Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6

200

Αναμφίβολα τα Peugeot της σειράς 200 είναι διαχρονικά μία ασφαλής επιλογή στην απαιτητική και ταυτόχρονα δημοφιλή κατηγορία των μικρών αυτοκινήτων, καθώς ανέκαθεν κατάφερναν να μένουν στην αιχμή της κατηγορίας και πολλές φορές να θέτουν νέα δεδομένα, κυρίως με την οδική τους συμπεριφορά αλλά και με την αισθητική τους, όπως πολλοί θα υποστηρίξουν. Το 208 φυσικά δεν αποτελεί εξαίρεση, καθώς είναι προσεγμένο τόσο σε οδική συμπεριφορά όσο και σε εμφάνιση. Μία εμφάνιση η οποία μετά την ανανέωση έχει να επιδείξει ανασχεδιασμένους προφυλακτήρες, μεγαλύτερη εισαγωγή αέρα, νέα φώτα εμπρός και πίσω με στοιχεία LED και αλλαγμένους προβολείς ομίχλης. Μάλιστα η έκδοση της δοκιμής μας, η κορυφαία Allure, συνοδεύεται επιπροσθέτως από ζάντες αλουμινίου 16 ιντσών σε μαύρο χρώμα, γενναίες δόσεις χρωμίου σε μάσκα και εξωτερικούς καθρέφτες και γυάλινη πανοραμική οροφή (διαβάστε εδώ περισσότερα για το ανανεωμένο Peugeot 208 1.6 diesel 75 ίππων).

Μοτέρ και κιβώτιο συνεργάζονται άψογα

Ας περάσουμε όμως στους πρωταγωνιστές της συγκεκριμένης έκδοσης που δεν είναι άλλοι από το μοτέρ και το κιβώτιο ταχυτήτων. Το Peugeot 208 της δοκιμής μας λοιπόν, εφοδιάζεται με τον τρικύλινδρο βενζινοκινητήρα 1.2 λτ. PureTech, ο οποίος με τη βοήθεια του τούρμπο αποδίδει 110 ίππους και 205 Nm ροπής από τις 1.500 σ.α.λ. Νούμερα εξαιρετικά, τα οποία αποτυπώνονται και στις τιμές των επιδόσεων. Συγκεκριμένα, το γαλλικό μικρό χρειάζεται για το 0-100 χλμ./ώρα 9.8 δλ. και έχει τελική ταχύτητα 190 χλμ./ώρα. Φυσικά, τα νούμερα αυτά θα μπορούσαν να είναι ελαφρώς καλύτερα, αφού το αυτόματο κιβώτιο αν και πρόθυμο να συνεργαστεί αλλάζοντας αρκετά γρήγορα ταχύτητες δεν είναι και ότι πιο γρήγορο στην κατηγορία (προαιρετικός εξοπλισμός, καθώς στάνταρ διατίθεται με 6άρι χειροκίνητο). Το EAT6 όπως το ονομάζει η Peugeot, είναι ένα κλασικό αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων με μετατροπέα ροπής, το οποίο διακρίνεται για τις ομαλές και πάντα επίκαιρες αλλαγές του, διατηρώντας το μοτέρ στις ροπές του. Μάλιστα ο πολυσχιδής χαρακτήρας του, το καθιστά πολύ καλό τόσο σε οδήγηση στην πόλη, όσο και σε γρήγορη στριφτερή διαδρομή (χωρίς υπερβολές πάντως γιατί σε ακραίες περιπτώσεις δεν μπορεί να ακολουθήσει το ρυθμό, λόγω της όχι και τόσο γρήγορης εναλλαγής των σχέσεων). Στην πράξη λοιπόν έχουμε ένα τέλειο σύνολο, το οποίο μπορεί να μετατραπεί από ένα ευκολοδήγητο αυτοκίνητο, σε γρήγορο και δυναμικό οδικά.  Πέραν από τα νούμερα των επιδόσεων όμως, αυτό που μετρά εξίσου ή μάλλον περισσότερο στις μέρες μας, είναι η μέση κατανάλωση του Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6. Σύμφωνα λοιπόν με το γαλλικό εργοστάσιο το αυτοκίνητο καταναλώνει κατά μέσο όρο 4,5 λτ./100 χλμ. Εμείς πάντως είδαμε στην πράξη και σε μεικτές συνθήκες πάντοτε, μέση τιμή στα 7,2 λτ.100/χλμ.

