Δοκιμή SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI 115hp

Η νέα γενιά του SEAT Ibiza έχει ξεκινήσει τους τελευταίους μήνες την πορεία της στην ελληνική αγορά. Στο autogreeknews.gr έχουμε ήδη δοκιμάσει την έκδοση 1.0 Eco TSI με τους 95hp (δείτε τη δοκιμή εδώ), τώρα όμως έχουμε τη δοκιμή του SEAT Ibiza με τον 1.0 Eco TSI των 115hp το οποίο δε διαφέρει μόνον στην αυξημένη απόδοση του κινητήρα. Επιπρόσθετα αποκτά 6η σχέση στο μηχανικό κιβώτιο αλλά και δισκόφρενα στον πίσω άξονα, προσθήκες που είναι ικανές να κάνουν τη διαφορά.

Το SEAT Ibiza με τον 1.0 Eco TSI κινητήρα των 115hp ξεκινά από την έκδοση Style και με κόστος 13.550€ (500€ πάνω από την έκδοση με τους 95hp) περιλαμβάνει ABS, ESP, HHC, σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, 6 αερόσακους, κλιματισμό Climatic, trip computer, κεντρικό κλείδωμα με τηλεχειρισμό, ηλεκτρικά παράθυρα, ηλεκτρικούς καθρέπτες, κάθισμα οδηγού ρυθμιζόμενο καθ’ ύψος, θύρα SD, Aux-In και θύρα USB, δερμάτινο τιμόνι και επιλογέα ταχυτήτων, διαιρούμενο πίσω κάθισμα, φώτα ημέρας Led, πίσω φώτα Led, ηχοσύστημα με έγχρωμη οθόνη αφής 5 ιντσών, bluetooth καθώς και χειριστήρια στο τιμόνι.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή SEAT Leon CUPRA 300 PS

Χαρακτηριστική εμφάνιση

Αντικρίζοντας το SEAT Ibiza είναι αδύνατο να μπερδέψεις το νέο ισπανικό μοντέλο με αυτοκίνητο άλλης φίρμας. Μπορείς ωστόσο άνετα να το περάσεις για το μεγαλύτερο Leon καθώς το μπροστινό του τμήμα κινείται στα πρότυπα του μεγαλύτερου αδερφού. Αντίστοιχη και η εικόνα κατά μήκος του αμαξώματος ενώ οι σημαντικές διαφορές εντοπίζονται στο πίσω μέρος με τη σχεδίαση της πόρτας του χώρου των αποσκευών να ακολουθεί αυτήν των φωτιστικών σωμάτων. Σε κάθε περίπτωση το 5ης γενιάς SEAT Ibiza είναι φρέσκο και σύγχρονο αισθητικά με αρκετά σπορτίφ στοιχεία που περιμένεις από τη φίρμα.

Από πλευράς διαστάσεων έχουμε αντίστοιχα νούμερα με την απελθούσα γενιά (μήκος 4.059 χλστ., ύψος 1.444 χλστ.) ενώ το πλάτος έχει αυξηθεί κατά 87 χλστ. φτάνοντας έτσι τα 1.780 χλστ. και το μεταξόνιο μάκρυνε κατά 95 χλστ. (2.564 χλστ.) Βάση για το νέο SEAT Ibiza αποτέλεσε μία νέα εκδοχή της πλατφόρμας MQB του ομίλου η οποία ονομάζεται MQB A0. Ενδιαφέρον μάλιστα στοιχείο το γεγονός ότι το νέο Ibiza ήταν το πρώτο μοντέλο που την απέκτησε.

Λειτουργικό εσωτερικό

Η καμπίνα του SEAT Ibiza έχει κάνει σαφέστατα ένα βήμα προόδου στο αισθητικό κομμάτι. Έχουμε να κάνουμε με μία πιο σύγχρονη και νεανική εικόνα στο σύνολό της με στοιχείο που κυριαρχεί την έγχρωμη οθόνη αφής του συστήματος ψυχαγωγίας. Λεπτομέρεια που προσθέτει πόντους και ζωντανεύει την εικόνα αποτελεί το φιλέτο κατά πλάτος του ταμπλό που ανάλογα με την έκδοση προσφέρεται σε διάφορα χρώματα. Υπάρχουν όμως και στοιχεία γνωστά από τα facelift Ibiza της απελθούσας γενιάς όπως το 3άκτινο τιμόνι, ο πίνακας οργάνων (σχεδόν αυτούσιος) και ο επιλογέας του κιβωτίου.

