Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 110 PS EAT6

Το Peugeot 2008 παρουσιάστηκε το 2013 για να αποτελέσει τον εκπρόσωπο της γαλλικής εταιρείας στην αναπτυσσόμενη κατηγορία των μικρών crossover/SUV και πλέον, πριν από λίγο διάστημα η Peugeot ανανέωσε το μοντέλο της δίνοντας έμφαση κυρίως στην τόνωση της εμφάνισής του. Παράλληλα, διατήρησε σχεδόν χωρίς αλλαγές όλα τα υπόλοιπα στοιχεία του 2008 που το καθιστούν πετυχημένο εμπορικά, προσφέροντάς το με μια πλήρη γκάμα κινητήρων βενζίνης και diesel από 1,2 λίτρα. Τιμολογιακά, το κόστος του 2008 ξεκινά από τα 14.580 ευρώ για την έκδοση με τον 1,2 λίτρων ατμοσφαιρικό κινητήρα βενζίνης των 82 ίππων, ενώ η έκδοση του μοντέλου της δοκιμής μας, που διαθέτει τον 1,2 λίτρων turbo βενζινοκινητήρα των 110 ίππων, κοστίζει 19.500 ευρώ μαζί με το 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο EAT6 (18.200 ευρώ με το μηχανικό κιβώτιο).

Εμφάνιση: Αέρας ανανέωσης

Στο αμάξωμα του ανανεωμένου Peugeot 2008 ξεχωρίζουμε αρχικά στο εμπρόσθιο τμήμα τα ελαφρώς αλλαγμένα φώτα, τη νέα γρίλια της μάσκας όπου πλέον έχει τοποθετηθεί και το λιοντάρι της Peugeot (πριν ήταν πάνω στο καπό), ενώ «φρεσκαρισμένος» είναι και ο προφυλακτήρας. Προχωρώντας στο υπόλοιπο αμάξωμα, ανάλογα με την έκδοση η γαλλική εταιρεία έχει τοποθετήσει περισσότερα μαύρα πλαστικά προστατευτικά, ενώ στο πίσω μέρος συναντούμε νέα σκουρόχρωμα φώτα. Περαιτέρω αλλαγές στην παρουσία του 2008 δεν υπάρχουν, με το γαλλικό μοντέλο να ξεχωρίζει και πάλι για τις αρκετές γυάλινες επιφάνειές του, την χαρακτηριστική χρωμιωμένη λωρίδα πάνω από τα πίσω παράθυρα, αλλά και τις ράγες οροφής. Αρκετά καλή για τα δεδομένα της κατηγορίας είναι και η απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών.

Διαβάστε ακόμα: Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 S&S

Εσωτερικό: Μοντέρνο, ποιοτικό και πρακτικό

Ο θάλαμος των επιβατών του ανανεωμένου Peugeot 2008 διατηρείται χωρίς αλλαγές σε σχέση με το προ-ανανέωσης μοντέλο και έτσι, συναντούμε και πάλι τη νεότερη γενιά θαλάμων i-cockpit της γαλλικής εταιρείας, με κύριο στοιχείο τον υψηλά τοποθετημένο πίνακα οργάνων, αλλά και τη μεγάλη οθόνη αφής (7 ιντσών) για το σύστημα πολυμέσων στο κέντρο της κονσόλας, που προσφέρει αναβαθμισμένη συνδεσιμότητα μέσω τεχνολογίας MirrorLink. Χαρακτηριστικό στοιχείο του εσωτερικού αποτελεί και η υπερυψωμένη θέση οδήγησης, η οποία σε συνδυασμό με τις άφθονες γυάλινες επιφάνειες βοηθά την περιμετρική ορατότητα, ωστόσο το μικρό σε διαστάσεις και σπορτίφ τιμόνι θα θέλαμε να ρυθμίζεται λίγο πιο ψηλά. Ποιοτικά, τα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί ικανοποιούν και με το παραπάνω με την υφή τους, η συναρμογή είναι πολύ καλή και αντίστοιχα και το φινίρισμα. Αρκετά πρακτική είναι η ύπαρξη στο εσωτερικό πολλών θηκών για μικροαντικείμενα, η λειτουργικότητα στοιχείων όπως το αεροπορικού τύπου χειρόφρενο, αλλά και η πολύ καλή ευρυχωρία που ευνοεί την άνετη μεταφορά 4 ενηλίκων επιβατών. Το πορτ-μπαγκάζ από την πλευρά του έχει καλή χωρητικότητα 350 λίτρων, που φθάνει έως και τα 1.194 λίτρα με την εύκολη αναδίπλωση των πίσω καθισμάτων.

