Δοκιμή Renault Megane diesel 1.5 dCi 110 PS

Το Renault Megane 4ης γενιάς ήρθε για να συνεχίσει τη μακρόχρονη πορεία του ονόματος «Megane» στη μικρομεσαία κατηγορία, στην οποία το γαλλικό αυτοκίνητο έχει καταφέρει να παραμείνει στη συνείδηση του αγοραστή ως μια από τις πιο ασφαλείς, καινοτόμες και τεχνολογικά προηγμένες προτάσεις του είδους. Εξ ου και το νέο γαλλικό μοντέλο βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-CD της Renault, διαθέτει σύγχρονους κινητήρες και εφοδιάζεται με νέα τεχνολογικά στοιχεία όπως είναι η κάθετη τάμπλετ οθόνη αφής του συστήματος πολυμέσων R-Link 2 ή η για πρώτη φορά παρουσία συστήματος τετραδιεύθυνσης στην κορυφαία -προς το παρόν- έκδοση των 165 ίππων.

Δείτε εδώ όλες τις νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο Megane στην έκδοση με τον δημοφιλή 1.500άρη diesel κινητήρα και στην κορυφαία εξοπλιστική επιλογή GT-Line. Οι τιμές του Megane 1.5 dCi 110 PS ξεκινούν από 19.900 ευρώ με πολύ καλό εξοπλισμό, ενώ το GT-Line κοστίζει 21.620 ευρώ. Να υπενθυμίσουμε ότι υπάρχει και το Megane με τον κινητήρα 1.5 dCi 90 PS σε τιμές που ξεκινούν από 16.890 ευρώ.

Σχεδίαση που κλέβει τις εντυπώσεις

Στη νέα γενιά του Megane η Renault προσέδωσε μια πολύ μοντέρνα σχεδίαση, με γραμμές που συνδυάζουν το κομψό με το δυναμικό. Παράλληλα, υπάρχουν στοιχεία που χαρίζουν στην παρουσία του γαλλικού μικρομεσαίου άμεση αναγνωρισιμότητα, όπως είναι τα LED φώτα σε σχήμα «C» που βγαίνουν έξω από τα εμπρόσθια φανάρια, τα λεπτά πίσω και εξίσου εντυπωσιακά LED φώτα, αλλά και η α λα κουπέ σχεδίαση του πίσω μέρους. Ειδικά στην έκδοση GT-Line τις δοκιμής μας οι γραμμές του νέου Megane τονίζονται περαιτέρω λόγω των πιο σπορ προφυλακτήρων, των 17 ιντσών ανθρακί ζαντών αλουμινίου και των καθρεπτών με καπάκια στο χρώμα του αλουμινίου. Από πλευράς διαστάσεων, το νέο Megane είναι μεγαλύτερο κατά 64 χλστ. σε σχέση με πριν (4.359 χλστ.), πιο πλατύ κατά 6 χλστ. και με ύψος που έχει μειωθεί κατά 25 χλστ. (1.447 χλστ.). Το μεταξόνιο έχει αυξηθεί κατά 28 χλστ. (2.669 χλστ.) προς όφελος της πρακτικότητας.

Διαβάστε ακόμα: Νέο πλούσιο Renault Clio σε χαμηλή τιμή

Hi-tech εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Στην καμπίνα των επιβατών του νέου Megane η Renault έχει δημιουργήσει ένα hi-tech κόκπιτ, στο οποίο μεγάλος πρωταγωνιστής είναι η κάθετη οθόνη αφής των 8,7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων R-Link 2 στο κέντρο της κονσόλας. Μέσω αυτής οι μπροστινοί επιβάτες μπορούν να πλοηγηθούν σε μια μεγάλη γκάμα υπομενού για το ηχοσύστημα, το σύστημα πλοήγησης, το πρόγραμμα οικονομικής οδήγησης, τα διάφορα συστήματα ασφαλείας και άνεσης του αυτοκινήτου και πολλά άλλα. Παράλληλα, εδώ απεικονίζονται και τα προγράμματα οδήγησης του νέου Megane (Neutral, Sport, Comfort, Eco και Perso), με κάθε μια από τις επιλογές να διαμορφώνει τις ενδείξεις του πίνακα οργάνων, το φωτισμό του εσωτερικού, τον ήχο του κινητήρα, την απόκριση στο πάτημα του γκαζιού, το βάρος του τιμονιού κ.λπ.

