Δοκιμή SEAT Toledo ντίζελ 1.6 TDI 105HP

Η SEAT, με το νέο Toledo επανέρχεται στην κατηγορία των μικρομεσαίων σεντάν, αλλάζοντας φιλοσοφία από το προγενέστερο ιδιαίτερο σχεδιαστικά ομώνυμο μοντέλο, απευθυνόμενο σε συντηρητικό οικογενειακό κοινό που αναζητά ένα ευρύχωρο αυτοκίνητο με πολύ καλό value for money και αξιόλογα συνολικά χαρακτηριστικά. Το νέο Toledo, στην 4η κατά σειρά γενιά του βασίζεται σε μια τροποποιημένη εκδοχή της πλατφόρμας PQ25 του ομίλου VW (αυτή των Ibiza, Fabia, Polo) και όχι σε μικρομεσαίου μοντέλου όπως συνέβαινε παλαιότερα. Ωστόσο, εξωτερικά μόνο μικρό δεν είναι (μήκος  4.482 χλστ.), ενώ έτσι επιτεύχθηκε διατήρηση του βάρους σε χαμηλά επίπεδα όπως και του κόστους, με αποτέλεσμα η τιμή του να ξεκινά από μόλις 12.940 ευρώ, όσο δηλαδή ενός μικρού αυτοκινήτου αλλά με ανέσεις μικρομεσαίου.

Το νέο Toledo κατασκευάζεται στην Τσεχία, στο εργοστάσιο Mlada Boleslav της Skoda μαζί με το αδελφό Skoda Rapid, από το οποίο διαφέρει ουσιαστικά στην σχεδίαση του εμπρός και πίσω τμήματος του αμαξώματος. Στον τομέα κινητήρων, το νέο μικρομεσαίο σεντάν της SEAT διατίθεται με τους 1.2 TSI 85HP και 105HP, 1.4 TSI 105HP και 1.6 TDI 90HP και 105HP (δείτε εδώ τον τιμοκατάλογο), σε πολύ ανταγωνιστικές τιμές και με εξοπλισμό χωρίς ιδιαίτερες ελλείψεις από την αρχική έκδοση.

Μεγάλοι χώροι στο καλής ποιότητας εσωτερικό

Το πρώτο στοιχείο που εντυπωσιάζει στο εσωτερικό του νέου Toledo είναι οι άπλετοι χώροι που προσφέρει για τους επιβάτες και τις αποσκευές. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας οι ενήλικοι φιλοξενούμενοι έχουν στη διάθεσή τους πολύ αέρα για τα πόδια τους χάρη και στο μακρύ μεταξόνιο των 2.602 χλστ., καθώς και αρκετό ωφέλιμο πλάτος. Το πορτ μπαγκάζ των 550 λίτρων (έως 1.490 λτ. με πεσμένα τα πίσω καθίσματα) εκτός από μεγάλο έχει πλήρως εκμεταλλεύσιμο σχήμα και τεράστιο άνοιγμα (μαζί με το καπό ανοίγει και το παρμπρίζ), διευκολύνοντας την φόρτωση ογκωδών αντικειμένων.

Σχεδιαστικά το εσωτερικό είναι λιτό με απαλές καμπύλες και ευθείες γραμμές, ωστόσο αναβαθμίζεται -στην συγκεκριμένη έκδοση- από τη διχρωμία μαύρου – μπεζ. Τα σκληρά πλαστικά που υπάρχουν στο ταμπλό και στις πόρτες διαθέτουν προσεγμένη συναρμογή και ικανοποιούν με την υφή τους, όμως δεν μπορούν να συγκριθούν με τα μαλακά που υπάρχουν σε άλλα μικρομεσαία. Πολύ καλή είναι η εργονομία των επιμέρους χειριστηρίων όπως και η θέση οδήγησης με τις πολλές ρυθμίσεις.

Ασφαλές και άνετο σε κάθε διαδρομή

Το νέο Toledo 1.6 TDI 105HP παρουσιάζει θετικά στοιχεία και στο δρόμο, αφού είναι άνετο, ευκολοδήγητο και ασφαλές, ενώ ο ντίζελ κινητήρας ταιριάζει ιδανικά στο αυτοκίνητο. Η ανάρτηση με την κλασική διάταξη (γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτος άξονας πίσω) είναι κατάλληλα ρυθμισμένη έτσι ώστε από τη μία πλευρά να αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος και από την άλλη να προσφέρει αρκετά καλή σταθερότητα στο αμάξωμα τόσο στις ευθείες όσο και σε στροφές ακόμα και σε πιο πιεσμένους ρυθμούς. Εκεί οι κλίσεις του αυτοκινήτου είναι φυσιολογικές, η συμπεριφορά του ουδέτερη και ο οδηγός λαμβάνει αρκετά καλή αίσθηση και βάρος από το τιμόνι με την ηλεκτροϋδραυλική υποβοήθηση. Μόνο σε έντονους πλάγιους ανέμους παρατηρείται μια ευπάθεια, ενώ σε ταχύτητες κυρίως άνω των 130 χλμ./ώρα ακούγονται αεροδυναμικοί θόρυβοι. Ικανά με την σειρά τους είναι και τα φρένα, ωστόσο η αίσθηση που παρέχουν θα μπορούσε να ήταν καλύτερη.

Οικονομικός, πολιτισμένος και «γεμάτος» ο 1.600άρης ντίζελ

Ο γνωστός από πολλά μοντέλα του ομίλου VW ντίζελ κινητήρας 1.6 TDI 105HP ταιριάζει ιδανικά και στην περίπτωση του νέου Toledo, αφού το κινεί με μεγάλη άνεση, προσφέρει χαμηλή κατανάλωση και η λειτουργία του είναι πολιτισμένη. Το 1.600άρι μηχανικό σύνολο διαθέτει θετικό τράβηγμα και ελαστικότητα από τις χαμηλές στροφές, επιταχύνει σβέλτα το αυτοκίνητο εν κινήσει ανεξαρτήτως της επιλεγμένης ταχύτητας μέσω του εύχρηστου επιλογέα των 5 σχέσεων. Επίσης, ο θόρυβος και οι κραδασμοί που φτάνουν στο εσωτερικό σε ταχύτητες ταξιδιού γύρω στα 130-140 χλμ./ώρα είναι φιλτραρισμένοι σε μεγάλο βαθμό και δεν θα ενοχλήσουν. Στα μεγάλα συν και η χαμηλή κατανάλωση, η οποία κυμαίνεται γύρω στα 5,5 λτ./100 χλμ. σε πραγματικές συνθήκες κίνησης.

(+) Χώροι για επιβάτες και αποσκευές, τιμή αγοράς, ροπή και κατανάλωση κινητήρα

(-) Σκληρή υφή πλαστικών στο ταμπλό, συντηρητική εμφάνιση εσωτερικού, ευπάθεια σε έντονους πλευρικούς ανέμους

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.598
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
105/4.400
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,4
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,7
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,4
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
114
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102,6
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι 288 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 230 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.482
Πλάτος (χλστ.)
1.706
Ύψος (χλστ.)
1.461
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.602
Βάρος (κιλά)
1.265
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
550
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
80%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
15.737
Get it on Google Play Download on the App Store