Οδηγούμε το νέο Suzuki Swift 1.2

Δεν πρόλαβε να συμπληρωθεί ένας μήνας από την παγκόσμια πρεμιέρα του νέου Suzuki Swift στην έκθεση αυτοκινήτου της Γενεύης και πλέον το ιαπωνικό μοντέλο βρίσκεται στην χώρα μας, έτοιμο να συνεχίσει την επιτυχημένη εμπορική πορεία των προκατόχων του.

Το Suzuki Swift κυκλοφορεί σε αυτή την σύγχρονη εκδοχή του από το 2004 και έχει σημειώσει μία καταπληκτική εμπορική πορεία, καθώς παγκοσμίως έχει ξεπεράσει τα 5,4 εκ. πωλήσεις. Ανάλογη είναι φυσικά και η εμπορική του πορεία στην χώρα μας, καθώς από το 2004 έχουν πωληθεί 31.000 αυτοκίνητα.

Διαβάστε ακόμη: Τα νέα μικρά αυτοκίνητα του 2017

Αυτή τη φορά το Suzuki Swift επιστρέφει εξολοκλήρου νέο, καθώς εκτός από τις σχεδιαστικές αλλαγές του μέσα και έξω, βασίζεται σε νέο πάτωμα, χαρακτηριστικό που του χαρίζει άλλη υπόσταση. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά και ας ξεκινήσουμε από την πρώτη εντύπωση που δίνει η εμφάνισή του. Ουσιαστικά μιλάμε για μία εξέλιξη της προηγούμενης γενιάς, καθώς η αρχιτεκτονική του μοντέλου παραμένει ως έχει, μόνο που είναι τονισμένα τα μοναδικά του σημεία. Αυτό σημαίνει πως η μάσκα εμπρός είναι πιο μεγάλη, οι ώμοι πίσω πιο έντονοι και η οροφή έχει μεγαλύτερη κλίση προς την πίσω κολόνα, η οποία συνοδεύεται από μαύρο χρώμα και χειρολαβές ψηλά, για τις πίσω πόρτες. Νέα φυσικά είναι και τα φωτιστικά σώματα, τόσο εμπρός όσο και πίσω, τα οποία συνοδεύονται και από στοιχεία LED, αναλόγως έκδοσης πάντα. Φυσικά, οι αλλαγές αυτές έφεραν και διαφοροποιήσεις στις διαστάσεις του αμαξώματος. Πλέον το μήκος του Suzuki Swift είναι 3.840 χλστ., το πλάτος 1.735 χλστ. και το ύψος 1.495 χλστ. (+25 χλστ η τετρακίνητη έκδοση). Όσον αφορά στο μεταξόνιό του, αυτό είναι στα 2.450 χλστ. Τέλος αξίζει να πούμε πως οι σχεδιαστικές αλλαγές είχαν θετικό αντίκτυπο και στην αεροδυναμική του Swift το οποίο είναι κατά 8% πιο αεροδυναμικό από το μοντέλο που αντικαθιστά. Από την άλλη, στις αλλαγές που δεν φαίνονται, έχουμε τη νέα πλατφόρμα που ονομάζεται Heartect, είναι 30 κιλά ελαφρύτερη και πιο άκαμπτη. Συνολικά αξίζει να σημειώσουμε πως το Swift είναι ελαφρύτερο κατά 117 κιλά.

Εξολοκλήρου ανασχεδιασμένο, ευρύχωρο και hitech

Το εσωτερικό ακολουθεί τη σχεδιαστική λογική του αμαξώματος και είναι πλήρως ανασχεδιασμένο. Όλα είναι καινούργια. Το ταμπλό, η κεντρική κονσόλα, ο πίνακας οργάνων, τα καθίσματα, όλα είναι νέα. Η κεντρική κονσόλα έχει κλίση προς τον οδηγό 5 μοιρών, το σύστημα πολυμέσων διαθέτει οθόνη αφής 7,0 ιντσών, ο ευανάγνωστος πίνακας οργάνων διαθέτει έγχρωμη ψηφιακή οθόνη 4,2 ιντσών και το τιμόνι έχει επίπεδο κάτω άκρο. Τα πλαστικά που έχουν χρησιμοποιηθεί είναι στο σύνολό τους σκληρά και η συναρμογή σε κάποια σημεία δεν είναι τέλεια. Οι χώροι για τους επιβάτες, εμπρός είναι αρκετοί, με μπόλικες θήκες μικροαντικειμένων, ενώ πίσω ο χώρος για τα γόνατα και το κεφάλι των επιβατών έχει αυξηθεί. Αυξημένος όμως είναι και ο χώρος αποσκευών, κατά 54 λίτρα φτάνοντας πλέον στα 265 λίτρα. Η εργονομία σε γενικές γραμμές δεν έχει ατέλειες, ενώ η περιμετρική ορατότητα είναι αρκετά καλή.

