλλαγές αφορούν στον διαφορετικό εμπρόσθιο προφυλακτήρα που περιλαμβάνει νέες εισαγωγές στη θέση των προβολέων ομίχλης, στον πίσω προφυλακτήρα με τον μαύρο διαχύτη και τις 2 τραπεζοειδείς απολήξεις, την πίσω αεροτομή, τις πλαϊνές ποδιές και τα λογότυπα GT. Παράλληλα, η Peugeot προσθέτει φιμέ πίσω τζάμια, αλλά και ειδικής σχεδίασης τροχούς με ζάντες 18 ιντσών και ελαστικά 205/45. Η όλη πιο σπορτίφ εικόνα του αυτοκινήτου ενισχύεται και από την χαμηλωμένη κατά 10 χλστ. ανάρτηση.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 S&S

Σπορτίφ και στο εσωτερικό

Όπως ακριβώς με το αμάξωμα, έτσι και στο εσωτερικό του 308 GT η Peugeot καθιστά σαφή τον σπορ χαρακτήρα του αυτοκινήτου, χωρίς να προχωρά σε λύσεις εντυπωσιασμού. Έτσι λοιπόν, υπάρχουν αρχικά νέα καθίσματα που προσφέρουν καλύτερη στήριξη του σώματος χωρίς να χάνουν σε άνεση, τα οποία επενδύονται με πιο πολυτελή υλικά όπως δέρμα και αλκαντάρα, ενώ έχουν και κόκκινες ραφές. Σπορτίφ διαστάσεις διαθέτει και το τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα που αναγράφει «GT», ενώ υπάρχουν νέες επενδύσεις σε χρώμιο και μαύρη λάκκα, αλλά και μια μεγάλη οθόνη αφής (9,7 ιντσών) στο κέντρο του ταμπλό για το σύστημα πολυμέσων. Ξεχωριστή νότα στο εσωτερικό δίνει η παρουσία του διακόπτη Sport, ο οποίος εκτός του ότι εμπλέκει τη νέα χαρτογράφηση του μοτέρ και του κιβωτίου για καλύτερη απόκριση και πιο γρήγορες αλλαγές σχέσεων, αλλάζει και το χρωματισμό των οργάνων από λευκό σε έντονο κόκκινο. Στο πεδίο της ποιότητας, τα δεδομένα στο εσωτερικό του 308 GT είναι πολύ καλά, με συναρμογή και φινίρισμα χωρίς προβλήματα, αλλά και άφθονο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό. Οι χώροι παραμένουν σε πολύ καλά επίπεδα για 5 ενήλικες, με μεγάλο πορτ-μπαγκάζ 420 λίτρων.

Γρήγορες επιδόσεις με πολύ καλή κατανάλωση

Ο 2λιτρος turbo diesel της σειράς BlueHDi (με σύστημα AdBlue για περιορισμό των εκπομπών NOx) της Peugeot, έρχεται στο 308 GT με την ανώτερη απόδοσή του στη γκάμα (180 άλογα) και με ροπή 400 Nm, η οποία είναι διαθέσιμη από τις 2.000 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι άριστη, με τη ροπή να απλώνεται ιδανικά στο μεγαλύτερο φάσμα των στροφών του και να χαρίζει σβέλτες επιδόσεις, όπως π.χ. εργοστασιακό 0-100 σε 8,4 δευτερόλεπτα και τελική ταχύτητα 220 χλμ./ώρα. Με το πάτημα του κουμπιού «Sport» η απόκριση του κινητήρα στο βύθισμα του πεντάλ του γκαζιού γίνεται ακόμη πιο άμεση και το αυτόματο κιβώτιο ανταποκρίνεται πιο γρήγορα στις πιο σπορ διαθέσεις του οδηγού, φροντίζοντας παράλληλα ώστε να περνά και ένας -τεχνητά παραγόμενος- σπορτίφ ήχος στην καμπίνα, που σε κάνει να ξεχνάς ότι οδηγείς ντίζελ. Από πλευράς κατανάλωσης από την άλλη, το ντίζελ δείχνει τις δυνατότητές του, αφού η μέση τιμή του 308 GT στη δοκιμή μας κυμάνθηκε στα 7,9 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για αυτοκίνητο με 180 άλογα.

Διαβάστε ακόμα: Πότε αλλάζει το αυτοκίνητό μου;

Ευχάριστο, σπορτίφ και με πολύ καλή άνεση στο δρόμο

Εξαιρετική δουλειά έχουν κάνει οι Γάλλοι στην ανάρτηση του Peugeot 308 GT ώστε να τονίσουν τα οδικά και οδηγικά του χαρακτηριστικά, χωρίς να χάσει το αυτοκίνητο τον άνετο και ποιοτικό του χαρακτήρα στο δρόμο. Έτσι, η απόσταση από το έδαφος έχει μειωθεί κατά 10 χλστ. και το όλο set-up έχει σφίξει ελαφρώς, ενώ περισσότερη πληροφόρηση προσφέρεται στον οδηγό μέσω και της μεταβαλλόμενης υποβοήθησης του τιμονιού. Στην πράξη, το 308 GT εμφανίζει μικρές κλίσεις στις στροφές και υψηλά περιθώρια πρόσφυσης, ακολουθώντας άμεσα τις εντολές του οδηγού μέσω του μικρού τιμονιού και… επιμένοντας στην ουδετερότητα των αντιδράσεών του. Στην ευθεία, το γαλλικό μοντέλο προσφέρει ασφάλεια και είναι πολύ σταθερό, ακόμη και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Η ανάρτηση στην πόλη δυσανασχετεί το λιγότερο δυνατό κατά το πέρασμα από ανωμαλίες και δεν κουράζει παρά τα χαμηλού προφίλ ελαστικά. Στο ίδιο μήκος κύματος βρίσκονται και τα φρένα, με την πολύ καλή αίσθηση και απόδοση, ολοκληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο ένα ιδιαίτερα ευχάριστο οδηγικά σύνολο.

(+): Εμφάνιση, λειτουργία κινητήρα και απόδοση, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά και ρύθμιση ανάρτησης, πλήρης εξοπλισμός

(-): Εργονομία μενού συστήματος πολυμέσων, τιμή 

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.997
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
180/3.750
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
400/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
220
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
103
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
100,94
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη
Μήκος (χλστ.)
4.253
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.620
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
420
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
81%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
35.000
Get it on Google Play Download on the App Store