Οδηγούμε το νέο Toyota Yaris 1.5 λτ. και Hybrid

Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο της ελληνικής αγοράς από το 2013 μέχρι σήμερα, το Toyota Yaris ξεκίνησε τη διάθεσή του στη χώρα μας εδώ και λίγο καιρό με αρκετές αλλαγές σε σχεδίαση, τεχνολογία και κινητήρες. Μια πρώτη γεύση για τις βελτιώσεις που έχουν γίνει είχαμε πάρει τον περασμένο Απρίλιο οδηγώντας το στην Ολλανδία, ενώ τώρα είχαμε την ευκαιρία να διανύσουμε αρκετά χιλιόμετρα στους δρόμους της χώρας μας με το Yaris αλλά και με άλλα μοντέλα της Toyota, από την Αθήνα έως την Πύλο και πίσω, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης.

Από πλευράς τιμών και εκδόσεων, το ανανεωμένο Yaris κοστίζει από 12.000 ευρώ με τον 1.000άρη κινητήρα των 69 ίππων. Αξίζει να σημειωθεί ότι το Toyota Safety Sense ανήκει στο βασικό εξοπλισμό και περιλαμβάνει τα συστήματα αποφυγής σύγκρουσης, αναγνώρισης σημάτων κυκλοφορίας, ειδοποίησης αλλαγής λωρίδας και αυτόματης λειτουργίας προβολέων. Νέος στην γκάμα του Yaris είναι ο κινητήρας βενζίνης των 1.5 λτ. με 111 ίππους (από 13.100 ευρώ), ενώ βελτιώσεις έχει δεχτεί το υβριδικό Yaris (από 16.200 ευρώ) και το 1.4 diesel (από 16.690 ευρώ).

Πιο μοντέρνο σε σχεδίαση

Οι σχεδιαστικές αλλαγές που έχουν γίνει στο ανανεωμένο Yaris είναι αρκετές εξωτερικά και του έχουν χαρίσει μια συνολικά πιο σύγχρονη εικόνα. Στο εμπρός άκρο διακρίνεται ο νέος προφυλακτήρας, η ελαφρώς αλλαγμένη μάσκα και τα ανασχεδιασμένα φώτα. Στο πλαϊνό τμήμα ξεχωρίζει το νέο χαμηλό διακοσμητικό πόρτας με φινίρισμα χρωμίου ή piano black, αλλά και τα τρία νέα σχέδια για τα τάσια και τις ζάντες (15 και 16 ιντσών). Πίσω υπάρχουν νέα και μεγαλύτερα φωτιστικά σώματα, νέου σχεδιασμού προφυλακτήρας και πόρτα του χώρου αποσκευών. Οι εξωτερικές αλλαγές ολοκληρώνονται με με τα δύο νέα χρώματα του αμαξώματος (Hydro Blue και Tokyo Red), ενώ ξεχωριστό στιλ δίνουν οι δίχρωμες εκδόσεις (Bi-tone).

Εκσυγχρονισμένο, πρακτικό και άνετο εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του «φρεσκαρισμένου» Yaris, υπάρχουν αρκετές αλλαγές, οι οποίες με την σειρά τους ενισχύουν το πιο σύγχρονο προφίλ του δημοφιλούς Toyota. Αυτές εστιάζονται στις νέες επενδύσεις, στο νέο πίνακα οργάνων με οθόνη TFT 4,2 ιντσών (εκτός της αρχικής έκδοσης), στην σχεδίαση των αεραγωγών και στα νέα διακοσμητικά λάκας πιάνου στο τιμόνι. Αναβαθμισμένο είναι με την σειρά του και το σύστημα πολυμέσων, οι λειτουργίες του οποίου χειρίζονται μέσω της κεντρικά τοποθετημένης οθόνης αφής. Ποιοτικά, έχει γίνει χρήση κυρίως σκληρών πλαστικών, ενώ μαλακό υλικό διατρέχει το κέντρο του ταμπλό. Η συναρμογή και το φινίρισμα βρίσκονται σε καλά επίπεδα, αν και δεν λείπουν ορισμένες μικροατέλειες. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν οι άνετοι χώροι για τις μετακινήσεις τεσσάρων ενήλικων ατόμων και το πορτ μπαγκάζ των 286 λίτρων.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Toyota C-HR 1.8 λτ. Hybrid 122 HP e-CVT

Με νέο κινητήρα βενζίνης 1.5 λτ.

