Δοκιμή Kia cee’d GT Line 1.6 Diesel 136 PS

Το δεύτερης γενιάς Kia cee’d είναι ένα αυτοκίνητο που συνδυάζει όμορφη σχεδίαση, ποιοτικό και άνετο εσωτερικό, πλήρη εξοπλισμό και αποδοτικούς κινητήρες βενζίνης και πετρελαίου. Σε αυτήν τη δοκιμή γίνεται και πιο ξεχωριστό αισθητικά λόγω της έκδοσης GT Line η οποία διαφοροποιείται σημαντικά τόσο στο εξωτερικό όσο και στο εσωτερικό.

Ξεχωρίζει η έκδοση GT Line

Η Kia είναι από τις λίγες αυτοκινητοβιομηχανίες που διαθέτει στη γκάμα μοντέλου της μία σπορτίφ έκδοση που να ξεχωρίζει. Ονομάζεται GT Line και σε σχέση με τις υπόλοιπες εκδόσεις στο εξωτερικό φέρει φώτα LED τύπου ice cube, σπορ προφυλακτήρες, πλευρικά σπόιλερ, δύο πίσω εξατμίσεις καθώς και ζάντες αλουμινίου 17 ιντσών με ελαστικά διαστάσεων 225/45. Επίσης, είναι η μοναδική έκδοση που προσφέρεται και στο χρώμα Deluxe White.

Στο εσωτερικό οι διαφορές της GT Line εντοπίζονται στο δερμάτινο, διάτρητο τιμόνι με τις γκρι ραφές, στις δερμάτινες επενδύσεις των θυρών, στον νέο επιλογέα των ταχυτήτων καθώς και στα καθίσματα με τις δίχρωμες επενδύσεις. Διαφορά που δεν φαίνεται είναι η ελαφρώς πιο σκληρή ρύθμιση της ανάρτησης που σύμφωνα με την Kia προορίζεται για δυναμικό στυλ οδήγησης. Συνολικά το αισθητικό αποτέλεσμα είναι άκρως ισορροπημένο. Έχουμε μία σύγχρονη, ξεχωριστή και σπορτίφ σιλουέτα, η οποία δεν περνά σίγουρα απαρατήρητη ενώ παράλληλα δεν προκαλεί.

Πολύ καλής ποιότητας εσωτερικό

Μπορεί η εξωτερική εικόνα του Kia cee’d να παραμένει αρκετά επίκαιρη, ωστόσο δεν ισχύει κάτι αντίστοιχο και με το εσωτερικό, το οποίο δείχνει τα χρόνια του. Σαφέστατα είναι άκρως ποιοτικό, σε βαθμό άνω του αναμενομένου και αρκετά καλοφτιαγμένο σε κάθε επίπεδο. Ο πίνακας οργάνων με τα τρία στρογγυλά όργανα δίνει μία σπορτίφ νότα και σίγουρα είναι πληρέστατος. Η οθόνη TFT στην κεντρική κονσόλα των 4,3 ιντσών αν και διαθέτει κάμερα οπισθοπορείας είναι σχετικά μικρή σε σχέση με του ανταγωνισμού. Υπάρχει βέβαια προαιρετικά και μεγαλύτερη 7 ιντσών που μεταξύ άλλων προσθέτει και δορυφορική πλοήγηση.

Εργονομικά δεν υπάρχουν ατέλειες με σχεδόν όλους τους διακόπτες και τα χειριστήρια να βρίσκονται στο αναμενόμενο σημείο. Θήκες για μικρά και μεγάλα ποτήρια καθώς και για διάφορα αντικείμενα υπάρχουν στον προβλεπόμενο βαθμό, ενώ το πολυλειτουργικό τιμόνι αν και στην πρώτη ματιά δείχνει παραφορτωμένο με αρκετά μπουτόν στην πράξη είναι άκρως βολικό. Οι χώροι για τους επιβάτες, λόγω και του μεταξονίου των 2.650 χλστ. είναι άκρως ικανοποιητικοί, ενώ το πορτμπαγκάζ έχει χωρητικότητα 380 λίτρα. Τα τελευταία είναι στο μέσο όρο της κατηγορίας και δεν εντυπωσιάζουν, είναι όμως εύκολα στην αξιοποίησή τους λόγω του τετράγωνου σχήματος.

