Ποιο λάθος κάνουμε με το κλειδί στο διακόπτη

Μία από τις συνηθέστερες κακές συνήθειες των περισσότερων οδηγών, είναι με το που βάζουν το κλειδί στο διακόπτη (στη μίζα), να το γυρνούν κατευθείαν στη θέση «Start» για βάλουν εμπρός τον κινητήρα. Αυτό όμως είναι λάθος και πιο κάτω θα δούμε γιατί. Όμως, πριν δούμε το γιατί, ας δούμε τις θέσεις που έχει μια μίζα και τι συμβαίνει στην κάθε μία.

Δείτε ακόμη: Ενέργειες σε περίπτωση υπερθέρμανσης του κινητήρα

Lock: Η πρώτη θέση και αυτή που είναι πιο κοντά προς τον οδηγό είναι η θέση κλειδώματος του τιμονιού. Σε αυτή τη θέση κλειδώνει το τιμόνι του αυτοκινήτου, όταν το κλειδί βγει από τη μίζα (σε κάποια αυτοκίνητα πρέπει να πιέσεις το κλειδί προς τα μέσα και να το γυρίσεις προς την θέση Lock.

ACC: Αμέσως μετά την θέση Lock, με κατεύθυνση ίδια με αυτή των δεικτών του ρολογιού, βρίσκεται η θέση είναι η «ACC» (προέρχεται από την λέξη Accessories). Σε αυτή την θέση τροφοδοτούνται με ρεύμα ηλεκτρικά παράθυρα, ηχοσύστημα, ηλεκτρικά καθίσματα, αναπτήρας κλπ. Σε κάποια αυτοκίνητα μάλιστα ενεργοποιούνται και τα φώτα αλλά και το σύστημα κλιματισμού.

On: Σε αυτή την θέση ενεργοποιούνται όλα τα ηλεκτρικά συστήματα του αυτοκινήτου και μεταξύ αυτών είναι και κάποια τα οποία προετοιμάζουν τον κινητήρα για την εκκίνησή του. Συγκεκριμένα, το σύστημα ψεκασμού καυσίμου είναι σε ετοιμότητα, η αντλία καυσίμου και το διαγνωστικό κάνει τον έλεγχο πριν την εκκίνηση.

Εδώ είναι και το μεγάλο λάθος των περισσότερων οδηγών. Και αυτό γιατί δεν περιμένουν να ολοκληρωθεί ο έλεγχος από το διαγνωστικό σύστημα του αυτοκινήτου και γυρνούν κατευθείαν το κλειδί στην θέση «Start» για να εκκινήσει το μοτέρ. Έτσι, δεν ολοκληρώνεται ο έλεγχος, ο οποίος διαρκεί μόλις λίγα δευτερόλεπτα και μπορεί να αναδείξει κάποιο πρόβλημα. Ουσιαστικά μιλάμε για τις ενδεικτικές λυχνίες στον πίνακα οργάνων, οι οποίες παραμένουν αναμμένες για λίγα δευτερόλεπτα και μετά σβήνουν, εκτός αν υπάρχει κάποιο πρόβλημα (σφάλμα).

Διαβάστε επίσης: Χρειάζεται ζέσταμα ο κινητήρας; (+video)

Την επόμενη φορά λοιπόν που θα εκκινήσετε το αυτοκίνητό σας, περιμένετε για λίγα δευτερόλεπτα με το κλειδί στην θέση On και μετά γυρίστε το στο «Start» για να βάλετε εμπρός.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Το Hyundai Santa Cruz «εξοστράκισε» την Corvette
Το Hyundai Santa Cruz «εξοστράκισε» την Corvette
Σπάει ταμεία το νέο μίνι SUV Hyundai Casper
Σπάει ταμεία το νέο μίνι SUV Hyundai Casper
«Έφυγε» μέσα σε μια μέρα το Honda NSX Type S
«Έφυγε» μέσα σε μια μέρα το Honda NSX Type S
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Πωλείται Yugo Cabrio του 1990 με 595 χιλιόμετρα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Έρχεται πανίσχυρο Hyundai Ioniq 5 N με 585 άλογα!
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Το νέο Subaru WRX ξύνει την άσφαλτο ως STI
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο;
Τι γλιστράει θανάσιμα στους δρόμους το φθινόπωρο; …
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Προκλητική Alfa Romeo 8C ομορφαίνει τον κόσμο
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Lada Niva με 1.800άρη κινητήρα 122 ίππων
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store