Δοκιμή Opel Crossland X 1.2 λτ. Turbo 110 hp

Με το νέο μικρότερο SUV μοντέλο Crossland X, η Opel προσφέρει μία πιο προσιτή επιλογή έναντι του Mokka X, το οποίο είναι ελαφρώς μεγαλύτερο σε διαστάσεις, πιο ακριβό και διατίθεται με πιο ισχυρούς κινητήρες. Το άρτι αφιχθέν Opel Crossland X προσφέρεται στη χώρα μας σε τιμές που ξεκινούν από 17.300 ευρώ για την έκδοση με τον ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης 1.2 λτ. 81 hp, το αμέσως πιο ισχυρό 1.2 λτ. Turbo της δοκιμής πωλείται από 20.600 ευρώ, ενώ μοναδική επιλογή ντίζελ είναι το 1.6 λτ. CDTI 99 hp (από 19.900 ευρώ). (Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές και τον εξοπλισμό του Crossland X).

Διαβάστε ακόμη: Video-Παρουσίαση του Opel Astra 1.4 λτ. Turbo 150 PS

Παράλληλα η ελληνική αντιπροσωπεία της Opel μαζί με το αυτοκίνητο προσφέρει δωρεάν παροχές στον αγοραστή, όπως είναι αναβαθμισμένες υπηρεσίες OnStar για 1 χρόνο μαζί με 1 χρόνο δωρεάν παροχή internet που μετατρέπει το αυτοκίνητο σε WiFi Hotspot για έως και 7 συσκευές ταυτόχρονα, ενώ ισχύει εργοστασιακή εγγύηση 5 ετών ή 75.000 χιλιομέτρων.

Μοντέρνο και με νεανικό σχεδιασμό

Το νέο Opel Crossland X κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με τον ελκυστικό του σχεδιασμό και τη διχρωμία που ενισχύει ακόμα πιο πολύ το νεανικό του προφίλ. Το κόμπακτ αμάξωμά του έχει μήκος 4,2 μέτρων και διακρίνεται στο εμπρός άκρο από την τραπεζοειδή μεγάλη μάσκα, τα τριγωνικά φωτιστικά σώματα με τα ενσωματωμένα LED (φώτα ημέρας και φλας) και την ασημί ποδιά στον προφυλακτήρα. Τον crossover χαρακτήρα του ενισχύουν με την σειρά τους τα μαύρα πλαστικά προστατευτικά τμήματα στους θόλους των τροχών και στα μαρσπιέ. Από το πλάι ξεχωρίζει η νίκελ λωρίδα που ξεκινά από την εμπρόσθια κολώνα και καταλήγει πάνω από τα πίσω φώτα, κάνοντας την οροφή να αιωρείται και παραπέμποντας στο Opel ADAM. Πίσω κυριαρχούν τα ψηλά τοποθετημένα φωτιστικά σώματα και η ασημί ποδιά στον προφυλακτήρα.

Πρακτικό, ευχάριστο και καλοφτιαγμένο εσωτερικό

Στο εσωτερικό του νέου Opel Crossland X η σχεδίαση ακολουθεί τα αισθητικά πρότυπα που έχουμε δει στα νέα μοντέλα της μάρκας, θυμίζοντας περισσότερο εκείνο του Astra. Στο ταμπλό με τις απαλές καμπύλες ξεχωρίζει η στάνταρ έγχρωμη οθόνη αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, ενώ πιο κάτω από αυτή υπάρχουν τα χειριστήρια του στάνταρ διζωνικού κλιματισμού. Ευανάγνωστος και πλήρης ενδείξεων είναι ο πίνακας οργάνων, ο οποίος συμπληρώνεται από το προαιρετικό head-up display με τις διάφορες ενδείξεις για την ταχύτητα, το cruise control, τις πινακίδες σήμανσης, το navigation κ.λπ. Ποιοτικά το εσωτερικό του Crossland X αφήνει καλές εντυπώσεις με το μαλακό πλαστικό στο πάνω μέρος του ταμπλό, τα καλής υφής σκληρά υπόλοιπα πλαστικά και την προσεγμένη συναρμογή και φινίρισμα.

Διαβάστε ακόμη: Νέο Opel Corsa S με 1.4 turbo 150 ίππων

Μεταξύ των πλεονεκτημάτων του εσωτερικού είναι η πρακτικότητα και οι άνετοι χώροι που προσφέρει. Θήκες για μικρά ή μεγαλύτερα αντικείμενα υπάρχουν πολλές, ενώ το πίσω κάθισμα είναι διαιρούμενο, αναδιπλούμενο και συρόμενο 40:60 σε διαδρομή 150 χλστ., με υποβραχιόνιο. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, ωστόσο τα εμπρός καθίσματα είναι σχετικά μικρά και ίσως να μη διευκολύνουν τους πιο μεγαλόσωμους. Στο πίσω μέρος της καμπίνας του Opel Crossland X δύο άτομα θα μετακινηθούν χωρίς παραχωρήσεις, ενώ για τις αποσκευές υπάρχουν 410 λτ., τα οποία αυξάνονται στα 520 λτ. με τη μετακίνηση του καθίσματος εμπρός ή στα 1.255 λτ. με την αναδίπλωση του πίσω καθίσματος.