Κινητήρας-Κιβώτιο: Επιλογή άνεσης και ευκολίας

Το Peugeot 2008 της δοκιμής μας έφερε τον βραβευμένο 1.200άρη PureTech 3κύλινδρο βενζινοκινητήρα της Peugeot, με turbo και 110 άλογα ισχύος, αλλά και με το προαιρετικό αυτόματο κιβώτιο 6 σχέσεων της εταιρείας. Πρόκειται για έναν συνδυασμό που αναδεικνύει τις ικανότητες του μοτέρ, μιας και ο 1.200άρης turbo αποδεικνύεται εξαιρετικός σε λειτουργία, χωρίς θόρυβο, με αρκετή δύναμη από χαμηλά και διάθεση να ανεβάσει στροφές, ενώ το κιβώτιο ανταποκρίνεται άμεσα στον τρόπο οδήγησης, αλλάζοντας όταν και όπως πρέπει τις σχέσεις, χωρίς καθυστερήσεις και κομπιάσματα. Πολύ καλές είναι και οι επιδόσεις, αφού το 0-100 χλμ./ώρα θέλει μόλις λίγο πιο πάνω από τα 10,0 δευτερόλεπτα, ενώ και στην εθνική τα προσπεράσματα γίνονται με ευκολία, λόγω και της άμεσης απόκρισης του κιβωτίου στο κατέβασμα. Εντός πόλεως ο οδηγός θα εκτιμήσει τον τρόπο που το κιβώτιο λειτουργεί, αλλά και τη συνεργασία του με το σύστημα start-stop στο σταμάτα-ξεκίνα. Η κατανάλωση δεν είναι τόσο χαμηλή όσο ανακοινώνει η Peugeot με βάση τoν κύκλο NEDC (4,8 λτ./100 χλμ.), αφού μια τιμή στα 7,7 λτ./100 χλμ. είναι πιο ρεαλιστική.

Διαβάστε ακόμα: Η Peugeot ετοιμάζει 308 με 350 ίππους και τετρακίνηση

Στο δρόμο: Ευχάριστο και ευκολοδήγητο

Το Peugeot 2008 στο δρόμο χαρακτηρίζεται από την ευκολία στη οδήγηση που προσφέρει εντός πόλεως, αλλά και από τον fun-to-drive χαρακτήρα του εκτός αυτής. Οι διαστάσεις του αυτοκινήτου σε συνδυασμό με την πολύ καλή περιμετρική ορατότητα, αλλά και με το αυτόματο κιβώτιο, καθιστούν εύκολους τους ελιγμούς κατά το παρκάρισμα ή κατά την κίνηση σε στενούς δρόμους. Παράλληλα, η ανάρτηση χωρίς να είναι μαλακή, δεν κουράζει και δεν μεταφέρει στο εσωτερικό τις ανωμαλίες του δρόμου, ταιριάζοντας με τον όλο χαρακτήρα του μοντέλου. Εκτός πόλεως και στην ευθεία το 2008 είναι απολύτως σταθερό, με λίγο παραπάνω αεροδυναμικό θόρυβο, αλλά όχι ενοχλητικό. Στις στροφές, το πολύ καλό πλαίσιο και η ρύθμιση της ανάρτησης χαρίζουν ευστάθεια και αυξάνουν τα περιθώρια πρόσφυσης, ενώ το τιμόνι με την πολύ καλή αίσθηση και ακρίβεια δίνει μια σπορτίφ νότα στο όλο σύνολο. Σε περίπτωση κίνησης εκτός δρόμου, η έκδοση της δοκιμής δεν διέθετε το σύστημα Grip Control που διευκολύνει την κίνηση στο χώμα (συνδυάζεται και με ελαστικά M+S), ωστόσο η απόσταση από το έδαφος των 165 χιλιοστών και η ρύθμιση της ανάρτησης επιτρέπουν κάποιες light εξερευνήσεις σε βατό χωματόδρομο.

(+): Εμφάνιση, σχεδίαση εσωτερικού, ποιότητα, πρακτικότητα, απόδοση-λειτουργία κινητήρα-κιβωτίου, οδική συμπεριφορά, αίσθηση τιμονιού

(-): Τιμή, απουσία Grip Control

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.750
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
188
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,9
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,1
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,8
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
110
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
107,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική μεταβαλλόμενη
Μήκος (χλστ.)
4.159
Πλάτος (χλστ.)
1.829
Ύψος (χλστ.)
1.556
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.300
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
350
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
72%
Επικουρικά συστήματα
70%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
19.500
Get it on Google Play Download on the App Store