Δοκιμή MINI Cooper S E Countryman ALL4

Το νέο, δεύτερης γενιάς MINI Countryman διατίθεται με μια ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου, ενώ για πρώτη φορά προσφέρεται σε έκδοση με plug-in hybrid σύστημα κίνησης, συνδυάζοντας τις δυναμικές επιδόσεις με μηδενικούς ρύπους.

Το νέο MINI Cooper S E Countryman ALL4 εντυπωσιάζει με την ομοιογένειά του και τα άριστα χαρακτηριστικά του σε κάθε τομέα, όπως σε επιδόσεις, κατανάλωση, οδική συμπεριφορά, ποιότητα κατασκευής, ασφάλεια κ.λπ. Η τιμή του είναι αναμενόμενα υψηλή, αφού το κορυφαίας τεχνολογίας αυτό MINI κοστίζει από 44.300 ευρώ, όμως πρόκειται για ένα αυτοκίνητο το οποίο στις καθημερινές διαδρομές μπορεί να κινηθεί με ελάχιστο κόστος, χρησιμοποιώντας και την ηλεκτρική κίνηση.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή MINI Cooper Countryman

Εξωτερικά το υβριδικό με πρίζα MINI διαθέτει ορισμένα μοναδικά αισθητικά γνωρίσματα που το κάνουν να ξεχωρίζει από τα υπόλοιπα Countryman, όπως είναι κίτρινα λογότυπα «S» και το σήμα «e» που βρίσκεται και στα εμπρός φτερά στα δύο καπάκια. Από αυτά ανοίγει το αριστερό για τη σύνδεση με το καλώδιο φόρτισης.

224 ίπποι με πολύ χαμηλή κατανάλωση

To plug-in hybrid σύστημα κίνησης του MINI Cooper S E Countryman ALL4 αποτελείται από ένα 3κύλινδρο turbo κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ. απόδοσης 136 ίππων και 220 Nm ροπής και από ένα ηλεκτρικό μοτέρ ισχύος 88 ίππων και 165 Nm ροπής. Η συνδυαστική απόδοση φτάνει τους 224 ίππους και η ροπή τα 385 Nm. Το μηχανικό σύνολο βενζίνης συνδυάζεται με ένα τροποποιημένο 6τάχυτο κιβώτιο Steptronic που μεταφέρει την ισχύ στους εμπρός τροχούς, ενώ ο ηλεκτροκινητήρας που βρίσκεται κάτω από το πάτωμα του χώρου αποσκευών μεταφέρει την ισχύ στον πίσω άξονα μέσω κιβωτίου μιας σχέσης και δύο σταδίων. Η μπαταρία ιόντων λιθίου του plug-in hybrid συστήματος είναι τοποθετημένη κάτω από το πίσω κάθισμα, έχει χωρητικότητα 7,6 kWh και φορτίζει πλήρως σε 2:30 ώρες σε επιτοίχιο πίνακα με ισχύ φόρτισης 3,6 kW ή σε 3:15 ώρες σε στάνταρ οικιακή πρίζα.

Διαβάστε ακόμη: Δοκιμή MINI Clubman One D

Ο οδηγός μπορεί να επιλέξει μέσω του διακόπτη eDRIVE στην κεντρική κονσόλα ανάμεσα σε τρία προγράμματα λειτουργίας: Το AUTO eDRIVE με ηλεκτροκίνηση μέχρι τα 80 χλμ./ώρα και ενεργοποίηση του κινητήρα βενζίνης σε υψηλότερες ταχύτητες, το MAX eDRIVE με κίνηση αμιγώς με ηλεκτρική ενέργεια έως 125 χλμ./ώρα και το Save Battery, στην οποία η κατάσταση φόρτισης της μπαταρίας διατηρείται πάνω από 90%. Στην πράξη, το MINI Cooper S E Countryman ALL4 επιταχύνει ακαριαία (0-100 χλμ./ώρα σε 6,8 δλ.) ειδικά από στάση χάρη και στη ροπή του ηλεκτροκινητήρα που είναι διαθέσιμη από μηδενικές στροφές και την τετρακίνηση. Στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία φτάνει με χαρακτηριστική ευκολία τα 125 χλμ./ώρα., ενώ η εμπλοκή του μοτέρ βενζίνης γίνεται εξαιρετικά ομαλά, δίχως ο οδηγός να αντιλαμβάνεται κάποιο κενό ή σκαλοπάτι στην ισχύ.

Με τη χρήση μόνο του ηλεκτροκινητήρα το MINI Cooper S E Countryman ALL4 έχει πραγματική αυτονομία γύρω στα 40 χιλιόμετρα με κατανάλωση ενέργειας 12,2 kWh/100 χλμ. Όταν μειωθεί σημαντικά η φόρτιση της μπαταρίας (δεν πέφτει κάτω από το 3%) και λειτουργεί σχεδόν αποκλειστικά με τον πολύ καλό σε λειτουργία και απόδοση 1.500άρη κινητήρα, η κατανάλωση βενζίνης βρίσκεται σε πραγματικές συνθήκες στα 7 λτ./100 χλμ.

