Δοκιμή BMW X1 ντίζελ sDrive16d

Η εξέλιξη της τεχνολογίας μας έχει φέρει πολλές αλλαγές τα τελευταία χρόνια ιδίως στο πεδίο των κινητήρων, και εάν κάποιοι βλέπουν αυτή την εξέλιξη κυρίως στην πλευρά της βενζίνης με τα turbo μοτέρ 1,0 λτ. να εξοπλίζουν πλέον ακόμη και μεσαία SUV, πώς μπορεί να παραλείψει κανείς και μοντέλα όπως η X1 της δοκιμής μας, που έρχονται να μας αποδείξουν ότι και το diesel μπορεί να κάνει με επιτυχία το δικό του «downsizing». Και στην περίπτωση του μοντέλου της BMW το downsizing αυτό αφορά κυρίως στους κυλίνδρους του κινητήρα της X1, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα μοτέρ diesel με 3 μόνο κυλίνδρους (και χωρητικότητα 1,5 λίτρων), που στέκεται επάξια στη γκάμα δημιουργώντας μια αρχική έκδοση η οποία τονίζει τον οικονομικό της χαρακτήρα κατά τη χρήση. Τιμολογιακά, φυσικά και η X1 sDrive16d είναι η φθηνότερη diesel της γκάμας, κοστίζοντας 34.490 ευρώ μαζί με ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο. 

Σχεδίαση με κύρος και δυναμισμό

Η BMW στη δεύτερη γενιά της X1 έφερε νέες γραμμές στο πιο μικρό SUV της, προσφέροντάς του ένα αμάξωμα με αρκετό δυναμισμό, που αποπνέει κύρος παρά τις μικρότερες διαστάσεις σε σχέση π.χ. με μια X3 ή με μια X5. Αυτό συνεχίζει να ισχύει φυσικά χωρίς αλλαγές και στη μικρότερη έκδοση -από πλευράς diesel- της γκάμας της X1, η οποία διαχωρίζεται από τις υπόλοιπες μόνο λόγω της ύπαρξης των πλαϊνών λογότυπων «sDrive16d». Από εκεί και πέρα, θα ξεχωρίσουμε ειδικά στο μοντέλο της δοκιμής τα όμορφα αλουμινένια ένθετα στους προφυλακτήρες και τα πλαϊνά σπόιλερ, που του χαρίζουν και μια περιπετειώδη εμφάνιση παρά την απουσία τετρακίνησης.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή BMW X1 xDrive20i 2.0 λτ. 192 hp

Κορυφαίο ποιοτικά, πρακτικό και ευρύχωρο εσωτερικό

Ο θάλαμος των επιβατών της BMW X1 sDrive16d ξεχωρίζει με την κορυφαία ποιότητα κατασκευής του, όπως αυτή ορίζεται τόσο από την άφθονη χρήση μαλακού στην αφή πλαστικού, όσο και κυρίως, από την προσεγμένη μέχρι λεπτομέρειας συναρμογή των υλικών, που εξασφαλίζουν αντοχή στο χρόνο χωρίς φθορές, τριξίματα κ.λπ. Η σχεδίαση είναι η τυπική των νεότερων compact BMW, με την όμορφη λεπτή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων iDrive να ξεχωρίζει πάνω στο ταμπλό, ενώ τα μεταλλικά ενθέματα της X1 της δοκιμής μας να φροντίζουν ώστε να «σπάει» πετυχημένα τη μουντάδα του μαύρου. Πολύ καλά τα καταφέρνει η X1 και στο πεδίο της πρακτικότητας, μιας και υπάρχουν άφθονες θήκες για μικροαντικείμενα στο εσωτερικό, αλλά και χρηστικά τραπεζάκια με ρυθμιζόμενο ύψος στις πλάτες των πίσω καθισμάτων. Στο πορτ-μπαγκάζ, ο ωφέλιμος όγκος είναι μεγάλος και αγγίζει τα 505 λίτρα, έχοντας παράλληλα και διαχωριστικό δάπεδο, ενώ οι διαθέσιμοι χώροι είναι αρκετοί ακόμα και για 5 ενήλικες.