Λόγω των πολλών υπομενού, ο χειρισμός της οθόνης αυτής απαιτεί χρόνο εκμάθησης, ενώ θα θέλαμε και έναν περιστροφικό διακόπτη για την ένταση του ήχου, όμως είναι σίγουρο ότι η παρουσία της θα ικανοποιήσει και με το παραπάνω τους λάτρεις της τεχνολογίας. Προσόν της καμπίνας του νέου Megane αποτελεί και η υψηλή ποιότητα κατασκευής, όπως αυτή ορίζεται από το μαλακό πλαστικό που υπάρχει στο πάνω τμήμα του ταμπλό, αλλά και την εξαιρετική συναρμογή που εμφανίζουν τα διάφορα τμήματά του. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και ιδίως στην έκδοση GT-Line της δοκιμής μας, τα τύπου μπάκετ καθίσματα με την πολύ καλή πλευρική στήριξη δίνουν μια έξτρα σπορ αίσθηση. Στους χώρους, το νέο Megane έχει βελτιώσει τα επίπεδα προσφέροντας περισσότερη ευρυχωρία για τους επιβάτες του, αλλά κυρίως, ένα μεγάλο και πιο πρακτικό πορτ-μπαγκάζ 384 λίτρων.

Ροπάτος και οικονομικός κινητήρας

Κάτω από το καπό του Megane της δοκιμής μας υπάρχει ο 1.500άρης diesel κινητήρας της Renault, ο οποίος αποδίδει 110 άλογα ισχύος στις 4.000 στροφές και 260 Nm ροπής στις 1.750 σ.α.λ. Συνδυάζεται με 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων, το οποίο προσφέρει πολύ καλή αίσθηση και έχει σωστή κλιμάκωση για να μην «πνίξει» τις επιδόσεις, ενώ παράλληλα να βοηθήσει και στη μείωση της κατανάλωσης. Στην πράξη, ο κινητήρας αυτός τραβά από χαμηλά, έχει αρκετά πολιτισμένη λειτουργία και κινεί σε σβέλτους ρυθμούς το Megane. Με βάση τα εργοστασιακά νούμερα επιδόσεων, το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 11,3 δευτερόλεπτα, ενώ το 80-120 χλμ./ώρα με 4η/5η ταχύτητα σε 9,4 και 12,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 187 χλμ./ώρα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, εφόσον ο οδηγός επιλέξει να κινηθεί και με το πρόγραμμα Eco, τότε ο κινητήρας δείχνει τα προσόντα του μειώνοντας περαιτέρω τη μέση τιμή των 5,9 λτ./100 χλμ. που είδαμε χρησιμοποιώντας όλα τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Renault Twingo 0.9 TCe 90hp

Άνετο στο δρόμο και με πολύ καλή ασφάλεια

Το νέο Renault Megane στο δρόμο καταφέρνει να συνδυάσει άκρως αποτελεσματικά την πολύ καλή άνεση των δημιουργημάτων της εταιρείας, με την ασφάλεια και τα δυναμικά χαρακτηριστικά οδήγησης. Το νέο πλαίσιο στο οποίο βασίζεται το μοντέλο συμβάλει σε ένα ευπρόσδεκτο, πιο «αεράτο» αίσθημα που χαρίζει το αυτοκίνητο κατά την οδήγησή του, όπως αυτό φαίνεται τόσο κατά το πέρασμα από ανωμαλίες της ασφάλτου οι οποίες αμβλύνονται αποτελεσματικά, όσο και σε ένα δρόμο με στροφές, εκεί όπου το νέο Megane είναι πιο διαχειρίσιμο, υπάκουο και άμεσο στις εντολές του οδηγού από κάθε άλλη φορά. Προσόν της έκδοσης GT-Line αποτελεί και το γεγονός ότι παρά τις στάνταρ ζάντες 17 ιντσών η ποιότητα κύλισης δεν θυσιάζεται. Άξια λόγου είναι και τα φρένα, τα οποία κερδίζουν τις εντυπώσεις με την αποτελεσματικότητά τους, ενώ το τιμόνι παρέχει την απαιτούμενη αίσθηση.

(+): Σχεδίαση, ποιότητα, άνεση-ποιότητα κύλισης, οδική συμπεριφορά, τεχνολογία, στήριξη καθισμάτων, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας, κατανάλωση

(-): Χρόνος εκμάθησης μενού συστήματος πολυμέσων

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.461
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/8
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
260/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
11,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
187
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
95
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
85,5
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.359
Πλάτος (χλστ.)
1.814
Ύψος (χλστ.)
1.447
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.669
Βάρος (κιλά)
1.205
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
384
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
87%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.900
Get it on Google Play Download on the App Store