Αποδοτικός ο 1.200άρης turbo κινητήρας

Το 3κύλινδρο turbo 1.2 λτ. μηχανικό σύνολο των 110 ίππων που εφοδιάζει το Opel Crossland X προέρχεται από τον όμιλο PSA Peugeot-Citroen, όπως επίσης το κιβώτιο ταχυτήτων και το δάπεδο, το οποίο βασίζεται σε εκείνο του Peugeot 2008. Όμως, πρόκειται για τελείως διαφορετικά προϊόντα σε χαρακτηριστικά και στο δρόμο, όπως αναλύουμε παρακάτω. Το 1.200άρι μοτέρ παρουσιάζει καλό τράβηγμα από τις χαμηλές στροφές χάρη στα 205 Nm ροπής από τις 1.500 σ.αλ., όμως περνούν κραδασμοί στο εσωτερικό και γίνονται αισθητοί στα χειριστήρια του οδηγού. Μετά τις περίπου 2.000 σ.α.λ. οι κραδασμοί περιορίζονται σημαντικά και ο κινητήρας δείχνει τη δύναμή του μέχρι και τις πιο υψηλές, όπου επιταχύνει σε γρήγορους ρυθμούς των αμάξωμα των 1.214 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,6 δλ.), όσο και εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχ. σε 12,3 δλ.).

Διαβάστε ακόμη: Τα best sellers αυτοκίνητα το 2017 στην Ελλάδα

Το μηχανικό αυτό σύνολο συνδυάζεται με 5τάχυτο μηχανικό κιβώτιο (προσφέρεται και με αυτόματο 6άρι κιβώτιο), στο οποίο η τελευταία σχέση είναι μακριά (130 χλμ./ώρα με σχεδόν 2.900 σ.α.λ.). Ωστόσο, θα ήταν προτιμότερο να υπήρχε 6τάχυτο μηχανικό κιβώτιο με καλύτερη κλιμάκωση, αλλά και με καλύτερο σε αίσθηση επιλογέα με πιο κοντές διαδρομές. Όσον αφορά την κατανάλωση, κατά τη διάρκεια ταξιδιού που κάναμε από την Αθήνα στα Ιωάννινα μέσω Ιόνιας Οδού και διανύσαμε συνολικά περίπου 1.000 χλμ. το trip computer έδειξε 6,8 λτ./100 χλμ., ενώ στην πόλη κυμαίνεται στα 8,5 λτ./100 χλμ.

Ευέλικτο και εύκολο στην οδήγηση

Από ένα μικρό SUV όπως είναι το νέο -αποκλειστικά 2κίνητο- Opel Crossland X το βασικό ζητούμενο για τον οδηγό είναι να προσφέρει ευελιξία στις αστικές μετακινήσεις και ευκολία στους χειρισμούς, όπου και τα καταφέρνει πολύ καλά χάρη στις μαζεμένες του διαστάσεις, την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, την ψηλή θέση οδήγησης και το ελαφρύ και εύκολο στους χειρισμούς τιμόνι. Η ανάρτησή του με τις ελαφρώς αυξημένες διαδρομές (σε σχέση με ένα μικρό χάτσμπακ) είναι προσανατολισμένη στην άνεση, ωστόσο στο αυτοκίνητο της δοκιμής με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά διαστάσεων 215/50 (στάνταρ είναι 215/60 R 16) oι πιο έντονες ανωμαλίες των δρόμων περνούσαν με ξερό τρόπο στο εσωτερικό, ενώ υπήρχε και αισθητός θόρυβος κύλισης. Εκτός αστικού περιβάλλοντος, το Crossland X παρουσιάζει καλή σταθερότητα στις ευθείες σε γρήγορους ρυθμούς, αν και δεν λείπει μια ευπάθεια στους πλευρικούς ανέμους. Στις στροφές οι κλίσεις του αμαξώματος είναι λογικές και τα περιθώρια πρόσφυσης υψηλά, ενώ ο οδηγός λαμβάνει την απαιτούμενη αίσθηση από το τιμόνι με την πολύ καλή αμεσότητα.

(+): Μοντέρνος σχεδιασμός αμαξώματος, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, απόδοση κινητήρα, πρακτικότητα, πληρότητα εξοπλισμού

(-): Κραδασμοί κινητήρα στις χαμηλές στροφές, θόρυβος κύλισης, μακριές διαδρομές επιλογέα ταχυτήτων

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή Opel Mokka X 1.6 CDTI 4×4 136 PS

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,6
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
109
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
106,82
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.212
Πλάτος (χλστ.)
1.765
Ύψος (χλστ.)
1.605
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.604
Βάρος (κιλά)
1.214
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
410-520
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
85%
Ασφάλεια παιδιού
84%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
57%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
20.600
Get it on Google Play Download on the App Store