Οδήγηση στη βροχή και τι πρέπει να προσέχουμε

Η οδήγηση σε βρεγμένο οδόστρωμα και υπό συνθήκες βροχόπτωσης εγκυμονούν πολλούς κινδύνους, τους οποίους μπορεί να ελαχιστοποιήσει και να αποφύγει ο οδηγός – αρκεί να τηρεί κάποιους βασικούς κανόνες. Η μειωμένη πρόσφυση λόγω ολισθηρής ασφάλτου συνεπάγεται μείωση της ταχύτητας, ομαλές κινήσεις στο τιμόνι και τα πεντάλ, με την προσοχή να είναι πάντοτε τεταμένη. Πέρα από την ταχύτητα, ωστόσο, υπάρχουν πολλοί ακόμα αστάθμητοι παράγοντες που θα πρέπει να αντιμετωπίζουμε, ώστε να κυκλοφορούμε με ασφάλεια στη βροχή.

Υδρολίσθηση

Η υδρολίσθηση είναι από τα πιο ύπουλα φαινόμενα που μπορεί να αντιμετωπίσει ο οδηγός, ανεξαρτήτως χρονολογίας αυτοκινήτου, προδιαγραφών και τεχνολογίας. Ακόμα και ένα «φιλμ» νερού 10 χλστ. είναι ικανό να στείλει το όχημα εκτός πορείας, ειδικά σε στροφή.  Ίσως έχετε παρατηρήσει, κινούμενοι σε ευθεία με λιμνάζοντα νερά, ότι ξαφνικά το τιμόνι χάνει την αίσθησή του και το αυτοκίνητο μοιάζει να πλανάρει. Βγάλτε το «μοιάζει». Οι τροχοί εκείνη τη στιγμή, πρακτικά πατάνε στο νερό και όχι στο οδόστρωμα, μετατρέποντας τον οδηγό σε ανήμπορο επιβάτη. Όταν το ελαστικό είναι καινούργιο και το πέλμα του είναι βαθύ, το φαινόμενο αυτό γίνεται λιγότερο αισθητό, καθώς το λάστιχο μπορεί και διώχνει το νερό. Όταν όμως το ελαστικό είναι φθαρμένο και οι αυλακώσεις του έχουν γίνει σχεδόν λείες, τότε πατάει πάνω από το νερό και αυτομάτως χάνεται ο έλεγχος του αυτοκινήτου.

Ομαλή επιβράδυνση

Όταν βρέχει αυξάνεται σημαντικά η απόσταση ακινητοποίησης, γι’αυτό η απόστασή μας από το προπορευόμενο όχημα πρέπει να είναι μεγαλύτερη και ποτέ δεν κολλάμε από πίσω. Η πίεση στο πεντάλ του φρένου γίνεται μαλακά, καθώς στο απότομο πάτημα οι τροχοί θα μπλοκάρουν εύκολα και το αυτοκίνητο θα γλιστρήσει ανεξέλεγκτο. Ακόμα και στα αυτοκίνητα με ABS, παρόλο που δεν υφίσταται λοκάρισμα των τροχών, η απόσταση ακινητοποίησης αυξάνεται.

Διαβάστε ακόμα: Πώς ξεκινάμε σε βρεγμένη ανηφόρα;

Ήπια επιτάχυνση

Στο βρεγμένο οδόστρωμα η εκκίνηση του αυτοκινήτου πρέπει να γίνεται με ομαλό τρόπο και πάντα με τον συμπλέκτη. Σε διαφορετική περίπτωση, απλά πατάμε γκάζι και μένουμε στο ίδιο σημείο. Ή τσουλάμε προς τα πίσω, αν πρόκειται για ανηφορικό δρόμο.

Κίνηση σε χαμηλή ταχύτητα

Η μείωση της ταχύτητας θεωρείται εκ των ουκ άνευ και είναι το μεγαλύτερο λάθος που κάνουν οι οδηγοί, το οποίο μπορεί πολύ άνετα να οδηγήσει σε υδρολίσθηση. Εφόσον οι αποστάσεις ακινητοποιήσεις αυξάνονται, η πρόσφυση και η ορατότητα μειώνεται, παράλληλα με την επιδείνωση του συντελεστή τριβής, το σήκωμα του ποδιού από το γκάζι πρόκειται για αυτονόητη κίνηση.

