Δοκιμή Νέα BMW 530i

Η BMW Σειρά 5 φθάνει στην 7η γενιά της και, συμπληρώνοντας 45 χρόνια στη γκάμα της βαυαρικής φίρμας, έρχεται στο να αναδείξει περισσότερο από κάθε άλλη φορά την τεχνολογική υπεροχή των Γερμανών, τόσο σε σχέση με τον ανταγωνισμό στη μεγάλη κατηγορία, όσο και γενικότερα στην αυτοκίνηση. Για να το καταφέρει αυτό η BMW έχει εφοδιάσει τη νέα «5άρα» με μια σειρά από προηγμένα συστήματα άνεσης και ασφάλειας, που στόχο έχουν εκτός των άλλων να προετοιμάσουν και τον οδηγό της για το μέλλον και τις μεγάλες αλλαγές που θα φέρει η αυτόνομη οδήγηση. Εμείς, υποδεχόμαστε στη χώρα μας την νέα Σειρά 5 δοκιμάζοντας την αρχική -προς το παρόν- βενζινοκίνητη έκδοση 530i, η οποία κοστίζει 69.350 ευρώ (τα 25.000 ευρώ εκ των οποίων είναι φόροι…) διαθέτοντας φυσικά ένα πλήρες πακέτο εξοπλισμού.


High(er)-Tech!

Το πρώτο στοιχείο που ξεχωρίζει σε αυτή την «5άρα» είναι λοιπόν τα προηγμένα τεχνολογικά συστήματα που προσφέρει και εμείς, είχαμε την τύχη να τα δοκιμάσουμε στο σύνολό τους στο μοντέλο της δοκιμής. Πρώτο και πιο ενδιαφέρον εξ αυτών είναι το σύστημα που «οδηγεί» μόνο του το αυτοκίνητο, διατηρώντας τη Σειρά 5 μέσα στη λωρίδα της κυκλοφορίας της χωρίς καν ο οδηγός να πιάσει το τιμόνι (κάθε 6-8 δλ. το σύστημα τον καλεί να το ακουμπήσει, απλά για να «βεβαιωθεί» για την παρουσία του). Μαζί με το ενεργό cruisecontrol, η Σειρά 5 μπορεί να σταματήσει και να ξαναξεκινήσει αυτόματα και χωρίς ο οδηγός να πατήσει το φρένο ή το γκάζι. Πολύ ενδιαφέρον έχει και το σύστημα BMW Remote Parking, μέσω του οποίου το αυτοκίνητο εκκινεί και πραγματοποιεί πορεία εμπρός-πίσω χωρίς ο οδηγός να είναι καν μέσα για να υποβοηθήσει στο μπες-βγες σε κάθετο παρκάρισμα. Η όλη διαδικασία χειρίζεται από απόσταση μέσω του «έξυπνου» κλειδιού της BMW (Δείτε εδώ το εντυπωσιακό αυτό σύστημα στην πράξη). Στο ίδιο υψηλό τεχνολογικό επίπεδο βρίσκεται και η δυνατότητα χειρισμού του συστήματος πολυμέσων μέσω ειδικών χειρονομιών από απόσταση, αλλά και η δυνατότητα ασύρματης φόρτισης smartphones (και του κλειδιού) στο ειδικό πάνελ του τούνελ της κονσόλας.

