Δοκιμή Mercedes GLC Coupe 250 4MATIC

Η κατηγορία των Crossover Coupe μοντέλων είναι από τις πλέον νεοσύστατες της αγοράς και η Mercedes εισέρχεται εκ νέου σε αυτήν μετά την μεγαλύτερη GLE Coupe, με ένα νέο μοντέλο που τοποθετείται στο μεσαίο κομμάτι της, την GLC Coupe. Το αυτοκίνητο, βασίζεται όπως αποκαλύπτει και η ονομασία του πάνω στο μεσαίο SUV GLC της Mercedes, από το οποίο όμως διαφοροποιείται τόσο αισθητικά λόγω της κουπέ σχεδίασης του πίσω τμήματός του, όσο και στο δρόμο λόγω της πιο σπορτίφ ρύθμισης της ανάρτησής του. Το τελικό αποτέλεσμα σε κάθε περίπτωση έχει πολύ ενδιαφέρον και σίγουρα αποτελεί μια πολύ καλή εναλλακτική για το κοινό που θέλει να αποκτήσει ένα μεσαίο premium Crossover. Σε ό,τι αφορά στο κόστος, η Mercedes έχει ορίσει την τιμή της βενζινοκίνητης GLC Coupe 250 4MATIC στα 61.780 ευρώ, συνοδεύοντάς τη φυσικά με ένα πλήρες εξοπλιστικό πακέτο.

Κύρος με ακόμα περισσότερο στυλ

Η σχεδίαση του αμαξώματος της νέας Mercedes GLC Coupe είναι δίχως αμφιβολία ένα από τα πλεονεκτήματά της. Και αυτό γιατί το νέο γερμανικό δημιούργημα καταφέρνει να συνδυάσει το παραδοσιακό κύρος των δημιουργημάτων της Mercedes με το μοναδικό στυλ ενός υπερυψωμένου κουπέ μοντέλου, που ρίχνει κλεφτές ματιές στο πίσω τμήμα του προς τα κορυφαία κουπέ της εταιρείας (π.χ. S-Class Coupe, AMG GT). Έτσι λοιπόν ενώ το εμπρόσθιο μέρος ακολουθεί τις πιο πρόσφατες σχεδιαστικές γραμμές της Mercedes και κυρίως της GLC, στο πίσω τμήμα η οροφή πέφτει λιγότερο κάθετα πάνω στον ανασηκωμένο τρίτο όγκο, δίνοντας την κουπέ αισθητική που καθορίζει το αυτοκίνητο. Στο όλο, άκρως πετυχημένο και στυλάτο αισθητικό αποτέλεσμα της GLC Coupe στο πίσω μέρος το ρόλο τους παίζουν και τα πανέμορφα LED μακρόστενα φώτα, που αγκαλιάζουν στο πλάι το αμάξωμα και πλαισιώνουν ιδανικά το κεντρικά τοποθετημένο αστέρι της μάρκας. Από πλευράς διαστάσεων, η νέα Mercedes GLC Coupe είναι μακρύτερη κατά 76 χλστ. σε μήκος σε σχέση με τη GLC φθάνοντας στα 4,732 μέτρα, χωρίς ωστόσο να δείχνει ογκώδης. Το πλάτος παραμένει το ίδιο (1,89 μέτρα), ενώ το ύψος μειώνεται ελαφρώς στα 1,6 μέτρα (-37 χλστ.).

Δείτε επίσης όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων της Mercedes

Εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα και σπορ γραμμές

Ο θάλαμος των επιβατών της νέας Mercedes GLC Coupe προέρχεται από αυτόν την GLC και της C-Class, διαθέτοντας μια όμορφη σχεδίαση, με σπορ στοιχεία, ενώ προβάλει επιπλέον και το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου. Ξεχωρίζουμε την ψηφιακή οθόνη για το σύστημα πολυμέσων που ανεξαρτητοποιείται του υπόλοιπου ταμπλό ψηλά στην κονσόλα, τους ξεχωριστούς θόλους για το ταχύμετρο και το στροφόμετρο στον πίνακα οργάνων, αλλά και το σπορ τιμόνι μικρών διαστάσεων με το επίπεδο κάτω τμήμα. Στον τομέα της ποιότητας, το εσωτερικό της GLC Coupe ακολουθεί τα υψηλά πρότυπα της Mercedes, τόσο σε ό,τι αφορά στην επιλογή των υλικών, όσο και σε αυτά του φινιρίσματος και της συναρμογής τους. Στους χώρους, η σχεδίαση της οροφής στο πίσω μέρος περιορίζει ελαφρώς τον διαθέσιμο «αέρα» για τα κεφάλια των επιβατών σε σχέση με αυτόν της GLC, χωρίς εν τέλει ακόμη και επιβάτες με ύψος άνω του μέσου να έχουν πρόβλημα. Από την άλλη, η ορατότητα προς τα πίσω είναι φυσιολογικά περιορισμένη, με τη Mercedes πάντως να παρέχει μια πολύ ευκρινή κάμερα οπισθοπορείας με μεγάλη απεικόνιση, που διευκολύνει το παρκάρισμα. Το πορτ-μπαγκάζ έχει μεγάλο άνοιγμα (ηλεκτρική πόρτα) και προσφέρει ωφέλιμο όγκο 500 λτ., όμως είναι αναμενόμενα ρηχό και με υψηλό κατώφλι.

