Δοκιμή SEAT Leon 1.4 TSI 125hp

Με πολλές επιμέρους βελτιώσεις παρουσιάστηκε το 2009 το δεύτερης γενιάς Leon, 4 χρόνια μετά το λανσάρισμά του, όπως επίσης και τα περισσότερο χρηστικά Altea και Altea XL. Όσον αφορά στο μικρομεσαίο χάτσμπακ μοντέλο της SEAT εκτός από τις ορατές αλλαγές στην σχεδίαση του αμαξώματος και του εσωτερικού υπήρξαν και μηχανικές τροποποιήσεις, οι οποίες αφορούσαν στη διαφορετική ρύθμιση των αναρτήσεων, στην τοποθέτηση ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS σε συνδυασμό με ESP, και στην προσθήκη του 2λιτρου TSI κινητήρα των 211 ίππων στην έκδοση FR. Εξωτερικά το ανανεωμένο Leon διακρίνεται από το ελαφρύ facelift που δέχτηκε στο εμπρός και πίσω τμήμα του αμαξώματός του (φωτιστικά σώματα, μάσκα και προφυλακτήρες) αποκτώντας ακόμα περισσότερο δυναμισμό.

Εκσυγχρονισμένο εσωτερικό με καλή ποιότητα

Πολλά νέα στοιχεία υπάρχουν και στον «φρεσκαρισμένο» θάλαμο των επιβατών του Leon, όπως είναι το νέας σχεδίασης τιμόνι και ο επιλογέας των ταχυτήτων, τα καινούργια χειριστήρια του ράδιο CD και του κλιματισμού, οι νέες υφασμάτινες επενδύσεις, η τοποθέτηση εισόδων USB και AUX στην βάση της κεντρικής κονσόλας και η προσθήκη ασημί επενδύσεων στον πίνακα οργάνων και στις πόρτες. Επίσης, όσον αφορά στην ποιότητα, το αφρώδες υλικό που καλύπτει το μεγαλύτερο τμήμα του ταμπλό έχει διαφορετική υφή, όχι όμως και τα υπόλοιπα σκληρά πλαστικά, τα οποία διακρίνονται περισσότερο για την στιβαρή τους συναρμολόγηση. Απροβλημάτιστη είναι η εργονομία και η πολύ καλή θέση οδήγησης, ενώ θέσεις για μικροαντικείμενα υπάρχουν σε ικανοποιητικό βαθμό. Οι χώροι όπως είναι αναμενόμενο παρέμειναν αμετάβλητοι και επαρκούν δίχως παραχωρήσεις για 4 επιβάτες με τις αποσκευές τους (341 λίτρα).  

Ακόμα καλύτερο σε οδική συμπεριφορά

Οι νέες ρυθμίσεις των ανεξάρτητων σε όλους τους τροχούς αναρτήσεων και η προσθήκη του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS χάρισαν περισσότερη άνεση και σταθερότητα αντίστοιχα στο ανανεωμένο SEAT Leon 1.4 TSI 125hp. Συγκριτικά με το προ ανανέωσης μοντέλο, το ανανεωμένο αμβλύνει με πιο μαλακό τρόπο τις διάφορες ανωμαλίες του οδοστρώματος με αποτέλεσμα να είναι πιο ξεκούραστο στην πόλη αλλά και εκτός αυτής. Επίσης οι νέοι μεγαλύτεροι καθρέπτες προσφέρουν καλύτερο έλεγχο, αλλά και πάλι την ορατότητα περιορίζουν τα μικρά –κυρίως πίσω- παράθυρα. Σε διαδρομές εκτός πόλεως, το μικρομεσαίο SEAT κινείται με υποδειγματική σταθερότητα και ασφάλεια στους γρήγορους ρυθμούς που μπορεί εύκολα να αναπτύξει, δίνοντας την αίσθηση στους επιβαίνοντές του ότι κινείται με λιγότερα χιλιόμετρα από αυτά που αναγράφονται στο κοντέρ. Πολύ καλή οδική συμπεριφορά παρουσιάζει και σε πιο απαιτητικές συνθήκες σε δρόμους με στροφές, όπου παραμένει πεισματικά στην πορεία του εμφανίζοντας περιορισμένες κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης χάρη και στην συνεργασία του ηλεκτρονικού μπλοκέ διαφορικού XDS με το ESP. Την συνολικά ευχάριστη αίσθηση που προσφέρει συμπληρώνουν το άμεσο και με σωστό βάρος τιμόνι αλλά και η στιβαρότητα που αποπνέει το πλαίσιο του αυτοκινήτου.

Πολύ καλός ο 1.4 TSI των 125 ίππων

Ο υπετροφοδοτούμενος TSI κινητήρας των 1.4 λτ. με ισχύ 125 ίππων ταιριάζει κατάλληλα στον σπορτίφ χαρακτήρα του Leon και συνολικά συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα. Καταρχήν, το πρώτο θετικό του γνώρισμα αποτελεί η πολύ καλή ελαστικότητα και το τράβηγμα που εμφανίζει από τις χαμηλές στροφές δεδομένης της υψηλής ροπής των 200 Νm που αποδίδονται μόλις στις 1.500 σ.α.λ. Επίσης, το μηχανικό αυτό σύνολο διακρίνεται για την γραμμική του απόδοση παρόλη την ύπαρξη turbo, αφού απουσιάζουν τα ξεσπάσματα και κενά ισχύος. Όλα αυτά βοηθούν στην επίτευξη γρήγορων επιταχύνσεων ανεξαρτήτως της επιλεγμένης σχέσης μετάδοσης στο 6άρι σασμάν με τον εύχρηστο και με θετική αίσθηση επιλογέα. Τέλος, ο θόρυβος που φτάνει στην καμπίνα από τον κινητήρα έχει χαμηλή ένταση σε ταχύτητες ταξιδιού, ενώ και η κατανάλωση «κρατιέται» σε χαμηλά επίπεδα χάρη και στην ύπαρξη της μακριάς 6ης ταχύτητας.

(+) Κινητήρας – επιδόσεις, οδική συμπεριφορά, οδηγική αίσθηση, στιβαρότητα πλαισίου, πληρότητα εξοπλισμού από την αρχική έκδοση

(-) Σχετικά μουντή εικόνα εσωτερικού, ψηλό κατώφλι φόρτωσης χώρου αποσκευών, υφή ορισμένων σκληρών πλαστικών

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.390
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
125/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
9,8
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
197
Αστική (λτ./100 χλμ.)
8,0
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
5,2
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
6,2
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
145
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
246,5
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι 288 χλστ.
Πίσω φρένα
Δίσκοι 253 χλστ.
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.315
Πλάτος (χλστ.)
1.768
Ύψος (χλστ.)
1.455
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.578
Βάρος (κιλά)
1.324
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
341
Αστέρια
(4)
Ασφάλεια ενηλίκου
32 βαθμοί
Ασφάλεια παιδιού
42 βαθμοί
Ασφάλεια πεζού
24 βαθμοί
Επικουρικά συστήματα
-
ESP
 
Αερόσακοι
6
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
16.400
Get it on Google Play Download on the App Store