Οδηγούμε το νέο Nissan Micra

Ξεχάστε το Micra που γνωρίζατε και υποδεχτείτε την 5η γενιά του δημοφιλούς μικρού ιαπωνικού μοντέλου, η οποία εκτός του ονόματός της, δεν έχει κανένα άλλο κοινό στοιχειο με το Micra που αντικαθιστά. Και αυτό έχει να κάνει με το γεγονός ότι η Nissan επέλεξε το νέο Micra να τοποθετηθεί στην «καρδιά» της κατηγορίας των μικρών μοντέλων και να μην είναι ένα μίνι-μικρό όπως το προηγούμενο, φροντίζοντας παράλληλα να επαναφέρει την κατασκευή του σε Ευρωπαϊκό έδαφος (στο εργοστάσιο του Φλιν στη Γαλλία) και χαρίζοντάς του ό,τι καλύτερο διαθέτει στη φαρέτρα της σε σχεδίαση, τεχνολογία, ασφάλεια, αλλά και μηχανικά και τεχνικά μέρη. Εμείς, προσκεκλημένοι της ελληνικής αντιπροσωπείας οδηγήσαμε το νέο Nissan Micra σε μια χορταστική διαδρομή από την Αθήνα στην Πύλο και πίσω, από όπου σας μεταφέρουμε τις πρώτες μας εντυπώσεις. Σημειώστε ότι η Nissan συνεχίζει να προσφέρει μια δελεαστική έκπτωση λανσαρίσματος 600 ευρώ για τις εκδόσεις βενζίνης και 300 ευρώ για τις εκδόσεις diesel, με το κόστος να ξεκινά από τα 12.090 ευρώ (Δείτε εδώ αναλυτικά τις τιμές του νέου Nissan Micra).


Με σχεδίαση που αρέσει πολύ!

Το πρώτο στοιχείο διαφοροποίησης του νέου Nissan Micra, όχι μόνο έναντι του προηγούμενου αλλά και έναντι όλων των προηγούμενων Micra, αποτελεί η σχεδιαστική στροφή που έκανε η ιαπωνική φίρμα προς ένα μικρό μοντέλο που παρά τις compact διαστάσεις του, εκπέμπει έντονα δυναμισμό. Αυτό εκφράζεται από το σφηνοειδές εμπρόσθιο τμήμα του, με τους δυναμικούς προβολείς (με LED φώτα ημέρας) και την σε σχήμα «V» κατάληξη της μάσκας, που διαφοροποιείται και χρωματικά από το υπόλοιπο αμάξωμα. Στο πλάι, με την πρώτη ματιά ξεχωρίζει η πολύ μοντέρνα γραμμή του αμαξώματος πάνω στην πίσω κολώνα, που μικραίνει ουσιαστικά την επιφάνειά της, κάνοντας την οροφή να αιωρείται, ενώ παράλληλα φιλοξενεί και την «κρυμμένη» πίσω χειρολαβή. Χαμηλότερα, διακρίνεται η καμπύλη γραμμή που ξεκινά από τα εμπρόσθια φώτα και αφού ακολουθεί τη θέση των εμπρόσθιων χειρολαβών καταλήγει πάνω στα πολύ μοντέρνα, τύπου «μπούμερανγκ» πίσω φωτιστικά. Εκεί, ξεχωρίζει επίσης και η αεροτομή που προεκτείνει προς τα πίσω την οροφή, αλλά και το μικρό σε μέγεθος παρμπρίζ που χαρίζει μια κουπέ αίσθηση. Συνολικά, το νέο Micra είναι ένα από τα πιο ελκυστικά σε εμφάνιση μικρά μοντέλα της αγοράς, το οποίο γίνεται ακόμη πιο ελκυστικό εάν ο αγοραστής επιλέξει κάποιους από τους πολλούς συνδυασμούς εξατομίκευσης που προσφέρονται με διαφορετικού χρώματος καλύμματα καθρεπτών, διακοσμητικών προφυλακτήρων, πλαϊνών διακοσμητικών, αυτοκόλλητων ή ακόμη και δίχρωμων ζαντών αλουμινίου.

Διαβάστε ακόμα: Νέο συλλεκτικό Nissan Micra Bose Personal Edition

Μεγαλύτερο και super αεροδυναμικό

Εκτός από όμορφο, το design του νέου Micra έχει πολλά οφέλη και στο πεδίο της αεροδυναμικής, αφού σύμφωνα με τη Nissan ο αεροδυναμικός συντελεστής του μοντέλου είναι πολύ χαμηλός και βρίσκεται μόνο στο cd: 0.29. Στο πεδίο των διαστάσεων, το νέο Micra έχει μεγαλώσει σε σχέση με το προηγούμενο, αγγίζοντας πλέον τα 3.999 χλστ. μήκους (+174 χλστ.), τα 1.743 χλστ. πλάτους (+78 χλστ.), ενώ και το μεταξόνιο έχει αυξηθεί στα 2.525 χλστ. (+75 χλστ.). Το μόνο που έχει μειωθεί είναι το ύψος (1.455 χλστ., -55 χλστ.).

Ντιζαϊνάτο και hi-tech εσωτερικό

Εάν η αναβάθμιση του νέου Micra είναι άμεσα ορατή στη σχεδίαση του αμαξώματός του, η καμπίνα και η ολική πρόοδος που έχει γίνει σε εμφάνιση, στοιχεία τεχνολογίας και ποιότητα είναι αυτή που καθρεπτίζει θα λέγαμε πιο πετυχημένα τη νέο τοποθέτηση του μικρού μοντέλου της Nissan. Έτσι λοιπόν το ταμπλό αποκτά μια πιο «γεμάτη» και χορταστική εικόνα, που τονίζεται ακόμη περισσότερο όταν επιλεγεί έκδοση με διαφορετικού χρώματος οριζόντιο φιλέτο. Παράλληλα, η κεντρικά τοποθετημένη οθόνη αφής 7 ιντσών για το σύστημα πολυμέσων έρχεται για να προσφέρει τον απαραίτητο hi-tech χαρακτήρα και να βοηθήσει στο χειρισμό και τη διευρυμένη συνδεσιμότητα. Ο οδηγός, έχει στη διάθεσή του ένα πλήρους ρυθμίσεων κάθισμα και τιμόνι, με το τελευταίο να έχει και σπορ σχεδίαση με επίπεδο κάτω τμήμα, ενώ ιδιαίτερα εξυπηρετική είναι και η νέα οθόνη στο κέντρο του πίνακα οργάνων. Εργονομικά, τα πάντα είναι φροντισμένα και σωστά τοποθετημένα, με μοναδική παραφωνία τη μη δυνατότητα ύπαρξης ηλεκτρικών παραθύρων για τους πίσω επιβάτες (θα διορθωθεί σύντομα από το εργοστάσιο). Στο ποιοτικό κομμάτι, η Nissan έχει αναβαθμίσει τα υλικά που χρησιμοποιεί στο νέο Micra, με κορύφωση αυτών να αποτελεί το μαλακό πλαστικό που ντύνει το ταμπλό στο πάνω μέρος του και στο τμήμα του με το πιο φωτεινό χρώμα. Στις πόρτες έχουν επιλεγεί σκληρά πλαστικά με καλή συναρμογή. Στο πεδίο των χώρων, το νέο Micra θα μεταφέρει 4 ενήλικες με κάποιες παραχωρήσεις για τους πίσω εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο ύψους, τόσο στον «αέρα» για τα γόνατα, όσο και σε αυτόν για τα κεφάλια τους. Για το δεύτερο κομμάτι, η αιτία πρέπει να αναζητηθεί στη βάση των πίσω καθισμάτων που είναι αισθητά υψηλότερη από αυτή των μπροστινών, κάτι που σε συνδυασμό και με τα μικρά πίσω πλαϊνά παράθυρα δίνει μια αίσθηση ότι κάθεσαι στο πίσω μέρος κουπέ μοντέλου. Χωροταξικά πάντως, θα αποζημιώσει πλήρως το πορτ-μπαγκάζ των 300 λίτρων.