Μεγαλύτερη και πιο αεροδυναμική

Η νέα γενιά της BMW Σειρά 5 είναι μεγαλύτερη σε διαστάσεις από την προηγούμενη φθάνοντας στα 4.936 χλστ. μήκους, όμως λόγω της νέας της σχεδίασης καταφέρνει να μην δείχνει ογκώδης. Τουναντίον, στοιχεία όπως τα πλατύτερα εμπρόσθια φώτα που απλώνουν τη μάσκα, οι λιγότερο κάθετες πίσω κολώνες και το πορτ-μπαγκάζ που δεν ανασηκώνεται τόσο όσο στο παρελθόν, καθιστούν τη νέα Σειρά 5 πιο κομψή, χωρίς παράλληλα να υπάρχει κάποια απώλεια στον δυναμισμό της. Παράλληλα, η γενικότερη σχεδίαση του αμαξώματος σε συνδυασμό και με συστήματα όπως η ενεργή γρίλια της μάσκας πριμοδοτούν τα αεροδυναμικά χαρακτηριστικά της νεότερης «5άρας», με τον αντίστοιχο συντελεστή να μειώνεται μόνο από cd:0,22 επιφέροντας οφέλη σε κατανάλωση, θόρυβο, επιδόσεις κ.λπ.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή BMW X4 M40i

Εσωτερικό με κορυφαία τεχνολογία και πολυτέλεια

Το εσωτερικό της νέας BMW Σειρά 5 εκπέμπει το υψηλό τεχνολογικό υπόβαθρο του αυτοκινήτου, φροντίζοντας ώστε να εξοικειώσει όσο το δυνατόν περισσότερο τον οδηγό και τους υπόλοιπους επιβάτες με όλα τα τεχνολογικά «καλούδια» της νέας μεγάλης BMW. Έτσι λοιπόν, άρχουσα στο νέο ταμπλό που θυμίζει αυτό της μεγαλύτερης Σειρά 7 είναι η μεγάλη οθόνη των 10,25 ιντσών στην κονσόλα, που απεικονίζει το υπερπλήρες μενού για τα συστήματα ψυχαγωγίας, επικοινωνίας, ασφάλειας, συνδεσιμότητας και γενικότερα, για οτιδήποτε σχεδόν αφορά στο αυτοκίνητο. Μπροστά από τον οδηγό, ξεχωρίζει ο ψηφιακός πίνακας οργάνων που αλλάζει τις ενδείξεις και το χρωματισμό του ανάλογα με το επιλεγμένο πρόγραμμα οδήγησης (π.χ. κόκκινος στο «Sport»), ενώ στο ίδιο, υψηλό τεχνολογικό μοτίβο έρχεται και η οθόνη αφής για τον κλιματισμό χαμηλά στην κονσόλα. Η θέση οδήγησης είναι πολύ καλή και το κάθισμα –και το τιμόνι– ρυθμίζεται πολλαπλά και πάει μέχρι και πολύ χαμηλά, με την άνεση που προσφέρεται να είναι αντάξια ενός σεντάν του μεγέθους και κύρους της Σειρά 5. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι τα ανώτερα δυνατά και η πολυτέλεια είναι έκδηλη ιδίως εφόσον επιλεγούν κάποια από τα 15 διαφορά διαθέσιμα δέρματα της γκάμας. Στον τομέα των χώρων, 5 άτομα δεν θα δυσκολευτούν να βρουν θέση στο άνετο εσωτερικό της «5άρας», ενώ και το πορτ-μπαγκάζ των 530 λίτρων (+10 λτ. σε σχέση με πριν), θα χωρέσει όλα τα απαραίτητα.

Πολύ καλός σε απόδοση και λειτουργία ο νέος 2λιτρος turbo

Η νέα γενιά της 530i αποκτά τον καινούργιο 2λιτρο Twin Power Turbo κινητήρα βενζίνης της BMW, με 252 άλογα ισχύος και 350 Nm ροπής διαθέσιμα μόλις από τις 1.450 στροφές. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται με το αυτόματο κιβώτιο Steptronic των 8 σχέσεων (υπάρχουν και paddlesπίσω από το τιμόνι), χωρίς να υπάρχει δυνατότητα επιλογής χειροκίνητου κιβωτίου. Στην πράξη, ο νέος κινητήρας εντυπωσιάζει με την εξαιρετικά ραφιναρισμένη λειτουργία του, την απουσία turbo lag, αλλά και σε συνδυασμό με το γρήγορο κιβώτιο, την άμεση απόκρισή του στο πάτημα του πεντάλ του γκαζιού. Οι επιδόσεις είναι εξαιρετικές, με το 0-100 χλμ./ώρα να επιτυγχάνεται σε μόλις 6,2 δευτερόλεπτα. Στο πεδίο της κατανάλωσης, ο οδηγός μπορεί χρησιμοποιώντας την επιλογή EcoPro του οδηγικού set-up (επεμβαίνει σε κινητήρα, κιβώτιο, λειτουργία κλιματισμού κ.λπ.) να μειώσει αρκετά τις απαιτήσεις της 530i σε καύσιμο, αν και η μέση τιμή της δοκιμής μας ήταν στα υψηλά, αλλά λογικά για τα άλογα του μοτέρ, 9,7 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: BMW 530e iPerformance με κατανάλωση… «παπιού»

Πιο ραφιναρισμένη, άνετη και πάντα σπορτίφ

Βασισμένη σε μια πλατφόρμα που χρησιμοποιεί περισσότερο αλουμίνιο και άλλα ελαφριά υλικά, αλλά και με μια νέα, επανασχεδιασμένη αλουμινένια ανάρτηση, η νέα γενιά της BMW Σειρά 5 στο δρόμο είναι σαφώς πιο «αεράτη», ευκολοδήγητη και αποτελεσματική στο να διαχειριστεί τις ανωμαλίες του οδοστρώματος σε σχέση με την προηγούμενη. Αυτό γίνεται ακόμη πιο κατανοητό στην έκδοση της δοκιμής μας με την χαμηλότερη M Sport ανάρτηση και τις ζάντες των 20 ιντσών με τα χαμηλού προφίλ ελαστικά, που μόνο σε πολύ έντονες ανωμαλίες και βαθιές λακκούβες εμφάνισε πιο «ξερές» αντιδράσεις, αφού κατά τα άλλα η εξαιρετικά ικανή ανάρτηση απορροφούσε συνεχώς τις κακοτεχνίες της ασφάλτου και δεν τις άφηνε να μεταφερθούν στο εσωτερικό. Στο όλο, γενικότερο αίσθημα άνεσης και απομόνωσης από τα εξωτερικά τεκταινόμενα που προσφέρει περισσότερο από ποτέ η νέα Σειρά 5, συμβάλει και η κορυφαία ηχομόνωση που πραγματικά δεν αφήνει κανέναν θόρυβο (ούτε από τον κινητήρα ή την εξάτμιση) να διαταράξει την ηρεμία των επιβατών της. Στην αναζήτηση πιο σπορ οδικών και οδηγικών χαρακτηριστικών, η 530i δεν θα απογοητεύσει τον οδηγό της, αφού από τη μία η ελάφρυνσή της (έως και κατά 100 κιλά) και από την άλλη η καλορυθμισμένη ανάρτηση φροντίζουν ώστε το αυτοκίνητο να είναι πιο άμεσο στις αντιδράσεις του, συμμετοχικό και να προσφέρει γρήγορα περάσματα ανεξαρτήτως της κλίσης της στροφής. Χωρίς κανένα παράπονο μας άφησαν και τα εξαιρετικά φρένα, που δίνουν πειστικά το παρών κάθε στιγμή που απαιτείται η χρήση τους.

+ Τεχνολογικό υπόβαθρο, ποιότητα και εικόνα εσωτερικού, λειτουργία και απόδοση κινητήρα, οδική συμπεριφορά, άνεση, φρένα

– Τιμή αγοράς, κατανάλωση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.998
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
8 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
252/5.200-6.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
350/1.450-4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
250
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,9-7,3
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,7-5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,5-5,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
126-136
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
151,2-163,2
Εμπρός ανάρτηση
Διπλά ψαλίδια, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πενταπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.936
Πλάτος (χλστ.)
1.868
Ύψος (χλστ.)
1.479
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.975
Βάρος (κιλά)
1.540
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
530
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
81%
Επικουρικά συστήματα
59%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
69.350
Get it on Google Play Download on the App Store