Δοκιμή Opel Insignia Grand Sport 1.6 CDTi 136 PS


Με το πρώτης γενιάς Insignia που παρουσιάστηκε το 2008 και με πωλήσεις που έφτασαν τα 900.000 οχήματα, η Opel είχε κάνει ένα μεγάλο άλμα, τόσο σε σχεδίαση σε σχέση με το συντηρητικό Vectra, όσο και στα επιμέρους χαρακτηριστικά του. Η αντικατάστασή του σίγουρα δεν θα ήταν μια εύκολη υπόθεση για την Opel, ωστόσο το νέο από άκρη σε άκρη Opel Insignia απέκτησε πιο δυναμικό στιλ, βελτιώθηκε σημαντικά σε πολλούς τομείς, μεγάλωσε αλλά ελάφρυνε και απέκτησε το συνθετικό “Grand Sport“.

Η νέα ναυαρχίδα της Opel, το Insignia Grand Sport διατίθεται στη χώρα μας με το νέο κινητήρα βενζίνης των 1.5 λτ. σε δύο εκδόσεις ισχύος, με 140 και 165 ίππους (από 21.950 και 27.700 ευρώ αντίστοιχα), με τον 1.6 λτ. diesel με 110 και 136 ίππους (από 25.750 και 31.500 ευρώ αντίστοιχα) και τον 2λιτρο diesel 170 PS AWD στην τιμή των 42.624 ευρώ (πατήστε εδώ για τον τιμοκατάλογο). Εμείς, δοκιμάζουμε το νέο Insignia Grand Sport με τον 1.6 λτ. diesel 136 PS, το οποίο προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα μεσαίο – μεγάλο οικογενειακό αυτοκίνητο, με κατανάλωση μικρότερου αυτοκινήτου αλλά και τιμή υψηλότερη έναντι ανταγωνιστικών μοντέλων.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Opel Crossland X 1.6 CDTI

Επιβλητικό και αθλητικό εξωτερικά

Ο δυναμικός και επιβλητικός σχεδιασμός του νέου Opel Insignia Grand Sport κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις και συγκεντρώνει πάνω του βλέμματα θαυμασμού με το μακρύτερο, πλατύτερο και πιο χαμηλό (κατά 29 χλστ.), τύπου 4θυρου κουπέ αμάξωμά του. Η αισθητική του υιοθετεί στοιχεία από το Monza Concept που είχε παρουσιαστεί στην Έκθεση Αυτοκινήτου της Φρανκφούρτης το 2013 και χαρακτηρίζεται από το χαμηλό εμπρός ρύγχος με τη μεγάλη τραπεζοειδή μάσκα και τα λεπτά φωτιστικά σώματα, τα έντονα νεύρα στα πλαϊνά, το σφηνοειδές προφίλ και το υπερυψωμένο πίσω άκρο με τα τύπου μπούμερανγκ φανάρια. Παρά το μήκος που αγγίζει τα 4,9 μέτρα και το μεγαλύτερο κατά 92 χλστ. μεταξόνιο (2.829 χλστ.), το συνολικό του βάρος μειώθηκε μέχρι 175 κιλά (60 κιλά μόνο από το αμάξωμα), προς όφελος των επιδόσεων, κατανάλωσης, οδικής συμπεριφοράς, κ.λπ. Παράλληλα, με συντελεστή οπισθέλκουσας 0,26 είναι ένα από τα πιο αεροδυναμικά αυτοκίνητα στην κατηγορία του.

Μοντέρνο και πολύ ευρύχωρο εσωτερικό

Πλήρως αλλαγμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Insignia Grand Sport, το οποίο ακολουθεί το σχεδιαστικό προφίλ των νέων μοντέλων της μάρκας και διαθέτει πιο μινιμάλ αισθητική και σημαντικά καλύτερη εργονομία. Το ταμπλό διακρίνεται από τις μεγάλες επίπεδες επιφάνειες, τις απαλές καμπύλες, το μικρότερο τιμόνι και τα σημαντικά λιγότερα χειριστήρια στην κεντρική κονσόλα. Πολλές λειτουργίες ελέγχονται μέσω της στάνταρ οθόνης αφής των 8 ιντσών του συστήματος πολυμέσων, το οποίο περιλαμβάνει -μεταξύ άλλων- και 4G/LTE Wi-Fi Hotspot. Επιπλέον, στην έγχρωμη οθόνη των 4,2 ιντσών στον πίνακα οργάνων προβάλλονται διάφορες ακόμα χρήσιμες πληροφορίες, ενώ με πολύ καλή ευκρίνεια απεικονίζονται στο εμπρός παρμπρίζ διάφορες ενδείξεις μέσω του προαιρετικού head-up display. Πολλά είναι και τα συστήματα υποστήριξης του οδηγού, όπως η αναγνώριση επικείμενης σύγκρουσης με αυτόματη ενεργοποίηση πέδησης έκτακτης ανάγκης, η αναγνώριση σημάτων κυκλοφορίας, η υποβοήθηση διατήρησης πορείας, η προειδοποίηση σύγκρουσης εμπρός και το Opel OnStar.