Κινητήρας με γρήγορες επιδόσεις, εξαιρετικό αυτόματο κιβώτιο

Η Mercedes προσφέρει ως πρώτη βενζινοκίνητη επιλογή στη γκάμα της GLC Coupe τον γνωστό 2λιτρο turboκινητήρα βενζίνης των 211 ίππων, ο οποίος συνδυάζεται στάνταρ με 9τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων. Το μοτέρ αυτό διαθέτει πολύ καλά χαρακτηριστικά λειτουργίας και σε συνδυασμό με το εξαιρετικό κιβώτιο, καταφέρνει να κινήσει πολύ γρήγορα την κουπέ GLC. Η Mercedes αναφέρει ότι για το 0-100 χλμ./ώρα και με την επιπλέον αρωγή της αυτόματης τετρακίνησης 4Matic η GLC Coupe 250 απαιτεί μόνο 7,3 δευτερόλεπτα, με την τελική ταχύτητα να αγγίζει τα 222 χλμ./ώρα. Να σημειώσουμε ότι υπάρχουν πέντε διαφορετικά προγράμματα οδήγησης (Eco, Comfort, Sport, Sport+ και Individual), που διαμορφώνουν τη λειτουργία του κινητήρα, του κιβωτίου, το τιμόνι και την ανάρτηση. Η επιλογή Eco ενδείκνυται για να κρατιούνται χαμηλά οι στροφές του κινητήρα και να μειώνεται η κατανάλωση. Ωστόσο, στην πράξη, η μέση τιμή κατανάλωσης που είδαμε στη δοκιμή μας ήταν 10,5 λτ./100 χλμ., ένα νούμερο αρκετά υψηλότερο σε σχέση με τα 6,9 λτ./100 χλμ. που ανακοινώνει η Mercedes.

Διαβάστε ακόμα: Νέα στιλάτη και πολυτελής Mercedes E-Class Cabrio (+video)

Ευχάριστη, με σπορτίφ στοιχεία και πολύ καλή άνεση

Στο δρόμο η Mercedes GLC Coupe βασίζεται στο ίδιο πάτωμα και έχει την ίδια αρχιτεκτονική ανάρτησης με την GLC, όμως έχει χαμηλότερη απόσταση από το έδαφος (155 χλστ. έναντι 180 χλστ.), που τονίζει περαιτέρω τα οδικά και οδηγικά της χαρακτηριστικά. Έτσι, χωρίς να χάνει την πολύ καλή της άνεση,  η κουπέ GLC στο δρόμο είναι ιδιαίτερα ευχάριστη, χωρίς μεγάλες κλίσεις από το αμάξωμα στις στροφές, αλλά και με υψηλά περιθώρια πρόσφυσης. Στην ευθεία, παραμένει εξαιρετικά σταθερή, ήσυχη λόγω της άκρως αποτελεσματικής ηχομόνωσης και με ποιότητα κύλισης αντάξια του ονόματος «Mercedes». Πολύ καλή είναι και η αίσθηση που λαμβάνει ο οδηγός από το τιμόνι, το οποίο μεταφέρει περισσότερη πληροφόρηση από ό,τι σε ένα παραδοσιακό SUV, ενώ τα φρένα είναι άκρως αποτελεσματικά και με αντοχή στα διαδοχικά φρεναρίσματα. Για όσους θελήσουν να κινηθούν εκτός δρόμου, η GLC Coupe λόγω και της τετρακίνησης δεν θα τους απογοητεύσει, ωστόσο είναι δεδομένο ότι λόγω χαρακτήρα το αυτοκίνητο δεν προορίζεται για offroadπεριπέτειες.

+ Σχεδίαση, ποιότητα, τεχνολογία, λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου, επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κύλισης, ηχομόνωση

– Ορατότητα προς τα πίσω, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.991
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
9
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
211/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.200-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
7,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
222
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,4
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
6,0
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
159
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
294,15
Εμπρός ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλοί σύνδεσμοι, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.732
Πλάτος (χλστ.)
1.890
Ύψος (χλστ.)
1.602
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.873
Βάρος (κιλά)
1.785
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
500
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
61.780
Get it on Google Play Download on the App Store