Ιδιαίτερα ευχάριστο, δυναμικό και άνετο στην οδήγηση

Μόνο θετικές είναι οι εντυπώσεις που αποκομίζει κανείς οδηγώντας το MINI Cooper S E Countryman ALL4, αφού είναι πολύ ευχάριστο στην οδήγηση και έχει σπορτίφ χαρακτηριστικά, ενώ ταυτόχρονα είναι άνετο και μπορεί να κινηθεί χωρίς να εκπέμπει ρύπους. Η ανεξάρτητη ανάρτηση σε όλους τους τροχούς με την σωστή ρύθμιση σε συνδυασμό με το ιδιαίτερα στιβαρό πλαίσιο, προσφέρουν εξαιρετική σταθερότητα στο αυτοκίνητο τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές, όπου το αυτοκίνητο μπορεί να κινηθεί γρήγορα, με μεγάλη ασφάλεια και σιγουριά, σε κάθε λειτουργία κίνησης. Ταυτόχρονα ο οδηγός λαμβάνει πολύ καλή αίσθηση από το τιμόνι και τα δυνατά φρένα, ακόμα και στην αμιγώς ηλεκτροκίνητη λειτουργία. Εκεί που μόνο χρειάζεται προσοχή (όπως και σε άλλα υβριδικά αυτοκίνητα), είναι στις χαμηλές ταχύτητες κίνησης, όπου λόγω έλλειψης θορύβου από το θερμικό κινητήρα, οι πεζοί δεν αντιλαμβάνονται ότι περνά από κοντά τους όχημα και μπορεί να ξαφνιαστούν.

Κορυφαίο σε ποιότητα και σπορτίφ εσωτερικό

Στο εσωτερικό του MINI Cooper S E Countryman ALL4 τα μόνα στοιχεία που μαρτυρούν ότι δεν πρόκειται για ένα μοντέλο με συμβατικό κινητήρα, είναι ο κίτρινος διακόπτης Start/Stop του κινητήρα στην κεντρική κονσόλα (αντί κόκκινου) και οι ενδείξεις επιδόσεων στον πίνακα οργάνων στη θέση του στροφόμετρου. Παράλληλα, όπως και στις υπόλοιπες εκδόσεις, έτσι και σε αυτή κυρίαρχο στοιχείο αποτελεί η το μεγάλο στρογγυλό πολυόργανο της MINI με την στάνταρ οθόνη αφής των 6,5 ιντσών του συστήματος πολυμέσων ή την προαιρετική των 8,8 ιντσών. Ποιοτικά το Countryman είναι κορυφαίο σε υλικά (μαλακά υλικά στο ταμπλό και στις πόρτες), συναρμογή και φινίρισμα στην κατηγορία -και όχι μόνο, αποπνέοντας μια συμπαγή αίσθηση. Πολύ καλοί με την σειρά τους είνα και οι διαθέσιμοι χώροι για τις μετακινήσεις έως 5 επιβατών, ενώ μεγάλο είναι και το πορτ μπαγκάζ των 405 λίτρων (έναντι 450 λτ. στις υπόλοιπες εκδόσεις του Countryman).

Διαβάστε ακόμη: Όλες οι δοκιμές νέων μοντέλων

(+) Τεχνολογία, κατανάλωση και κόστος ενέργειας με την ηλεκτρική κίνηση, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, ποιότητα κατασκευής, χώροι, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης

(-) Τιμή αγοράς

Καύσιμο
Βενζίνη (υβριδικό)
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.499
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6 auto
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
220/1.250
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα (PS)
88/4.000
Ροπή ηλεκτροκινητήρα (Nm)
165/0
Συνδυαστική ισχύς (PS)
224 (ροπή 385 Nm)
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
6,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
198
Αστική (λτ./100 χλμ.)
-
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
-
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
2,1
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
43
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.299
Πλάτος (χλστ.)
1.822
Ύψος (χλστ.)
1.559
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.670
Βάρος (κιλά)
1.660
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
405
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
90%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
64%
Επικουρικά συστήματα
51%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
44.300
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή Suzuki SX4 S-Cross 1.4 Hybrid 2WD Auto
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή SEAT Leon 1.5 eTSI DSG 150 PS FR
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan LEAF+ 217 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Nissan Micra 1.0T 92 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Fiat Tipo Cross 1.0 GSE T3 100 PS
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Hyundai Kona 1.6 T-GDI 198 PS 7DCT
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 G-TEC 90 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Δοκιμή Volvo XC40 T5 Recharge 1.5 λτ. 262 PS
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Jeep Compass στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Hyundai που καίει 1,38 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η πιο ακριβή BMW των 253.200 ευρώ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes C-Class. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του pickup Jeep Gladiator στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Toyota C-HR GR Sport. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Ford Mustang Mach-E στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το καυτό Hyundai Kona N Line. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα η νέα BMW iX3
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store