Πολλές και διαφορετικές εκδόσεις

Το νέο Suzuki Swift μπορεί να προσφέρεται με μόλις δύο βενζινοκινητήρες, έναν turbo 1.0 λτ. και έναν ατμοσφαιρικό 1.2 λτ. παρόλα αυτά έχει μία αρκετά ιδιαίτερη γκάμα, η οποία περιλαμβάνει δύο ειδών αυτόματα κιβώτια (CVT και κανονικό), ήπια υβριδική έκδοση ακόμη και τετρακίνητη. Εμείς είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε στην σύντομη επαφή μας το Swift με τον 1.2 λτ. DualJet ατμοσφαιρικό, τετρακύλινδρο βενζινοκινητήρα, ο οποίος συνεργαζόταν με το κιβώτιο CVT (διατίθεται και με 5άρι χειροκίνητο). Το μοτέρ αυτό αποδίδει 90 ίππους στις 6.000 σ.α.λ. και 120 Nm ροπής, από τις 4.400. Για το 0-100 χλμ./ώρα επιταχύνει σε 11,0 δευτ. με το CVT και έχει τελική ταχύτητα 175 χλμ./ώρα  (11,9 δλ. με το χειροκίνητο και 180 χμ./ώρα οι αντίστοιχες τιμές επιδόσεων). Η μέση κατανάλωση που ανακοινώνει η Suzuki για τη συγκεκριμένη έκδοση είναι στα 4,6 λίτρα/100 χλμ. Εμείς στην σύντομη διαδρομή μας είδαμε πάντως μέση τιμή στα 5,6 λτ./100 χλμ.

Καλοστημένο και άνετο

Το νέο Suzuki Swift μας άφησε θετικές εντυπώσεις σε αυτή την σύντομη διαδρομή που μας επετράπη να διανύσουμε μαζί του και η οποία δεν ξεπέρασε τα 65 χλμ. Σίγουρα δεν μπορούμε να βγάλουμε έτσι ασφαλή συμπεράσματα για ένα αυτοκίνητο, παρόλα αυτά τα πρώτα σημάδια από το νέο Swift είναι ενθαρρυντικά. Η πλατφόρμα φαίνεται πως έχει βοηθήσει αρκετά το ιαπωνικό αυτοκίνητο, το οποίο δείχνει πως έχει λιγότερο βάρος, καθώς κινείται πιο ανάλαφρα σε δρόμο με καμπές, χωρίς να χάνει τη στιβαρότητά του και την ευθυβολία του σε συνθήκες αυτοκινητοδρόμου. Η ανάρτηση είναι προσανατολισμένη προς την άνεση και ικανοποιεί με την απόσβεσή της, επιτρέποντας πάντως κάποιες ταλαντώσεις στο αμάξωμα. Η ποιότητα κύλισης είναι στο μέσο όρο, ενώ θα θέλαμε καλύτερη ηχομόνωση.

Δείτε επίσης: Οι Top 5 δοκιμές Ιανουαρίου-Φεβρουαρίου 2017

Το νέο Suzuki Swift, το οποίο πρέπει να τονίσουμε πως πλέον παράγεται στην Ιαπωνία και όχι σε Ινδία ή Ουγγαρία όπως το προηγούμενο, είναι διαθέσιμο σε τρία επίπεδα εξοπλισμού, τα GL, GL+ και GLX. H τιμή αφετηρίας είναι τα 11.680 ευρώ με τον 1.2 λτ. DualJet, ενώ ο εξοπλισμός του είναι παραπάνω ικανοποιητικός, καθώς περιλαμβάνει όλες τις καθιερωμένες ηλεκτρικές ευκολίες και φώτα ημέρας LED. Το αμέσως επόμενο εξοπλιστικό επίπεδο GL+ κοστίζει 1.000 ευρώ επιπλέον. Η έκδοση με το αυτόματο κιβώτιο την οποία και δοκιμάσαμε ξεκινά από τα 14.080 ευρώ.

Get it on Google Play Download on the App Store