Πώς να μη χαλάσετε το αυτοκίνητό σας!

83

Η σωστή συντήρηση του αυτοκινήτου και η προσοχή που πρέπει να δείχνει ο οδηγός στον χειρισμό του ακόμα και στις πιο κοντινές καθημερινές μετακινήσεις, έχουν άμεσο αντίκτυπο στη γενικότερη λειτουργία του και στην πιθανή εμφάνιση δαπανηρών βλαβών από την κακή χρήση. Παρακάτω, σας δίνουμε ορισμένες χρήσιμες συμβουλές σχετικά με το τι να αποφεύγετε για να μη χαλάσετε το αυτοκίνητό σας και να εξασφαλίσετε μια όσο το δυνατόν απροβλημάτιστη συμβίωση μαζί του.

Στρωτή οδήγηση

Η οδήγηση του αυτοκινήτου ανεξαρτήτως μάρκας, τύπου, κινητήρα κ.ο.κ., πρέπει να γίνεται με ομαλούς χειρισμούς, χωρίς απότομες και άσκοπες επιταχύνσεις, επιβραδύνσεις και σε πιεσμένους ρυθμούς.

«Απαλές» αλλαγές των ταχυτήτων

Οι αλλαγές των ταχυτήτων πρέπει να πραγματοποιούνται με ομαλό πάντα τρόπο και ποτέ «καρφωτές», πατώντας και αφήνοντας παράλληλα μαλακά το πεντάλ του συμπλέκτη. Ζημιά στο κιβώτιο ταχυτήτων ισοδυναμεί με μεγάλο κόστος επιδιόρθωσης ή αντικατάστασης.

Ποτέ το πόδι κολλημένο στον συμπλέκτη

Μια κακή συνήθεια των οδηγών όταν για παράδειγμα περιμένουν στο φανάρι, είναι να αφήνουν το πόδι τους πατημένο στο πεντάλ του συμπλέκτη. Αυτό εκτός από το ότι φθείρει πιο γρήγορα το δίσκο – πλατό κουράζει το πόδι και μπορεί να προκαλέσει πρόβλημα στο γόνατο.

Αποφυγή λακκουβών

Όσο μπορεί κάτι τέτοιο να είναι εφικτό, ο οδηγός πρέπει να αποφεύγει τις μύριες λακκούβες των δρόμων και ειδικά τις πιο βαθιές, οι οποίες μπορεί εύκολα να προκαλέσουν ζημιά στο ελαστικό, ζάντα και ανάρτηση. Προτιμότερη είναι μια διαδρομή με τις λιγότερες λακκούβες ακόμα και αν χρειαστεί να διανυθούν περισσότερα χιλιόμετρα. Δείτε εδώ ποιες ενέργειες μπορείτε να κάνετε σε περίπτωση πρόκλησης ζημιάς από λακκούβα.

Όχι συνεχής και υπέρβαρη φόρτωση

Τα επιβατικά αυτοκίνητα δεν έχουν κατασκευαστεί για να μεταφέρουν μεγάλα φορτία και σε τακτική βάση, αφού έτσι καταστρέφονται γρήγορα τα αμορτισέρ. Δείτε εδώ για την σωστή φόρτωση.

Μακριά από την ανάβαση πεζοδρομίων

Μια ακόμα κακή συνήθεια είναι η ανάβαση των αυτοκινήτων σε πεζοδρόμια, αφού εκτός από το ότι μπορεί να προκαλέσει σπάσιμο των λινών στα πλαϊνά του ελαστικού, δημιουργεί προβλήματα στην ασφαλή μετακίνηση των πεζών.

Τακτικό πλύσιμο του αυτοκινήτου

Η καθαριότητα εντός και εκτός του αυτοκινήτου εκτός από το ότι είναι η μισή αρχοντιά, συμβάλλει στην συντήρηση του χρώματος του εσωτερικού στην καλύτερη δυνατή κατάσταση. Επίσης ένα καθαρό εσωτερικό χωρίς άσχημες οσμές και σκόνη εξασφαλίζει πιο άνετη και κατ’επέκταση ασφαλή οδήγηση.

Συντήρηση σύμφωνα με τον κατασκευαστή 

Για αρκετούς ιδιοκτήτες αυτοκινήτων η τακτική συντήρηση είναι πλέον δύσκολη λόγω έλλειψης χρημάτων, ωστόσο κάποιες βασικές εργασίες, όπως αλλαγή λαδιών, φίλτρων και αναλώσιμων ανταλλακτικών πρέπει να γίνονται. Διαφορετικά μπορεί να προκληθούν ζημιές πολλαπλάσιου κόστους.

Στρώσιμο αυτοκινήτου  

Το σωστό στρώσιμο ενός καινούργιου αυτοκινήτου συμβάλλει σημαντικά στον περιορισμό των πιθανοτήτων πρόκλησης βλαβών στο μέλλον. Μέχρι τα πρώτα 1.000 χλμ. το λιγότερο, πρέπει να αποφεύγονται οι υψηλές στροφές στον κινητήρα, τα απότομα φρεναρίσματα, σπιναρίσματα, η ρυμούλκηση κ.λπ. Στο βιβλίο χρήσης του αυτοκινήτου αναγράφονται όλες οι λεπτομέρειες.

Τυπικοί έλεγχοι

Ο έλεγχος των πιέσεων των ελαστικών αλλά και της στάθμης των υγρών των φρένων, του ψυκτικού, του υδραυλικού τιμονιού, και του λαδιού, καθώς και ένας οπτικός έλεγχος στο αμάξωμα καλό είναι να γίνονται κάθε 2-3 εβδομάδες.