Ισορροπημένος ο 1.6 Diesel

Ο 1.6 Diesel του Kia cee’d προσφέρει ισχύ 136 ίππους στις 4.000 σ.α.λ και εξασφαλίζει επιτάχυνση 0-100 χλμ./ώρα σε 10,2 δλ. και τελική ταχύτητα 197 χλμ./ώρα. Η ροπή των 280 Nm δηλώνει “παρούσα” σε κάθε βύθισμα του δεξιού πεντάλ από τον οδηγό, κινώντας σε λογικούς ρυθμούς το βάρους 1.289 κιλών αμάξωμα. Η λειτουργία του μοτέρ είναι κάπως τραχιά, ενώ το τράβηγμά του είναι θετικό πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Όσον αφορά την κατανάλωσή του αυτή σε μικτή χρήση βρέθηκε κατά τη διάρκεια της δοκιμής στα 7,2 λτ./100χλμ.

Άνετο και ευκολοδήγητο

Στο δρόμο το Kia cee’d παρά την διαφοροποιημένη ανάρτηση της έκδοσης GT Line είναι ένα πολύ άνετο αυτοκίνητο. Ακόμα και σε κακό οδόστρωμα γεμάτο κακοτεχνίες οι αναρτήσεις αποδίδουν σωστά και εξασφαλίζουν ξεκούραστες μετακινήσεις. Παράλληλα σε καθεστώς πίεσης, λόγω και των πολλαπλών συνδέσμων πίσω, εξασφαλίζεται υψηλό επίπεδο πρόσφυσης και προβλεπόμενες αντιδράσεις στο αμάξωμα. Στον αυτοκινητόδρομο η καλά μονωμένη καμπίνα και η απουσία αεροδυναμικών θορύβων συμβάλουν σε ένα ήσυχο ταξίδι. Μέσα στην πόλη εκτιμάς τον εύχρηστο επιλογέα του μηχανικού εξατάχυτου κιβωτίου και το ελαφρύ τιμόνι το οποίο όμως έχει αρκετά μέτρια αίσθηση. Τα φρένα αποτελούνται από δισκόφρενα σε όλους τους τροχούς (μπροστά αεριζόμενα), είναι αποτελεσματικά και με καλή αίσθηση.

Συνολικά το Kia cee’d είναι μία αρκετά ολοκληρωμένη πρόταση. Διαθέτει ξεχωριστή εμφάνιση, ιδίως στην έκδοση GT Line, πολύ ποιοτικό εσωτερικό, αρκετά καλούς χώρους και σωστή πρακτικότητα, πλούσιο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, ενώ στο δρόμο είναι προσανατολισμένο στην άνεση. Όσοι πάντως δεν θέλουν την έκδοση GT Line η Kia διαθέτει την πιο απλή και λιγότερο σπορτίφ LX Uptown που με τον ίδιο κινητήρα κοστίζει 16.990€ έναντι των 19.490€ της GT Line.

(+) Σχεδίαση αμαξώματος, ποιότητα κατασκευής, άνεση, εξοπλισμός, 7 χρόνια εγγύηση

(-) Αίσθηση τιμονιού, χωρητικότητα χώρου αποσκευών

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.582
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
136/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
280/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,2
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
101,92
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.310
Πλάτος (χλστ.)
1.780
Ύψος (χλστ.)
1.470
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.650
Βάρος (κιλά)
1.289
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
380
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
89
Ασφάλεια παιδιού
88
Ασφάλεια πεζού
61
Επικουρικά συστήματα
86
ESP
 
Αερόσακοι
6
Αυτόνομη πέδηση
 
Διατήρηση Λωρίδας
 
Έλεγχος τυφλών σημείων
 
Αναγνώριση πινακίδων
 
Αυτόματα φώτα
 
Αυτόματοι υαλοκαθαριστήρες
 
Ψηφιακός πίνακας οργάνων
 
Σύστημα πολυμέσων
 
Κάμερα οπισθοπορείας
 
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.490
Get it on Google Play Download on the App Store