Οδηγούμε το νέο Hyundai i20 ντίζελ 1.1 CRDi 75 PS

Το ολοκαίνουργιο Hyundai i20 έχει φτάσει και στην χώρα μας εδώ και λίγο καιρό και είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης. Το νέο τρίτης γενιάς μικρό Hyundai και δεύτερο κατά σειρά i20 αναβαθμίζεται και γίνεται πιο ανταγωνιστικό από ποτέ άλλοτε, έχοντας όλα τα εφόδια για να συνεχίσει την πολύ καλή πορεία των προκατόχων του.

Παρόλη την σημαντική του βελτίωση, διατηρεί την άριστη σχέση τιμής αξίας, αφού κοστίζει από 9.990 ευρώ στην αρχική έκδοση με τον κινητήρα βενζίνης 1.25 λτ. 75 PS και από 11.990 ευρώ με το ντίζελ 1.1 CRDi 75 hp (τιμές με απόσυρση και έκπτωση). Επιπλέον, προσφέρεται με τον 1.25 84 hp, τον 1.4 100 hp και τον 1.4 ντίζελ 90 hp (δείτε εδώ τιμοκατάλογο και εξοπλισμούς). Πιο ανταγωνιστικές είναι και οι after sales υπηρεσίες, καθώς έχει μειωθεί το κόστος συντήρησης, ενώ συνοδεύεται με 5ετή εργοστασιακή εγγύηση χωρίς περιορισμό χιλιομέτρων.

Πιο ελκυστικό και μεγαλύτερο σε διαστάσεις

Το νέο i20 κερδίζει τις πρώτες εντυπώσεις με την πιο μοντέρνα και κομψή σχεδίαση του αμαξώματός του, ενώ σε σχέση με το προγενέστερο i20 μεγάλωσε. Με μήκος 4.035 χλστ. (+40 χλστ.), πλάτος 1.734 χλστ. (+24 χλστ.), ύψος 1.474 χλστ. (-16 χλστ.) και μεταξόνιο 2.570 χλστ. (+45 χλστ.) τοποθετείται στο άνω άκρο της κατηγορίας από πλευράς διαστάσεων. Μειωμένη είναι η αεροδυναμική αντίσταση του αυτοκινήτου σε Cd: 0,30 (από Cd: 0,32 Cd του προηγούμενου i20 ), συμβάλλοντας στο λιγότερο θόρυβο και τη χαμηλότερη κατανάλωση.

Εσωτερικό με βελτιωμένη ποιότητα και χώρους

Πιο μοντέρνο και ελκυστικό παρουσιάζεται και το εσωτερικό του νέου i20, εδικά στις εκδόσεις με τη διχρωμία στο ταμπλό και στις πόρτες. Για πρώτη φορά σε μικρό Hyundai συναντάται στο ταμπλό πλαστικό μαλακό σε υφή, το οποίο αναβαθμίσει την συνολική αίσθηση ποιότητας σε συνδυασμό με και την προσεγμένη συναρμογή. Ο οδηγός κάθεται αναπαυτικά, βρίσκει εύκολα την κατάλληλη θέση και εξοικειώνεται γρήγορα με τις θέσεις των διαφόρων επιμέρους χειριστηρίων. Βελτιωμένοι με την σειρά τους είναι και οι διαθέσιμοι χώροι για επιβάτες και αποσκευές, μέσω και της αύξησης των διαστάσεων. Στο πίσω τμήμα της καμπίνας δύο ενήλικα άτομα κάθονται χωρίς παραχωρήσεις, ενώ το πορτ μπαγκάζ των 326 λίτρων (από 295 λτ. στο παλαιότερο i20), είναι από τα μεγαλύτερα της κατηγορίας και φτάνει έως τα 1.042 λτ. με την αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Εξοπλισμένο με νέες τεχνολογίες και ανέσεις