Από πλευράς υλικών το ταμπλό αποτελείται από σκληρά πλαστικά που ωστόσο έχουν την πολύ καλή ποιότητα και το προσεγμένο φινίρισμα που περιμένεις. Η εργονομία έχει βελτιωθεί σημαντικά και δεν έχει κάποιο αρνητικό, ενώ οι θήκες για ποτήρια, μπουκάλια, κινητό και άλλα αντικείμενα είναι αρκετές και σε σωστά σημεία. Η καμπίνα θα μεταφέρει άνετα τέσσερις επιβάτες, ενώ ο χώρος των αποσκευών είναι από τους καλύτερους της κατηγορίας με 355 λίτρα.

Δείτε ακόμα: Δοκιμή SEAT Leon 1,0 EcoTSI 115 PS

Ιδανικός ο 1.0 Eco TSI

Ο 1.0 Eco TSI στην ισχυρότερη έκδοση με τους 115hp στις 5.000-5.500 σ.αλ. και τα 200 Nm στις 2.000-3.500 σ.α.λ. είναι αναμφίβολα η πλέον ώριμη επιλογή. Προσφέρει υψηλά αποθέματα ροπής τα οποία εμφανίζονται από τις χαμηλές στροφές και καλές επιδόσεις με επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 9,4 δλ. και τελική ταχύτητα 194 χλμ./ώρα. Δύσκολα θα σου λείψει δύναμη για κάποια προσπέραση, στο ταξίδι διατηρεί πολύ εύκολα ταχύτητες ακόμα και άνω των ορίων ενώ η μακριά κλιμάκωση του κιβωτίου συμβάλει τόσο στη μετακίνηση εντός πόλης όσο και στον περιορισμό της κατανάλωσης. Σε μικτή χρήση η κατανάλωση του SEAT Ibiza 1.0 Eco TSI με τους 115hp κυμαίνεται στα 6,3 λτ./100χλμ. ενώ με οικονομική οδήγηση καταφέραμε να την περιορίσουμε ακόμα και στα 5,4 λτ/100χλμ.

Ολοκληρωμένο σύνολο στο δρόμο

Στο δρόμο το SEAT Ibiza είναι ένα αρκετά άνετο αυτοκίνητο με τις αναρτήσεις να φιλτράρουν πολύ ικανοποιητικά τις κακοτεχνίες των δρόμων. Παράλληλα όμως είναι σταθερό στον αυτοκινητόδρομο και πολύ αποτελεσματικό αλλά και ασφαλές στο επαρχιακό κομμάτι. Το μοτέρ των τριών κυλίνδρων δεν γίνεται ιδιαίτερα αντιληπτό λόγω της καλής ηχομόνωσης. Το τιμόνι του είναι γρήγορο και άμεσο στις εντολές του οδηγού με θετική αίσθηση. Το μηχανικό κιβώτιο έχει σαφές κούμπωμα και μικρές διαδρομές ενώ τα φρένα αποδείχθηκαν άκρως αποτελεσματικά.

Το SEAT Ibiza με τον 1.0 TSI κινητήρα των 115hp είναι σίγουρα ένα εξαιρετικό σύνολο στην απαιτητική κατηγορία B καθώς σε όλους τους τομείς λαμβάνει βαθμούς άνω του μέσου όρου. Η έκδοση με τους 115hp είναι η χρυσή τομή καθώς δεν κοστίζει πολλά, είναι αποδοτική και οικονομική.

+ Κινητήρας, κατανάλωση, χώροι- πρακτικότητα, κλιμάκωση κιβωτίου, αίσθηση επιλογέα, οδική συμπεριφορά, τιμή
– Ευρεία χρήση σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
999
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
115/5.000-5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/2.000-3.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
195
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,8
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,7
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
108
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
105,84
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.059
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.444
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.564
Βάρος (κιλά)
1.082
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
355
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
95%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
76%
Επικουρικά συστήματα
60%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
13.550
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i10 1.0 67 hp AΜΤ
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Hyundai i30 1.0 T-GDi 120 PS iMT 48V Hybrid
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Hyundai i10 1.2 λτ. 84 PS Auto
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Clio 1.3 TCe 130 R.S. Line EDC
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Renault Captur 1.3 TCe 130 HP
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Toyota Corolla 2.0 λτ. Hybrid 180 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Mitsubishi Space Star 1.2 λτ. 80 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS
Δοκιμή Hyundai Kona Electric 64 kWh 204 PS
Ήρθε το 1.500άρι SUV των 0-100 χλμ./ώρα σε 6,7 δλ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Φθηνότερη έως 16.500 ευρώ η Alfa Romeo Giulia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 17.950 ευρώ το νέο Citroen C4 C-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων