Δοκιμή Audi Q2 1.6 TDI 116 PS

Η κατηγορία των μικρών SUV είναι ραγδαία αναπτυσσόμενη και όπως είναι λογικό όλες οι εταιρείες θέλουν να έχουν έναν εκπρόσωπο για να πάρουν μερίδιο από την πίτα των πωλήσεων. Αυτό κάνει και η Audi με το Q2, πιάνοντας στον ύπνο τους άμεσους ανταγωνιστές της… Και αυτό γιατί κατάφερε να γίνει η πρώτη premium μάρκα η οποία έχει εκπρόσωπο στην συγκεκριμένη κατηγορία, των μικρών SUV, με το μικρότερο Q της γκάμας. Το Q2 το οποίο εδώ το δοκιμάζουμε στην έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 λτ. TDI ο οποίος αποδίδει 116 ίππους και συνδυάζεται με χειροκίνητο κιβώτιο έξι σχέσεων.

Δυναμική εμφάνιση

Το Audi Q2 βασίζεται στην πλατφόρμα MQB του ομίλου VW και σχεδιαστικά ακολουθεί την πεπατημένη, υιοθετώντας όλα εκείνα τα χαρακτηριστικά γνωρίσματα που κάνουν ένα μοντέλο της γερμανικής μάρκας να ξεχωρίζει. Κυριότερο όλων η μεγάλη μάσκα εμπρός, με το σήμα της Audi στο κέντρο της. Στο σύνολό του, το αμάξωμα χαρακτηρίζεται από ακμές οι οποίες συνδυάζονται αρμονικά με την έντονη κλίση της οροφής και τις πίσω κολόνες οι οποίες έρχονται και σε διαφορετική απόχρωση. Ο αεροδυναμικός του συντελεστής είναι στο Cd: 0,30. Συνολικά, το μήκος του Audi Q2 είναι στα 4.191 χλστ. με το πλάτος και στο ύψος στα 1.794 χλστ. και 1.508 χλστ., ενώ το μεταξόνιό του είναι στα 2.601 χλστ. Όσον αφορά στην απόστασή του από το έδαφος αυτή είναι στα 14,5 εκ.

Εδώ μπορείτε να βρείτε όλες τις δοκιμές των μοντέλων Audi

Μοντέρνο και ποιοτικό το εσωτερικό

Το εσωτερικό του Audi Q2 θυμίζει εν πολλοίς αυτό του A3. Ποιοτικό, καλοφτιαγμένο και με προσοχή στην λεπτομέρεια, δεν αφήνει περιθώρια για παράπονα. Το ταμπλό είναι φτιαγμένο από μαλακό υλικό, ενώ ακόμη και τα σκληρά υλικά είναι ευχάριστα στην υφή και στην όψη. Ο πίνακας οργάνων είναι ευανάγνωστος και τυπικός σε εμφάνιση για μοντέλο Audi, με δύο μεγάλα κυκλικά όργανα (ταχύμετρο και στροφόμετρο) να κυριαρχούν. Την παράσταση πάντως κλέβει το τριάκτινο δερμάτινο τιμόνι με τα χειριστήρια αλλά και η έγχρωμη οθόνη του συστήματος πολυμέσων MMI, στο κέντρο του ταμπλό (αναδυόμενη).

Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες, καθώς τα χειριστήρια όλα είναι σωστά τοποθετημένα, ο κλιματισμός είναι απλώς και κατανοητός στην λειτουργία του, ενώ μόνο ο έλεγχος του συστήματος πολυμέσων θα απαιτήσει μία μικρή εξοικείωση και ίσως λίγο διάβασμα στο εγχειρίδιο. Πρακτικά η καμπίνα δεν υστερεί, καθώς διαθέτει ποτηροθήκες, μεγάλες τσέπες στις πόρτες αλλά και πολλές θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο για τους εμπρός όσο και για τους πίσω επιβάτες. Η ευρυχωρία της από την άλλη θα ικανοποιήσει, καθώς παρά τον σχεδιασμό της οροφής ο αέρας για το κεφάλι των πίσω είναι αρκετός, ενώ στο πλάτος δύο ενήλικες κανονικού αναστήματος θα χωρέσουν πίσω αλλά τρίτος δεν θα μπορέσει να φιλοξενηθεί. Το πορτμπαγκάζ είναι στα 405 λίτρα και φτάνει στα 1.050 λίτρα με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Ένα μοτέρ για όλες τις ανάγκες