Στον εξοπλισμό του νέου i20, εκτός από τα γνωστά στοιχεία ανέσεων και ασφαλείας περιλαμβάνονται και τεχνολογίες που συναντώνται σε μεγαλύτερα αυτοκίνητα. Τα συστήματα υποβοήθησης στάθμευσης και αυτόματης αποθάμβωσης είναι πρωτιές της Hyundai στη μικρή κατηγορία, καθώς και το σύστημα προειδοποίησης αλλαγής λωρίδας (Lane Departure Warning System). Επιπρόσθετα, στον βασικό εξοπλισμό του μοντέλου περιλαμβάνονται Hill Start Assist, Σύστημα ελέγχου πίεσης ελαστικών, Φώτα έκτακτης πέδησης, 6 αερόσακοι καθώς και Vehicle Stability Management (προηγμένη συνεργασία ESP και ηλεκτρικής υποβοήθησης τιμονιού). Επίσης, το νέο i20 αποτελεί το μοναδικό μοντέλο στην κατηγορία του με πανοραμική ανοιγόμενη ηλιοροφή.

Περισσότερη άνεση και ασφάλεια στο δρόμο

Το νέο πλαίσιο με την αυξημένη κατά 81% στρεπτική ακαμψία (42% του πλαισίου είναι κατασκευασμένο από χάλυβα υψηλής αντοχής), η ειδικά μελετημένη ηχομόνωση, το νέο σύστημα διεύθυνσης και οι νέες αναρτήσεις, έχουν αναβαθμίσει σημαντικά το νέο i20 και σε οδηγικά χαρακτηριστικά. Κατά την σύντομη οδήγηση του  αυτοκινήτου, έγινε αμέσως αισθητή η βελτίωση σε άνεση και ποιότητα κύλισης. Παράλληλα, το τιμόνι προσφέρει καλύτερη αίσθηση και ο οδηγός νιώθει περισσότερη σιγουριά στο δρόμο.

Ευρεία γκάμα κινητήρων και νέος 1.0 Turbo

Όπως αναφέραμε παραπάνω, το νέο i20 διατίθεται με ευρεία γκάμα κινητήρων βενζίνης και πετρελαίου. Σε λιγότερο από 12 μήνες θα εφοδιάζεται με τους ολοκαίνουργιους 1.0 λτ. turbo, ισχύος 100 και 120 ίππων. Η πρώτη οδηγική επαφή έγινε με το ντίζελ των 1.1 λτ. απόδοσης 75 ίππων και 180 Nm ροπής, ο οποίος παρουσιάζει πολύ καλή λειτουργία με ελάχιστους κραδασμούς και λιγοστό θόρυβο ακόμα και σε υψηλές στροφές. Οι ρυθμοί επιταχύνσεων μπορεί να μην εντυπωσιάζουν (0-100 χλμ./ώρα σε 16,0 δλ.), ωστόσο ανεβάζει με προθυμία στροφές. Σίγουρα πιο ασφαλή συμπεράσματα θα έχουμε όταν γίνει η δοκιμή του αυτοκινήτου.

Δείτε παρακάτω και τα αναλυτικά τεχνικά στοιχεία για όλους τους κινητήρες:

Έκδοση 1.25 75 PS   1.25 84 PS   1.4 100 PS   1.1 75 PS    1.4 90 PS
Καύσιμο Βενζίνη Βενζίνη Βενζίνη Ντίζελ Ντίζελ
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.248 1.248 1.368 1.120 1.396
Ταχύτητες 5 5 6 (4 Auto) 6 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 75/5.500 84/6.000 100/6.000 75/4.000 90/4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 121/4.000 121/4.000 134/3.500 180/1.750 240/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)   13,6 13,1 11,6 16,0 12,1
Τελ. ταχ. (χλμ./ώρα) 160 170 184 159 175
Καταν. (λτ./100 χλμ.)    4,8 4,8 5,3 3,7 3,7
CO2 (γρ./χλμ.)    112 112 122 97 97
Βάρος (κιλά) 1.040 1.040 1.060 1.143 1.165
Get it on Google Play Download on the App Store