Διαβάστε ακόμα: Γιατί είναι λάθος η προθέρμανση του κινητήρα στο ρελαντί;

Αλλαγή υαλοκαθαριστήρων

Βασική προϋπόθεση για να έχουμε την καλύτερη δυνατή ορατότητα προς τα εμπρός είναι να λειτουργούν οι υαλοκαθαριστήρες και να έχουν αλλαχτεί τα μάκτρα (δείτε εδώ πως αλλάζουν οι υαλοκαθαριστήρες). Τα ξεραμένα και πολυκαιρισμένα μάκτρα των υαλοκαθαριστήρων αδυνατούν να απομακρύνουν το νερό από το παρμπρίζ και αφήνουν γραμμές, μειώνοντας σημαντικά το ήδη επιβαρυμένο οπτικό πεδίο – ειδικά τις βραδινές ώρες.

Ξεθάμπωμα παραθύρων

Απλό πρόβλημα, ακόμα απλούστερη η αντιμετώπισή του, πολύ μεγάλα τα ζητήματα που μπορεί να προκαλέσει αν αμεληθεί. Το θάμπωμα των παραθύρων στερεί ορατότητα, σε ήδη δυσμενείς συνθήκες. Υπάρχουν τα ανάλογα κουμπιά για το παρμπρίζ και την ενεργοποίηση των αντιστάσεων στο πίσω τζάμι..Για τάχιστα αποτελέσματα -και σε περίπτωση που δεν το κάνει αυτόματα το αυτοκίνητο- ρυθμίζουμε τον κλιματισμό στη δυνατότερη ένταση με ροή προς τα παράθυρα και στην επιλογή του εισερχόμενου αέρα (ποτέ στην ανακύκλωση).

Αποφυγή νερόλακκων

Έχουμε αναλύσει διεξοδικά τι μπορεί να προκαλέσει ένα πέρασμα από λακκούβα. Πέρα από την υδρολίσθηση, που παραμονεύει σε κάθε νερόλακκο (ειδικά αυτούς που σχηματίζονται στις αριστερές λωρίδες), κάτω από το νερό δεν ξέρει κανείς τι υπάρχει: μπορεί να πρόκειται για απλή λακκούβα, μπορεί όμως και να έχει σπάσει τοπικά το οδόστρωμα από την βροχόπτωση, με τις ανάλογες επιπτώσεις σε ζάντες, αναρτήσεις, κάρτερ κλπ. Παράλληλα, δεν είμαστε μόνοι μας στο δρόμο. Σκεφτόμαστε πεζούς και μοτοσικλετιστές, αποφεύγουμε το γρήγορο πέρασμα από λακκούβες, δεν τους «λούζουμε».

Διαβάστε ακόμα: Σωστό ή λάθος να φρενάρεις με τον κινητήρα; (+video)

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Τι κάνουμε αν «ανάψει» ο κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας;
Μέχρι πόσο λάδι μπορεί να καίει ένας κινητήρας; …
Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων
Τα SOS στη λειτουργία των downsized κινητήρων
Θέλει προθέρμανση ο κινητήρας το καλοκαίρι;
Θέλει προθέρμανση ο κινητήρας το καλοκαίρι;
Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF;
Πως μπουκώνει το φίλτρο σωματιδίων βενζίνης GPF; …
Τα λάθη που κάνουμε με το air condition
Τα λάθη που κάνουμε με το air condition
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Η θαυματουργή βαζελίνη για το αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο
Οι μαγικές χρήσεις του ξιδιού στο αυτοκίνητο …
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου
Τα σημεία SOS στρωσίματος καινούργιου αυτοκινήτου …
Ήρθε το νέο διαμάντι των plug-in hybrid SUV
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέες εκδόσεις VW ID.3 και ID.4 σε τιμές ντίζελ!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το απόλυτο Τζιπ με 3,5 λτ. κατανάλωση
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο υβριδικό Suzuki Swace. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota Yaris Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota RAV4 των 306 PS στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των κορυφαίων 4κίνητων Mercedes EQA
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Dacia Sandero σε πολύ χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Hyundai Kona Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
H εκρηκτική Mustang Mach 1 πάτησε Ελλάδα (+video)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store