Μοτέρ με έμφαση στην οικονομία

Ο 1.500άρης 3κύλινδρος κινητήρας diesel που τοποθετεί η BMW στην X1 sDrive16d διαθέτει ονομαστική απόδοση 116 ίππων στις 4.000 στροφές και παράλληλα, ροπή 270 Nm μόλις από τις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται αποκλειστικά και μόνο με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων και εκμεταλλεύεται τη ροπή του για να κινήσει χωρίς πολλά προβλήματα την Χ1. Από εκεί και πέρα και εάν κάποιος αναζητήσει περισσότερα στο πεδίο των απόδοσης, ο κινητήρας θα σταθεί στο ύψος του για να κινήσει σχετικά σβέλτα το αυτοκίνητο, όμως είναι δεδομένο ότι για το κάτι παραπάνω η BMW έχει στη γκάμα της X1 άλλες επιλογές κινητήρων που θα ικανοποιήσουν περισσότερο. Από την άλλη βέβαια, η επιλογή της αρχικής έκδοσης της X1 προσφέρει αρκετά πλεονεκτήματα στο πεδίο της κατανάλωσης, κάτι που και κατά τη διάρκεια της δοκιμής επιβεβαιώνεται αφού η μέση τιμή που είδαμε ήταν στα 6,6 λτ./100 χλμ., ένα πολύ καλό νούμερο για το μέγεθος και το βάρος του αυτοκινήτου. Στα χαρακτηριστικά του μοτέρ της X1 συγκαταλέγεται και η εξαιρετική του λειτουργία, που δεν θυμίζει παλαιότερους diesel, πόσο δε μάλλον 3κύλινδρους, συμβαδίζοντας απόλυτα με τον premium χαρακτήρα του αυτοκινήτου.

Δείτε ακόμα: Εντυπωσιακό το BMW i3 στα crash tests (+videos)

Άκρως προβλέψιμη στο δρόμο και με πολύ καλή ποιότητα κύλισης

Η μικρότερη diesel και προσθιοκίνητη επιλογή της Χ1 στο δρόμο δεν έχει να ζηλέψει σε τίποτα από τις μεγαλύτερες και πιο ισχυρές εκδόσεις της, αφού καταφέρνει να συνδυάσει άκρως πετυχημένα την ασφαλή και πλήρως προβλέψιμη οδική συμπεριφορά, με την καλή άνεση και την υψηλή ποιότητα κύλισης. Το πολύ στιβαρό πλαίσιο, το γρήγορο για τα δεδομένα της κατηγορίας τιμόνι, αλλά και η γενικότερη συμπαγή αίσθηση που εκπέμπει, χαρίζουν και σε αυτή την X1 μια σπορτίφ αύρα, παρότι η απόδοση του κινητήρα δεν τη βοηθά να την αναδείξει ακόμη περισσότερο. Όμως, ακόμη και έτσι, η BMW X1 sDrive16d παραμένει ένα αρκετά ευχάριστο οδηγικά αυτοκίνητο, που θα μεταφέρει με χαρακτηριστική άνεση και απόλυτη ασφάλεια τους επιβάτες του σε οποιαδήποτε διαδρομή στην άσφαλτο. Εκτός αυτής, η απόσταση από το έδαφος των 183 χλστ. και η γενικότερη ρύθμιση της ανάρτησης δεν θα κουράσουν στο πατημένο χώμα, ωστόσο η απουσία της τετρακίνησης ορίζει τα όρια της εξερεύνησης.

(+): Εμφάνιση, ποιότητα, πρακτικότητα εσωτερικού, χώροι, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, άνεση

(-): Τιμή, επιδόσεις

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.496
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
270/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακ Φέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.439
Πλάτος (χλστ.)
1.821
Ύψος (χλστ.)
1.598
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.760
Βάρος (κιλά)
1.500
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
505
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
74%
Επικουρικά συστήματα
77%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
34.490
Get it on Google Play Download on the App Store