Διαβάστε ακόμα: Ανακοινώθηκαν οι τιμές του Opel Grandland X

Καλύτερη με την σειρά της είναι και η πιο χαμηλά τοποθετημένη θέση οδήγησης, ενώ σε συνδυασμό με τις πολλαπλές ρυθμίσεις σε τιμόνι και κάθισμα, ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Από πλευράς ποιότητας υλικών, στο εσωτερικό του νέου Insignia Grand Sport έχει γίνει ευρεία χρήση μαλακού πλαστικού σε ολόκληρη την επιφάνεια του ταμπλό, στην κεντρική κονσόλα και στο πάνω μέρος των θυρών. Ωστόσο, υπάρχουν περιθώρια βελτίωσης στη συναρμογή διαφόρων επιμέρους τμημάτων. Ιδιαίτερα γενναιόδωρο είναι το εσωτερικό σε επίπεδο διαθέσιμων χώρων, αφού στο πίσω κάθισμα ακόμα και ψηλά άτομα έχουν πολύ αέρα για τα πόδια τους. Το πορτ μπαγκάζ των 490 λίτρων μπορεί να είναι πιο μικρό έναντι άλλων ανταγωνιστικών μοντέλων, ωστόσο διαθέτει μεγάλο άνοιγμα και χωράει άνετα τις αποσκευές μιας οικογένειας.

Αισθητά βελτιωμένο και στο δρόμο

Το βασισμένο σε ένα νέο πιο άκαμπτο και ελαφρύ πλαίσιο Opel Insignia Grand Sport, σε συνδυασμό με το μακρύτερο μεταξόνιο, τα πλατύτερα κατά 11 χλστ. μετατρόχια και τις νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις και στο τιμόνι, το έχουν βελτιώσει σημαντικά σε οδηγικά χαρακτηριστικά σε σχέση με το προγενέστερο Insignia (διαβάστε εδώ τη δοκιμή). Παρά τις μεγάλες του διαστάσεις, το νέο Insignia είναι εύκολο στους χειρισμούς και δε δείχνει τον όγκο του στην οδήγηση εκτός πόλεως. Ωστόσο σε αστικό περιβάλλον οι μεγάλες του διαστάσεις θα κάνουν τον οδηγό του να νιώσει άβολα σε στενούς δρόμους και ειδικά όταν αναζητήσει χώρο για να το παρκάρει. Η ανάρτησή του (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και πολλαπλοί σύνδεσμοι πίσω) με την σφιχτή ρύθμιση σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες της δοκιμής, απορροφά με επιτυχία τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων και κυρίως οι πιο έντονες θα “ακουστούν” στο εσωτερικό.

Ο ταξιδιάρικος χαρακτήρας του αυτοκινήτου γίνεται άμεσα αισθητός, αφού στις μεγάλες ευθείες των εθνικών οδών κινείται με μεγάλη σιγουριά και άνεση, δίχως οι επιβάτες του να αντιλαμβάνονται τις γρήγορες ταχύτητες που μπορεί εύκολα να αναπτύξει. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές κάνει αισθητή τη “δίαιτα” που έχει υποστεί και αντιδρά με περισσότερη ομοιογένεια, χωρίς να τρομάζει τον οδηγό του, ακόμα και όταν αυτός ξεφύγει από τους οικογενειακούς ρυθμούς. Βελτιωμένο εμφανίζεται και σε συνολική αίσθηση, χωρίς όμως να έχει κάποιο σπορτίφ χαρακτηριστικό. Το τιμόνι με τη μεταβλητή υποβοήθηση παρέχει την απαιτούμενη αμεσότητα και ακρίβεια στις εντολές του οδηγού, ωστόσο είναι σχετικά ελαφρύ στις στροφές, τόσο σε βάρος όσο και σε πληροφόρηση.

Αποδοτικός και οικονομικός ο 1.6 CDTi 136 PS

Ο νέος 1.600άρης κινητήρας πετρελαίου των 136 ίππων που γνωρίσαμε για πρώτη φορά στο νέο Opel Astra 1.6 CDTi 136 PS, τοποθετείται και στο νέο Insignia Grand Sport και αποτελεί ένα από τα δυνατά του σημεία. Το 4κύλινδρο αυτό μηχανικό σύνολο περιλαμβάνει ένα σύστημα καύσης χαμηλών ρύπων, σύστημα ψεκασμού που επιτρέπει πολλαπλούς ψεκασμούς και υγρόψυκτο υπερσυμπιεστή μεταβλητής γεωμετρίας. Το μοτέρ αυτό με την ροπή των 320 Nm είναι σε θέση να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.503 κιλών, τόσο από στάση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,5 δλ.), όσο κυρίως εν κινήσει (80-120 χλμ./ώρα με 5η ταχύτητα σε 8,9 δλ.). Το τράβηγμα που διαθέτει από τις χαμηλές στροφές είναι καλό κυρίως από τις 2.000 σ.α.λ. και άνω που αποδίδεται η ροπή και επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο ακόμα και με την 6η ταχύτητα. Όσον αφορά την λειτουργία του, ο 1.6 λτ. CDTi 136 PS είναι συνολικά πολιτισμένος και με χαμηλό θόρυβο σε συνθήκες ταξιδιού, ωστόσο κραδασμοί και τραχύτητα δεν απουσιάζουν πλήρως, όπως ίσως θα περίμενε κανείς από ένα τέτοιο αυτοκίνητο. Από τα σημαντικότερα πλεονεκτήματά του είναι η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε λίγο πιο πάνω από τα 6,0 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Νέο Opel Insignia GSi με 260 ίππους και 4κίνηση

(+) Σχεδιασμός, χώροι για επιβάτες και αποσκευές, κατανάλωση, απόδοση κινητήρα, τεχνολογία, πληρότητα εξοπλισμού

(-) Ατέλειες συναρμογής στο εσωτερικό, τιμή


Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.596
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/3.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
320/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
211
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,9
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,3
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
111,72
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.897
Πλάτος (χλστ.)
1.863
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.829
Βάρος (κιλά)
1.503
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
490
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
93%
Ασφάλεια παιδιού
85%
Ασφάλεια πεζού
78%
Επικουρικά συστήματα
69%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
31.500
Get it on Google Play Download on the App Store