Η Audi προσφέρει το Q2 σε αρκετές εκδόσεις κινητήρων, από 1.0 λτ. βενζίνης 116 ίππων, και 1.4 επίσης βενζίνης 150 ίππων (διαβάστε εδώ την δοκιμή του Audi Q2 1.4 TSI CoD 150 PS), μέχρι πετρελαιοκινητήρες 1.6 λτ. TDIμε 116 ίππους και και 2.0 λτ. TDIμε 150 και 190 ίππους. Εμείς είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε την έκδοση με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDIο οποίος αποδίδει 116 ίππους και 250 Nm ροπής. Με το συγκεκριμένο μοτέρ, το Audi Q2 καταφέρνει να κάνει το 0-100 χλμ./ώρα έρχεται σε 10,3 δλ., έχοντας τελική ταχύτητα στα 197 χλμ./ώρα. Αφήνοντας τα νούμερα στην άκρη, στην πράξη το μοτέρ αποδεικνύεται πρόθυμο από χαμηλά χάρη και στην μέγιστη τιμή της ροπής που διατίθεται από τις 1.800 σ.α.λ. στην πράξη. Το πετρελαιοκίνητο μοτέρ αν και δεν είναι υπόδειγμα πολιτισμένης λειτουργίας δεν ενοχλεί την καμπίνα των επιβατών η οποία καταφέρνει να κρατά εκτός θόρυβο και κραδασμούς. Από την άλλη, η κατανάλωση σε πραγματικές συνθήκες δεν ξεπέρασε τα 6,7 λίτρα/100 χλμ.

Ασφάλτινος χαρακτήρας

Το Audi Q2 είναι σαφές εξ αρχής πως δεν είναι ένα SUV το οποίο νιώθει άνετα στις εκτός δρόμου διαδρομές και δεν απευθύνεται σε αυτό το κοινό. Λίγο η εμφάνισή του, λίγο η απόστασή του από το έδαφος και τα ασφάλτινα ελαστικά κάνουν το αυτοκίνητο ικανό μόνο για να ανεβαίνει… πεζοδρόμια και να πατήσει με λιγότερο άγχος σε έναν βατό χωματόδρομο. Οδηγώντας το όμως συμπεραίνεις πως οι μηχανικοί της Audi επέλεξαν συνειδητά να τονίσουν τα δυναμικά χαρακτηριστικά του αυτοκινήτου, επιλέγοντας ένα στήσιμο ξεκάθαρα ασφάλτινο. Η ανάρτηση δεν έχει μεγάλη διαδρομή περιορίζοντας τις κλίσεις στις στροφές και σε κάνει να νιώθεις περισσότερο πως οδηγείς μικρομεσαίο παρά SUV. Η άνεση είναι σε πολύ καλό επίπεδο, ενώ ο θόρυβος κύλισης σχεδόν απουσιάζει. Η οδηγική εμπειρία πίσω από το τιμόνι του AudiQ2 είναι ευχάριστη, οι αντιδράσεις του πλαισίου άμεσες, τα φρένα δυνατά και το εξάρι κιβώτιο σωστά κλιμακωμένο και με καλή αίσθηση.

Εδώ μπορείτε να βρείτε όλες τις δοκιμές των νέων αυτοκινήτων ανά μάρκα

Το Audi Q2 με τον πετρελαιοκινητήρα 1.6 TDI των 116 ίππων είναι ένα ολοκληρωμένο μικρό αλλά και premium SUV το οποίο μπορεί να καλύψει πολύπλευρες ανάγκες και να παίξει άνετα τον ρόλο του μοναδικού αυτοκινήτου σε μία οικογένεια. Η τιμή του στην συγκεκριμένη έκδοση ξεκινά από τα 27.630 ευρώ και ο εξοπλισμός δεν αφήνει κανέναν παραπονεμένο.

(+) Ποιότητα κατασκευής, εργονομία, κατανάλωση, άνεση ανάρτησης, ποιότητα κύλισης, αίσθηση κιβωτίου, κράτημα

(-) Περιορισμένες εκτός δρόμου ικανότητες, τιμή, χώρος πίσω επιβατών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
116/3.250 – 4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500 – 3.250
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
118
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
115,64
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα Μακφέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.191
Πλάτος (χλστ.)
1.794
Ύψος (χλστ.)
1.508
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.601
Βάρος (κιλά)
1.385
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
86%
Ασφάλεια πεζού
70%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.630
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi Q2 S line 35 TFSI S tronic 150 PS
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi A3 Sportback 35 TFSI MHEV S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Audi Q3 35 TFSI S tronic
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Δοκιμή Audi A1 30 TFSI S tronic S line
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των πιο φλογερών Fiat 500 (RED)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ποια η τιμή του VW ID.4 GTX 299 PS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Renault Arkana στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat 500X με τιμές από 17.880 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store