Δοκιμή Peugeot 308 1.4 VTi 98 hp - AutoGreekNews

Δοκιμή Peugeot 308 1.4 VTi 98 hp

Μικρής έκτασης φρεσκάρισμα δέχτηκε το μικρομεσαίο Peugeot 4 χρόνια μετά το λανσάρισμά του (το 2007) με τις αλλαγές να αφορούν στην σχεδίαση και στον αναβαθμισμένο 1.400άρη κινητήρα. Εξωτερικά το ανανεωμένο 308 διακρίνεται κυρίως για το ανασχεδιασμένο και δυναμικότερο εμπρός τμήμα του, όπου ξεχωρίζουν τα νέα φωτιστικά σώματα και ο προφυλακτήρας, καθώς τα φώτα ημέρας LED, τα οποία ενσωματώνονται στους προβολείς ομίχλης. Μικρές αλλαγές εντοπίζονται και στο πίσω άκρο του, όπως είναι η προσθήκη μιας λεπτής σατινέ λωρίδας στην πόρτα του χώρου αποσκευών και ο προφυλακτήρας που προέρχεται από τις ισχυρότερες εκδόσεις του μοντέλου.

Ευχάριστο και με άνετους χώρους εσωτερικό

Στον θάλαμο των επιβατών του ανανεωμένου 308, η Peugeot δεν έκανε καμία παρέμβαση τόσο στην σχεδίαση όσο και στην ποιότητα. Η τελευταία είναι πολύ καλή και διακρίνεται για το ευχάριστης υφής αφρώδες υλικό που καλύπτει σχεδόν ολόκληρο το ταμπλό, ενώ η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα. Την ευχάριστη εικόνα του εσωτερικού συμπληρώνουν ο μοντέρνος διάκοσμος με τις ασημί και χρωμιωμένες επενδύσεις στην κεντρική κονσόλα, στον πλήρη και ευανάγνωστο πίνακα οργάνων και στα «δακτυλίδια» των αεραγωγών. Στα θετικά στοιχεία του εσωτερικού ανήκουν ακόμα η πανοραμική θέση οδήγησης, τα αναπαυτικά καθίσματα, ο εύκολος χειρισμός των περισσοτέρων χειριστηρίων και οι άνετοι χώροι για όλους τους φιλοξενούμενους. Για τις αποσκευές το αντίστοιχο τμήμα έχει χωρητικότητα 348 λίτρων και τοποθετείται λίγο πιο κάτω από το μέσο όρο της κατηγορίας.

Με ισορροπημένα χαρακτηριστικά στο δρόμο

Επιτυχημένος είναι ο συνδυασμός μεταξύ άνεσης και σταθερότητας που προσφέρει στο δρόμο το Peugeot 308 1.4 VTi 98 hp, το οποίο παράλληλα αποπνέει σιγουριά και ασφάλεια στον οδηγό του. Η ανάρτησή του έχει ελαφρώς σφιχτή ρύθμιση και απορροφάει αποτελεσματικά την πλειοψηφία των ανωμαλιών του οδοστρώματος πλην των έντονων εγκάρσιων που γίνονται αισθητές από τους επιβάτες. Στο ταξίδι παραμένει ξεκούραστο και παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα κινούμενο σε γρήγορους ρυθμούς στις ευθείες των εθνικών οδών, ωστόσο η μόνη παραφωνία εντοπίζεται στον ελαφρώς τονισμένο θόρυβο που προέρχεται από τον κινητήρα. Ουδέτερη οδική συμπεριφορά και πολύ καλό «πάτημα» εμφανίζει και σε δρόμους με στροφές, όπου το αμάξωμά του παίρνει μικρές κλίσεις και το στάνταρ ESP περιορίζει δραστικά τις όποιες ανεπιθύμητες «παρενέργειες» που ενδέχεται να εξελιχθούν από λάθος του οδηγού. Ο τελευταίος παράλληλα έχει στη διάθεσή του πολύ καλά σε απόδοση φρένα και λαμβάνει θετική αίσθηση και αμεσότητα από το σύστημα διεύθυνσης.

Αποδοτικοί και «ζωηροί» οι 95 ίπποι

Αναβάθμιση έχει δεχτεί και ο VTi κινητήρας των 1.4 λτ. με το διπλό σύστημα ανύψωσης βαλβίδων, ο οποίος αποδίδει 3 περισσότερους ίππους (98 PS) και εκπέμπει 6 λιγότερα  γρ./χλμ. CO2 (149 από 155 γρ./χλμ.). Η απόδοσή του στα χαρτιά μπορεί να μην εντυπωσιάζει, ωστόσο στην πράξη το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την ελαστικότητά του και την άμεση απόκριση στο πάτημα του γκαζιού σε όλο το φάσμα των στροφών. Γεγονός το οποίο οφείλεται εν μέρει και στην πυκνή κλιμάκωση του 5τάχυτου κιβωτίου (με το μέτριο σε αίσθηση επιλογέα), το οποίο κρατά «ζωηρό» τον κινητήρα και κινεί σβέλτα το αμάξωμα των 1.271 κιλών. Το αντίκτυπο όπως αναφέραμε είναι ο ελαφρώς αισθητός θόρυβος που παράγει σε ταχύτητες ταξιδιού και η «τσιμπημένη» κατανάλωση, που θα λύνονταν με μία ακόμα ταχύτητα στο κιβώτιο.

(+) Aνεση, χώροι, οδική συμπεριφορά, ποιότητα, ζωντάνια κινητήρα

(-) Θόρυβος κινητήρα, κατανάλωση, άνεση πίσω ανάρτησης στις εγκάρσιες ανωμαλίες, αίσθηση επιλογέα ταχυτήτων

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.397
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
98/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
136/4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,7
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
182
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,6
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,3
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,5
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
149
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
253,3
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτροϋδραυλική
Μήκος (χλστ.)
4.276
Πλάτος (χλστ.)
1.818
Ύψος (χλστ.)
1.519
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.608
Βάρος (κιλά)
1.271
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
348
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
82%
Ασφάλεια παιδιού
81%
Ασφάλεια πεζού
53%
Επικουρικά συστήματα
83%
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
17.140
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Audi Q4 e-tron 40 204 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 3008 1.2 PureTech 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot e-2008 136 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Peugeot 3008 1.5 BlueHDi 130 PS
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Δοκιμή Peugeot 2008 1.2 PureTech 130
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 130 GT Line
Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 2008 1.5 BlueHDi 130 EAT8
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Δοκιμή Peugeot 208 1.2 PureTech 100
Τιμές κι εξοπλισμοί για το νέο Kia EV6!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί του Toyota Aygo X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Suzuki Vitara 1.5 Hybrid: Τιμές, εξοπλισμός & επιδόσεις
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει το νέο Volvo C40 Recharge 408 hp;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Toyota RAV4 Adventure σε τιμή για έχοντες
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Ford Focus στην Ελλάδα!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store