Ο νέος 1.500άρης κινητήρας βενζίνης αντικαθιστά τον παλαιότερο των 1.33 λτ. και διαθέτει 10% περισσότερη ισχύ και ροπή, ταχύτερες επιδόσεις και μειωμένη κατανάλωση έως 12%. Το μηχανικό αυτό σύνολο με ισχύ 111 ίππων και 136 Nm ροπής κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την ελαστικότητά του και το θετικό τράβηγμα στις χαμηλές ταχύτητες. Σε σχέση με τον 1.33 λτ. η απόκρισή του είναι καλύτερη, ενώ συνδυάζεται με μακρύ 6τάχυτο κιβώτιο, το οποίο βοηθά στη μείωση της κατανάλωσης σε ρυθμούς ταξιδιού. Ωστόσο, σε ανηφορικά κομμάτια της εθνικής οδού για να διατηρήσει το αυτοκίνητο την ταχύτητά του χρειαζόταν κατέβασμα έως δύο ταχυτήτων (4η ταχύτητα), όπου σε αυτή την περίπτωση το μοτέρ λειτουργούσε σε υψηλές στροφές και έκανε αισθητό θόρυβο. Στο υβριδικό Yaris οι βελτιώσεις που έγιναν μέσω της τοποθέτησης νέων βάσεων κινητήρα, του μεγαλύτερου αποσβεστήρα περιστροφής του κινητήρα και των νέων εμπρός ημιαξονίων και υποπλαισίου πέτυχαν πιο αθόρυβη λειτουργία κατά την επιτάχυνση.

Ευχάριστο στην οδήγηση και πιο άνετο το υβριδικό

Το Yaris ανέκαθεν ξεχώριζε για την ευκολία που προσφέρει στην οδήγηση και στους ελιγμούς στην πόλη, ενώ στο ανανεωμένο μοντέλο και ειδικότερα στο υβριδικό βελτιώθηκε αισθητά η άνεση από τις αναρτήσεις, καθώς και η αίσθηση από το τιμόνι. Παρά τον αστικό του προσανατολισμό, το Yaris είναι σε θέση να μεταφέρει με ασφάλεια και καλά επίπεδα ανέσεων τους επιβάτες του σε μακρινά ταξίδια. Το μικρό Toyota παρουσιάζεται σταθερό στις ευθείες και καμπές των εθνικών οδών σε γρήγορες ταχύτητες, ενώ και σε στενές επαρχιακές διαδρομές με κλειστές στροφές παρουσιάζει ουδέτερη και ελεγχόμενη συμπεριφορά με λογικές κλίσεις και υποστροφικές τάσεις υπό πίεση. Πιο ενδιαφέρον οδηγικά είναι το Yaris 1.5, ενώ πιο ξεκούραστο το υβριδικό λόγω και της ύπαρξης του αυτόματου e-CVT κιβωτίου και της δυνατότητας κίνησης μόνο μέσω της ηλεκτρικής ενέργειας σε συνθήκες χαμηλών φορτίων.

Διαβάστε ακόμα: Το Toyota Yaris GRMN των 211 ίππων τα σπάει… (+video)

Τεχνικά χαρακτηριστικά*  
Έκδοση 1.0 VVT-I    1.5 Dual VVT-IE 1.5 VVT-I Hybrid    1.4 D-4D
Κυβισμός (κ.εκ.) 998 1.496 1.497 1.364
Kύλινδροι/βαλβίδες 3/12  4/16  4/16  4/8 
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 69/6.000 111/6.000 100** 90/3.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 95/4.300 136/4.400 111/3.600-4.400 205/1.400-3.800
0 -100 χλμ./ώρα (δλ.) 15,3 11,0 (11,2) 11,8 10,8
Τελ. ταχύτητα (χλμ./ώρα) 155 175 165 175
Κατανάλωση (λτ./100 χλμ.)    από 4,1 από 4,6 (από 4,2)    3,3 3,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) από 95 από 103 (από 96) 75 91
Βάρος (κιλά) 980 1.040 1.090 1.085
*Εργοστασιακές τιμές, **Συνδυαστική ισχύς, Στην παρένθεση με αυτόματο κιβώτιο  
Get it on Google Play Download on the App Store