Δοκιμή Nissan Qashqai 1.2 DIG-T 135 PS

Το πρώτο και με διαφορά σε πωλήσεις SUV μοντέλο της ελληνικής αγοράς, δεν είναι άλλο από το Nissan Qashqai, το οποίο συνεχίζει επί σειρά ετών να είναι ιδιαίτερα δημοφιλές. Το Qashqai προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα μικρομεσαίο μοντέλο αυτής της κατηγορίας, ενώ διατίθεται και σε ανταγωνιστικές τιμές που ξεκινούν από 18.990 ευρώ με τον turbo κινητήρα βενζίνης των 1.2 λτ. ισχύος 115 ίππων.


Εδώ, η ελληνική αντιπροσωπεία της Nissan, προσφέρει ένα ολοκληρωμένο πακέτο αναβάθμισης ισχύος για το Qashqai 1.2 DIG-T (όπως επίσης και για τα Juke και Pulsar με τον ίδιο κινητήρα), αυξάνοντας την απόδοση στους 135 ίππους. Να σημειωθεί ότι το εν λόγω πακέτο αναβάθμισης καλύπτεται από σχετική εγγύηση καλής λειτουργίας, μπορεί να τοποθετηθεί και μετά την αγορά, ενώ μπορεί να συνδυαστεί μόνο με τις εκδόσεις που φέρουν μηχανικό κιβώτιο ταχυτήτων. Όσον αφορά το κόστος της μετατροπής, αυτό είναι στα 500 ευρώ.

Παράλληλα, η Nissan ανακοίνωσε νέες καλοκαιρινές προσφορές που αφορούν συγκεκριμένο αριθμό αυτοκινήτων και έχουν ισχύ μέχρι και τις 31 Αυγούστου. Συγκεκριμένα για το Qashqai ισχύει νέα χρηματοδότηση με επιτόκιο 5,9%, προκαταβολή από 0% και διάρκεια αποπληρωμής από 12 έως και 84 μήνες. Επίσης, ειδικά για το Qashqai ισχύουν επιπλέον προσφορές για όσους το αποκτήσουν από το δίκτυο των αντιπροσώπων της Nissan.

Αποδοτικός και πολιτισμένος ο βελτιωμένος 1.200άρης turbo

Το υπερτροφοδοτούμενο 4κύλινδρο μηχανικό σύνολο των 1.197 κ.εκ. που κινεί το Qashqai αποδίδει χωρίς την αναβάθμιση 115 ίππους στις 4.500 σ.α.λ. και 190 Nm ροπής στις 2.000 σ.α.λ. Με το νέο πρόγραμμα που τοποθετεί η ελληνική αντιπροσωπεία, η ιπποδύναμη αυξάνεται κατά 17,5% στους 135 ίππους στις 5.100 σ.α.λ. και η ροπή ανεβαίνει κατά 8,4% και φτάνει τα 202 Nm στις 3.800 σ.α.λ. Η αύξηση τις απόδοσης γίνεται αισθητή κυρίως από τις μεσαίες στροφές και άνω, ενώ και στις χαμηλές υπάρχει μια βελτίωση. Στις πολύ χαμηλές όμως στροφές υπάρχει ένα κενό ισχύος. Από τις 2.000 σ.α.λ. και μετά το μοτέρ ανεβάζει με προθυμία στροφές και επιταχύνει σε σβέλτους ρυθμούς το αμάξωμα των 1.318 κιλών. Παράλληλα το 6τάχυτο κιβώτιο με τη μακριά 6η ταχύτητα διατηρεί χαμηλά τις στροφές του κινητήρα σε ρυθμούς ταξιδιού (130 χλμ./ώρα με 2.600 σ.α.λ.). Στα θετικά στοιχεία ανήκουν ακόμα η πολιτισμένη λειτουργία του κινητήρα, ο οποίος δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε μακρινές διαδρομές με θορύβους ή κραδασμούς. Επιδόσεις δεν ανακοινώνει η Nissan μετά την αναβάθμιση (0-100 χλμ./ώρα σε 10,9 δλ. με τους 115 PS), ούτε κατανάλωση, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε στα 8,5 λτ./100 χλμ.

Άνετο στην οδήγηση και ασφαλές

Κατά την οδήγηση του Qashqai 1.2 DIG-T 135 PS, το πρώτο στοιχείο που κερδίζει τον οδηγό είναι η άνεση και η ευκολία στους χειρισμούς. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και ημιάκαμπτο άξονα πίσω (πολλαπλών συνδέσμων μόνο στο 4κίνητο) είναι σχετικά μαλακή, με μεγάλες διαδρομές και καταφέρνει να απορροφά αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων. Κινούμενο στις ευθείες των εθνικών οδών, το αμάξωμα του μικρομεσαίου SUV της Nissan παρουσιάζεται σταθερό και δεν θα δημιουργήσει ανασφάλεια ακόμα και σε γρήγορους ρυθμούς. Περνώντας σε μια διαδρομή με στροφές, το Qashqai εμφανίζει αισθητές κλίσεις υπό πίεση, ωστόσο τα αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης και το ESP κρατούν το αυτοκίνητο στην προεπιλεγμένη πορεία. Παράλληλα, το μπροστινό του μέρος δείχνει λιγότερο μαλακό σε αίσθηση, όπως και το τιμόνι σε σχέση με το Qashqai 1.5 diesel (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), από το οποίο το Qashqai 1.2 DIG-T είναι λίγο πιο ευχάριστο οδηγικά.

Ποιοτικό εσωτερικό με άνετους χώρους

Στον θάλαμο των επιβατών του του Qashqai η απτή ποιότητα είναι προσεγμένη και αναβαθμίζεται σημαντικά από την ευρεία χρήση παχιού αφρώδους υλικού σε όλη την επιφάνεια του ταμπλό, τόσο στο πάνω μέρος του όσο και πιο χαμηλά. Ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση, κάθεται ψηλά και άνετα στο αναπαυτικό κάθισμα και δεν θα ενοχληθεί από κάποιο ατόπημα στην εργονομία. Από πλευράς χώρων, το εσωτερικό του Qashqai είναι σε θέση να φιλοξενήσει 4 ή και 5 επιβάτες χωρίς ιδιαίτερες παραχωρήσεις. O χώρος αποσκευών με το διπλό δάπεδο και το μεγάλο άνοιγμα έχει χωρητικότητα 430 λίτρα.

(+) Εμφάνιση, εικόνα εσωτερικού, ποιότητα, χώροι, άνεση ανάρτησης, λειτουργία κινητήρα, τιμή

(-) Κλίσεις στις στροφές, τεχνητή αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση


Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.197
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
135/5.100
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
202/3.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
-
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
-
Αστική (λτ./100 χλμ.)
-
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
-
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
-
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
-
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
-
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
4.377
Πλάτος (χλστ.)
1.806
Ύψος (χλστ.)
1.590
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.646
Βάρος (κιλά)
1.318
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
83%
Ασφάλεια πεζού
69%
Επικουρικά συστήματα
79%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.490
Get it on Google Play Download on the App Store