Δείτε επίσης: Όλες οι δοκιμές αυτοκινήτων Peugeot με ένα κλικ στην οθόνη σας

Οδική συμπεριφορά για όλα τα γούστα

Προφανώς και κάνοντας πλέον αυτή τη δουλειά χρόνια ξέρεις πάνω κάτω τι να περιμένεις. Παρόλα αυτά, κάθε φορά μας εκπλήσσει το πόσο καλοστημένα αυτοκίνητα είναι τα Peugeot. Και το 208 της δοκιμής μας δεν θα μπορούσε να αποτελέσει εξαίρεση. Η καλορυθμισμένη ανάρτησή του ακροβατεί εξαιρετικά ανάμεσα σε άνεση και ασφάλεια δίνοντας στον οδηγό το απόλυτο αίσθημα σιγουριάς τόσο στον αυτοκινητόδρομο, όπου το 208 είναι στιβαρό και χωρίς πλεύσεις, όσο και σε στροφές, όπου ακούει άμεσα χωρίς κλίσεις στο αμάξωμα. Σε συνδυασμό μάλιστα με το καλό πλαίσιο και επικριτικό αλλά διακριτικό ESP δύσκολα θα σε ξαφνιάσει δυσάρεστα. Έχοντας μάλιστα ένα γρήγορο τιμόνι και αρκετά καλό σε αίσθηση και ακρίβεια αλλά και φρένα ισχυρά και ανθεκτικά με αρκετά προοδευτική διαδρομή στο πεντάλ, χαρίζει στον οδηγό του μία ευχάριστη εμπειρία. Όσον αφορά την οδήγηση σε αστικό περιβάλλον, εκεί το Peugeot 208 είναι και πάλι άνω του μέσου όρου της κατηγορίας, με καλή απόσβεση από την ανάρτηση ακόμη και σε σοβαρές κακοτεχνίες του οδοστρώματος.

Ποιοτικό και ιδιαίτερο το εσωτερικό

Μικρές είναι και οι αλλαγές στο εσωτερικό και έχουν να κάνουν κυρίως με την έκδοση της δοκιμής μας η οποία συνοδεύεται από επιπλέον εξοπλισμό, σύστημα πολυμέσων με οθόνη αφής 7,0 ιντσών και μαλακό πλαστικό στο εμπρός μέρος του ταμπλό. Κατά τα άλλα η εργονομία του παραμένει ιδιαίτερη και θέλει εξοικείωση, ενώ η πρακτικότητά του θα μπορούσε να είναι και καλύτερη. Μικρές θήκες μικροαντικειμένων, ποτηροθήκες πρακτικά άχρηστες αφού είναι μικρής διαμέτρου και ρηχές και εμπρός από τον επιλογέα ταχυτήτων και μόνο τις μεγάλες τσέπες στις πόρτες να σώζουν την κατάσταση. Οι χώροι παραμένουν σε καλά επίπεδα, ενώ το πορτμπαγκάζ είναι στα 285 λίτρα (διαβάστε εδώ περισσότερα για το εσωτερικό του ανανεωμένου Peugeot 208).

Δείτε επίσης: Όλες οι δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα, με ένα κλικ

Το Peugeot 208 1.2 PureTech 110 EAT6 καταφέρνει να κάνει αισθητή την παρουσία του στην κατηγορία με τον δικό του μοναδικό τρόπο και αυτό είναι το μεγάλο του πλεονέκτημα. Δεν αντιγράφει τίποτα και από κανέναν είτε αυτό έχει να κάνει με εμφάνιση, είτε με οδική συμπεριφορά. Το μοτέρ του είναι εξαιρετικό σε απόδοση και λειτουργία, ενώ το αυτόματο κιβώτιο αποτελεί σύμμαχό σου, αν είσαι από τους οδηγούς που αποζητούν αγχολυτικές και άνετες μετακινήσεις. Αν πάλι σε ενδιαφέρει και το οδηγικό κομμάτι, δεν θα πει όχι, αλλά να ξέρεις πως το χειροκίνητο κιβώτιο θα ήταν πιο… ενδεδειγμένη επιλογή. Από την άλλη η τιμή  των 17.000 ευρώ είναι σίγουρα για πολλούς ανασταλτικός παράγοντας, δεδομένου όμως του πλούσιου εξοπλισμού και του αυτόματου κιβωτίου, δεν μπορεί να θεωρηθεί υψηλή.  

(+) Ανάρτηση, ποιότητα κατασκευής, απόδοση και λειτουργία κινητήρα, οδική συμπεριφορά, ομαλές αλλαγές κιβωτίου, σχεδίαση, εξοπλισμός

(-) Συμπεριφορά κιβωτίου σε γρήγορη οδήγηση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.199
Κύλινδροι/βαλβίδες
3/12
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/5.500
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
205/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
190
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
3,8
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
104
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
102
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.962
Πλάτος (χλστ.)
1.739
Ύψος (χλστ.)
1.460
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.538
Βάρος (κιλά)
1.165
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
285
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
88%
Ασφάλεια παιδιού
78%
Ασφάλεια πεζού
61%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.000