Ροπάτος diesel με πολύ καλή οικονομία

Η γκάμα των μοτέρ του νέου Nissan Micra αποτελείται από 3 κινητήρες, 2 βενζίνης και 1 diesel, με τους δύο πρώτους να είναι ένα ατμοσφαιρικό μοτέρ 1.0 λίτρου με 73 άλογα και ένας turbo 0.9 λτ. με 95 άλογα, ενώ ο dieselείναι ο γνωστός 1.5 dCi των 90 ίππων και 220 Nm ροπής του Group Renault-Nissan. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής μας από την Αθήνα στην Πύλο και πίσω οδηγήσαμε τον diesel κινητήρα, ο οποίος μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις με τη λειτουργία του που είναι αρκετά πολιτισμένη και ήσυχη για πετρελαιοκινητήρα. Λόγω της πολύ καλής του ροπής, δεν έχει κανένα πρόβλημα να κινήσει σε σβέλτους ρυθμούς το νέο Micra, αν και το μακρύ 5τάχυτο κιβώτιο με το οποίο συνδυάζεται θα απαιτήσει κατέβασμα σχέσης για πιο σβέλτες προσπεράσεις στην εθνική. Από την άλλη βέβαια ο συνδυασμός μοτέρ-κιβώτιο επιτρέπει μια πολύ καλή επίδοση στο πεδίο της κατανάλωσης, με τη μέση τιμή που είδαμε στο trip computer του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε να είναι στα 5,0 λτ./100 χλμ. Σημειώστε ότι οι ζάντες που έφερε το αυτοκίνητο ήταν οι κορυφαίες στη γκάμα 17άρες, που επιβαρύνουν ελαφρώς την κατανάλωση έναντι των στάνταε ζαντών 15 ή 16 ιντσών.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Nissan Qashqai 1.5 Diesel 110 HP

Πιο ευχάριστο και σπορτίφ στο δρόμο χωρίς να χάνει σε άνεση

Το νέο Micra βασίζεται πάνω σε μια βελτιωμένη εκδοχή της V πλατφόρμας της Nissan, που το κάνει στο δρόμο σαφώς πιο ευχάριστο, σίγουρο και ασφαλές από το προηγούμενο, χωρίς παράλληλα να απαιτεί κανενός είδους παραχώρηση στο πεδίο της άνεσης. Έτσι, από την πρώτη στιγμή που βρεθεί κανείς πίσω από το τιμόνι του (βαρύ και με τεχνητή αίσθηση που όμως δεν ενοχλεί) αντιλαμβάνεται ότι έχει να κάνει με ένα πιο «ώριμο» αυτοκίνητο, που του προσφέρει εξαιρετική σταθερότητα στην εθνική και τον γεμίζει με ασφάλεια σε όλες τις συνθήκες. Ακόμη και σε μια πιο απαιτητική διαδρομή, το νέο Micra προσφέρει αρκετή πρόσφυση, χωρίς μεγάλες κλίσεις από το αμάξωμα, επιτρέποντας στον οδηγό του να στρίψει με περισσότερα χιλιόμετρα από ό,τι ίσως από οποιοδήποτε άλλο Micra των τελευταίων ετών. Παράλληλα, στο πεδίο της άνεσης το νέο μικρό Nissan έχει τον τρόπο του να μην μεταφέρει τις εγκάρσιες ανωμαλίες του οδοστρώματος στο εσωτερικό, ακόμη και εάν επιλεγούν οι κορυφαίες 17άρες ζάντες του αυτοκινήτου που οδηγήσαμε. Χωρίς παράπονο μας άφησαν και τα φρένα (δίσκοι εμπρός, ταμπούρα πίσω).

Τεχνικά χαρακτηριστικά*
Μοντέλο Micra 1.0 Micra 0.9 DIG-T Micra 1.5 dCi
Κυβισμός (κ.εκ.)  998 898 1.461
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)  73/6.300 95/5.500 90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)  95/3.500 150/2.250 220/2.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)  12,1 11,9
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα)  175 179
Μεικτή (λτ./100 χλμ.) 4,6 (4,9) 4,4 (4,6) 3,2 (3,5)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 103 (108) 99 (104) 85 (92)
Βάρος (κιλά) 977 1.001 1.082
Διαστάσεις
ΜήκοςXΠλάτοςΧΎψος (χλστ.) 3.999Χ1.743Χ1.455
Μεταξόνιο (χλστ.) 2.525
Χώρος αποσκευών (λτ.) 300
*Εργοστασιακές τιμές, **Στην παρένθεση οι τιμές είναι για τις εκδόσεις με τις προαιρετικές ζάντες 17 ιντσών
Get it on Google Play Download on the App Store