Δοκιμή Nissan Micra 0.9 λτ. Turbo 90 PS

Το νέο, 5ης γενιάς Nissan Micra άλλαξε ριζικά και ανέβηκε πολλά επίπεδα παραπάνω σε κάθε τομέα σε σχέση με το πιο χαμηλού προφίλ μοντέλο που αντικατέστησε. Κάτι που άλλωστε γίνεται αντιληπτό από την πρώτη κιόλας ματιά, αφού είναι μεγαλύτερο, πιο μοντέρνο σχεδιαστικά και πολύ πιο ποιοτικό, ενώ εφοδιάζεται με νέους κινητήρες και είναι εξοπλισμένο με όλες τις σύγχρονες τεχνολογίες. 

Το νέο Micra διατίθεται σε τιμές που ξεκινούν από 12.690 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα των 73 ίππων (δείτε εδώ τη δοκιμή), το 0.9 turbo που δοκιμάζουμε κοστίζει από 13.690 ευρώ, ενώ το ντίζελ 1.5 λτ. 90 PS πωλείται από 15.190 ευρώ (δείτε εδώ τη δοκιμή). Ο βασικός εξοπλισμός περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας, όπως είναι ESP, 6 αερόσακους, ηλεκτρικά παράθυρα εμπρός, ηλεκτρικούς καθρέπτες, air condition, σύστημα ενεργής πέδησης (front emergency braking), αισθητήρες φωτός, ηχοσύστημα, κ.λπ.

Πρόθυμος ο 0.9 λτ. Turbo κινητήρας

Για πρώτη φορά στην ιστορία του, το Micra εφοδιάζεται με turbo κινητήρα βενζίνης, τον γνωστό από την Renault 3κύλινδρο των 0.9 λτ. με απόδοση 90 ίππων και 140 Nm ροπής (95 PS και 150 Nm με overboost). Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με 5τάχυτο κιβώτιο και διαθέτει πολιτισμένη λειτουργία με ελάχιστους κραδασμούς και χαμηλό θόρυβο, ακόμα και μέχρι τις υψηλές στροφές, τις οποίες φτάνει χωρίς να «λαχανιάζει». Μειονέκτημά του αποτελεί το μέτριο τράβηγμα που παρουσιάζει στις χαμηλές στροφές και γίνεται αισθητό στο «σταμάτα – ξεκίνα» και με τη χρήση του air condition. Βελτίωση υπάρχει από τις 2.500 σ.α.λ. και άνω, όπου το turbo κάνει την είσοδό του, αλλά με όχι ιδιαίτερα ομαλό τρόπο. Από τις μεσαίες στροφές μέχρι και τον κόφτη η απόδοσή του είναι αρκετά καλή και επιταχύνει με άνεση το αμάξωμα του ενός τόνου, ενώ διατηρεί σβέλτους ρυθμούς κατά την κίνηση σε αυτοκινητόδρομο. Η κατανάλωση σε ρεαλιστικές αστικές συνθήκες είναι σχετικά τσιμπημένη, αφού κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 7,3 λτ./100 χλμ.

Δείτε ακόμα: Όλες οι νέες δοκιμές αυτοκινήτων

Μοντέρνο εσωτερικό με πολύ καλή ποιότητα

Πλήρως αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Micra, τόσο σε ποιότητα, όσο σε σχεδιασμό και τεχνολογία. Για πρώτη φορά γίνεται χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό (μέχρι τη βάση του παρμπρίζ), το οποίο αναβαθμίζει σημαντικά την συνολική εικόνα και παραπέμπει σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Παράλληλα, η διχρωμία, το σπορτίφ τιμόνι με το επίπεδο κάτω τμήμα, ο πλήρης πίνακας οργάνων με έγχρωμη οθόνη στο κέντρο του, αλλά και η οθόνη αφής 7 ιντσών (εκτός της αρχικής έκδοσης Energy) για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, ενισχύουν περεταίρω τον ποιοτικό, μοντέρνο και νεανικό χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Στα «συν» ανήκουν ακόμα η πολύ καλή θέση οδήγησης με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι – κάθισμα, καθώς και αρκετές θήκες για μικροαντικείμενα. Από πλευράς χώρων, στο πίσω κάθισμα του νέου Micra θα μετακινηθούν δύο επιβάτες χωρίς προβλήματα, ωστόσο εάν το ύψος τους ξεπερνά το μέσο όρο θα γίνουν παραχωρήσεις. Επιπλέον, την είσοδο και έξοδο από το πίσω τμήμα της καμπίνας δε διευκολύνει το σχετικά μικρό άνοιγμα των θυρών. Πολύ καλή χωρητικότητα 300 λίτρων έχει το πορτ μπαγκάζ, το οποίο είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας.

Ευχάριστο και άνετο στην οδήγηση

Το νέο Nissan Micra κερδίζει άμεσα τις εντυπώσεις στην οδήγηση, αφού είναι ευχάριστο, άνετο και ευέλικτο. Βασισμένο σε μια βελτιωμένη εκδοχή της πλατφόρμας V της Nissan, συνδυάζει το στιβαρό πλαίσιο με σχετικά σφιχτή ρύθμιση στις αναρτήσεις και προβάλλει έναν σπορτίφ χαρακτήρα, που ενισχύει με την σειρά του το αίσθημα ασφαλείας. Στις αστικές μετακινήσεις το νέο Micra είναι εύκολο στους χειρισμούς, ενώ η ανάρτησή του περνά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων χωρίς να κουράζει τους επιβάτες του. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, το νέο Micra εμφανίζει μικρές κλίσεις, αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ουδέτερες αντιδράσεις και ελεγχόμενες στο όριο, μέσω του τιμονιού με την θετική αίσθηση και αμεσότητα. 

+ Σχεδίαση αμαξώματος και εσωτερικού, ποιότητα, χώρος αποσκευών, οδική συμπεριφορά, ηχομόνωση

 Τράβηγμα κινητήρα στις χαμηλές στροφές, κατανάλωση, χώρος για τα κεφάλια στο πίσω κάθισμα

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
898
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
90/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
140/2.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,1
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
175
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
99
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
89,1
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Ταμπούρα
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.999
Πλάτος (χλστ.)
1.743
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.525
Βάρος (κιλά)
1.001
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
300
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
91%
Ασφάλεια παιδιού
79%
Ασφάλεια πεζού
68%
Επικουρικά συστήματα
49%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
14.090
Get it on Google Play Download on the App Store