Επέτειος 50 ετών για την Porsche 911

Πέντε ολόκληρες δεκαετίες και 7 γενιές συμπληρώνει η  Porsche 911, η οποία από το 1963 που παρουσιάστηκε για πρώτη φορά ως Type 901 στη Διεθνή Έκθεση της Φρανκφούρτης έχει γίνει ένα από τα πιο επιτυχημένα και αναγνωρίσιμα σπορ αυτοκίνητα παγκοσμίως (περισσότερες από 820.000 Porsche 911 έχουν παραχθεί). Κάθε γενιά ήταν πιο εκρηκτική από την προηγούμενη, αλλά κατάφερνε να συνδυάσει δύο αντίθετους ρόλους, αυτούς του σπορ αλλά και του καθημερινού αυτοκινήτου. Σχετικά με αυτό το χάρισμά της, ο Ferry Porsche είχε δηλώσει «Η 911 είναι το μοναδικό αυτοκίνητο που θα μπορούσε να οδηγήσει σε ένα αφρικανικό σαφάρι ή στο Le Mans, στο θέατρο ή μέσα στην κίνηση της Νέας Υόρκης.»

Η επέτειος των 50 ετών θα εορταστεί με πολλές εκδηλώσεις αρχής γενομένης της έκθεσης «Retro Classics στην Στουτγάρδη. Από τις 7-10 Μαρτίου θα ξεκινήσουν στο μουσείο της Porsche εκδηλώσεις με 4 βασικά εκθέματα: Τη νέα 911 Turbo Coupe, την πρωτότυπη 911 Cabriolet του 1981, μια έκδοση δρόμου της 911 GT1 του 1997 και την Type 754 T7. Παράλληλα θα κάνει παγκόσμια περιοδεία μια αυθεντική 911 του 1967.

Λίγα λόγια για τις 7 γενιές της Porsche 911:

Η 1η γενιά της 911 (1963)

Η 911 διαδέχτηκε την Porsche 356 και τροφοδοτούνταν με αερόψυκτο 6κύλινδρο κινητήρα boxer ισχύος 130 ίππων, ο οποίος χάριζε στο αυτοκίνητο τελική ταχύτητα 211 χλμ./ώρα. Το 1966 παρουσιάστηκε τη 911 S ισχύος 160 ίππων, καθώς και η 911 Targa με την χαρακτηριστική μπάρα οροφής. Το 1967 προστέθηκε έκδοση με ημιαυτόματο κιβώτιο 4 σχέσεων και το 1972 προστέθηκε η έκδοση 911 Carrera RS 2.7 λτ. απόδοσης 210 ίππων.

Η G-Series (1973) – Δεύτερη γενιά

Η 2η γενιά της 911 παρουσιάστηκε 10 χρόνια μετά την πρώτη γενιά και διέθετε στάνταρ ζώνες τριών σημείων και ενσωματωμένα -στα καθίσματα- προσκέφαλα. Ένα από τα σημεία αναφοράς ήταν η προσθήκη της έκδοσης 911 Turbo με τον 3λιτρο κινητήρα των 260 ίππων και την χαρακτηριστική πίσω μεγάλη αεροτομή. Το 1977 λανσαρίστηκε η 911 Turbo 3.3 λτ. με intercooler και απόδοση 300 ίππων, ενώ το 1982 έκανε την εμφάνισή της η 911 Carrera (και σε έκδοση Cabriolet) με το ατμοσφαιρικό μοτέρ 3.2 λτ. απόδοσης 231 ίππων. To 1989 λανσαρίστηκε η 911 Carrera Speedster που αποτελούσε τον απόγονο της 356 του 1950.

Η 964 (1988)

Μετά από 15 χρόνια παραγωγής ανανεώθηκε η πλατφόρμα της 911 με 85% νέα τμήματα, αλλά ο αερόψυκτος boxer κινητήρας παρέμεινε και στο νέο μοντέλο είχε χωρητικότητα 3.6 λτ. και ισχύ 250 ίππων. Ωστόσο η 3ης γενιάς 911 εφοδιάζονταν με ABS, κιβώτιο Tiptronic, υδραυλικό τιμόνι, αερόσακους, αλουμινένια ψαλίδια στους εμπρός τροχούς και ελατήρια στην ανάρτηση. Σε αυτή τη γενιά παρουσιάστηκε και η 4κίνητη Carrera 4, καθώς και η 964 Turbo ισχύος 360 ίππων.

Η 993 (1993) – Η τελευταία Αερόψυκτη

Η 911 του 1993 (933) βασιζόταν σε ένα νέο αλουμινένιο πλαίσιο και εφοδιάζονταν με κοίλες ζάντες αλουμινίου, ενώ η 911 Turbo ήταν η πρώτη με bi-turbo κινητήρα και η τελευταία με αερόψυκτο μηχανικό σύνολο.

Η 996 (1997) – Με υδρόψυκτο κινητήρα

Η 996 που κατασκευάστηκε μέχρι το 2005 ήταν ένα εντελώς νέο αυτοκίνητο και το πρώτο της σειράς που εφοδιάζονταν με υδρόψυκτο κινητήρα (πάντα boxer) με 4 βαλβίδες ανά κύλινδρο απόδοσης 300 ίππων και με πολύ χαμηλότερη κατανάλωση και εκπομπές ρύπων. Το 2000 λανσαρίστηκε η 911 GT2 η οποία εφοδιάζονταν στάνταρ με κεραμικά φρένα.

Η 997 (2004)

Τον Ιούλιο του 2004 η Porsche παρουσίασε τις νέες 911 Carrera και 911 Carrera S με 3.6 λίτρων boxer κινητήρα ισχύος 325 ίππων και 3.8 λίτρων απόδοσης 355 ίππων αντίστοιχα. Παράλληλα η Carrera S εφοδιάζονταν στάνταρ με την ανάρτηση «Porsche Active Suspension Management» και το 2006 παρουσίασε την 911 Turbo με turbo μεταβλητής γεωμετρίας. Το 2008 η 997 εφοδιάστηκε με άμεσο ψεκασμό και κιβώτιο διπλού συμπλέκτη, ενώ ποτέ άλλοτε στην ιστορία της 911 δεν υπήρχαν τόσες πολλές εκδόσεις, οι οποίες έφταναν τις 24: Carrera, Targa, Cabriolet, με κίνηση στους πίσω ή σε όλους τους τροχούς, Turbo, GTS, ειδικά μοντέλα και εκδόσεις δρόμου της GT.

Η 991 (2011)

Το εν λόγω μοντέλο ανέβασε ακόμα υψηλότερα τον πήχη σε κάθε επίπεδο, από τις επιδόσεις μέχρι την οικονομία καυσίμου. Η τελευταίας γενιάς 911 διαθέτει νέα ανάρτηση, μακρύτερο μεταξόνιο, φαρδύτερα μετατρόχια και μεγαλύτερα ελαστικά, ενώ εφοδιάζεται με μικρότερο αλλά πιο αποδοτικό μοτέρ 3.4 λίτρων 330 ίππων στην αρχική έκδοση Carrera. Καινοτόμα χαρακτηριστικά της αποτελούν το σύστημα Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC) και το πρώτο παγκοσμίως 7τάχυτο μηχανικό κιβώτιο.

Get it on Google Play Download on the App Store