Με 10 ευρώ διανύσαμε 360 χιλιόμετρα με φυσικό αέριο

Για το φυσικό αέριο κίνησης και τη μεγάλη οικονομία που προσφέρει στις μετακινήσεις έχουμε αναφερθεί κατά καιρούς αρκετές φορές, τόσο μέσω παρουσιάσεων των μοντέλων CNG, όσο και μέσω δοκιμών κατανάλωσης. Παλαιότερα είχαμε πραγματοποιήσει τεστ με δύο μίνι μοντέλα φυσικού αερίου, το Fiat Panda 0.9 TwinAir 80 PS CNG και το VW eco up!, τα οποία είχαν πετύχει πολύ χαμηλές τιμές κατανάλωσης.

Αυτή τη φορά δοκιμάζουμε ένα μεσαίο οικογενειακό αυτοκίνητο με κινητήρα φυσικού αέριου, την Skoda Octavia 1.4 G-TEC και τα αποτελέσματα των μετρήσεων είναι για ακόμα μία φορά πολύ εντυπωσιακά. Με το εν λόγω μοντέλο διανύσαμε συνολικά 361 χιλιόμετρα σε εθνική οδό και επαρχιακό δίκτυο, καταναλώνοντας μόλις 3,4 κιλά/100 χλμ. φυσικό αέριο.

Αθήνα – Δελφοί – Αθήνα με 10 ευρώ!

Με αφετηρία το πρατήριο ανεφοδιασμού φυσικού αερίου της Fisikon που βρίσκεται στη Ν. Φιλαδέλφεια, ξεκινήσαμε με προορισμό τους Δελφούς. Αφού γεμίσαμε τις δύο δεξαμενές του φυσικού αερίου συνολικής χωρητικότητας 15 κιλών της Octavia 1.4 G-TEC, μηδενίσαμε το trip computer και φύγαμε για τον προορισμό μας με έντονη βροχόπτωση και ισχυρούς ανέμους.

Στην εθνική οδό κινούμασταν σταθερά σχεδόν σε όλη τη διαδρομή με 120 χλμ./ώρα (με 6η ταχύτητα ο κινητήρας έχει 2.500 σ.α.λ.), μέχρι την έξοδο για τους Δελφούς. Από εκεί διανύσαμε 90 περίπου χιλιόμετρα ανηφορικής κυρίως ορεινής διαδρομής μέχρι το μαντείο των Δελφών, κινούμενοι με 80-100 χλμ./ώρα. Στα 180 πρώτα χιλιόμετρα, το trip computer έγραψε κατανάλωση 3,8 kg/100 χλμ. Μετά από μια απαραίτητη ολιγόλεπτη στάση για ξεκούραση και φωτογράφιση πήραμε το δρόμο του γυρισμού προς την Αθήνα.

Δείτε ακόμα: Όλα τα αυτοκίνητα με φυσικό αέριο συγκριτικά με τα βενζίνης

Στην επιστροφή αλλάξαμε μέρος της διαδρομής και οδηγήσαμε μέσα από την εθνική οδό Θηβών – Λιβαδειάς με ταχύτητες γύρω στα 100 χλμ./ώρα για να βγούμε ξανά στην εθνική οδό Αθηνών – Θεσσαλονίκης στην έξοδο της Θήβας. Συνολικά, μέχρι το τέλος της διαδρομής διανύσαμε την ίδια μέρα 361 χιλιόμετρα με μέση κατανάλωση 3,4 kg/100 χλμ., κινούμενοι σε ταχύτητες εντός των προβλεπόμενων ορίων, αλλά και λίγο πιο πάνω. Ποσά που ισοδυναμούν με μόνο 10,6 ευρώ για όλη τη διαδρομή (με τιμή φυσικού αερίου 0,869€/kg), ή με μόλις 2,95€/100 χλμ.

Skoda Octavia 1.4 G-TEC: Άνετη και οικονομική

Η Skoda Octavia CNG (διαβάστε εδώ τη δοκιμή) εφοδιάζεται με τον 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής, ο οποίος συνδυάζει τις σβέλτες επιδόσεις με χαμηλή κατανάλωση, ενώ διακρίνεται και για την πολιτισμένη του λειτουργία. Να σημειώσουμε ότι κύριο καύσιμο είναι το φυσικό αέριο, το οποίο όταν τελειώσει και δεν έχει γίνει ανεφοδιασμός, τότε επιλέγεται αυτόματα η βενζίνη (50 λίτρα ρεζερβουάρ). Κατά τη διάρκεια του ταξιδιού εκτιμήσαμε για ακόμα μία φορά τις ανέσεις που προσφέρει, την ασφαλή οδική συμπεριφορά, την εργονομία και τους μεγάλους χώρους για επιβάτες και αποσκευές (460 λίτρα). Η τιμή της Octavia 1.4 G-TEC είναι ιδιαίτερα ελκυστική και ξεκινά από τα 19.900 ευρώ.

Τεχνικά χαρακτηριστικά*  
Κυβισμός (κ.εκ.) 1.395
Ταχύτητες 6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.) 110/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.) 200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.) 10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)    195
Κατανάλωση (kg./100 χλμ.) 3,5 (5,3 λτ.)
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.) 97 (124)
Βάρος (κιλά) 1.394
*Εργοστασιακές μετρήσεις  
Σε παρένθεση με τη βενζίνη  
ESP
 
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 1.5 TSI 150 PS
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Octavia Grand Coupe 2.0 TDI 150 PS DSG7
Δοκιμή Skoda Scala 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Scala 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.5 TSI ACT 150 PS DSG
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Kamiq 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Toyota Corolla Sedan 1.8 λτ. Hybrid
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Scala 1.0 TSI 116 PS
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS
Δοκιμή Skoda Karoq 1.5 TSI ACT 150 PS
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η ντίζελ ηλεκτρική Mercedes GLC 300 de
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων