Δοκιμή Skoda Kodiaq 2.0 TDI 150 PS 4×2 DSG

240

Το πρώτο μεσαίο SUV μοντέλο της Skoda, το Kodiaq ήρθε με αξιώσεις στην ολοένα και αναπτυσσόμενη και πιο ανταγωνιστική κατηγορία των SUV, έχοντας ως δυνατά του όπλα τους μεγάλους χώρους, την ανταγωνιστική τιμή και την επιβλητική συνολικά εικόνα.

Ειδικά στην αρχική έκδοση με τον 1.4 TSI κινητήρα των 125 ίππων και τιμή από 22.000 ευρώ (διαβάστε εδώ τη δοκιμή), το Kodiaq προσφέρει κορυφαίο value for money. Πολύ λογική τιμή έχει και το αποκλειστικά τετρακίνητο Kodiaq 1.4 TSI ACT 150 PS (από 27.900 ευρώ). Για όσους θελήσουν έκδοση με ντίζελ κινητήρα, η αρχική επιλογή είναι αυτή της δοκιμής με τον 2.0 TDI των 150 ίππων, κίνηση 4×2 και στάνταρ το αυτόματο κιβώτιο DSG, το οποίο προσφέρεται σε τιμές που ξεκινούν από 27.700 ευρώ. Παράλληλα, διατίθεται και σε έκδοση με 4κίνηση (με μηχανικό ή αυτόματο κιβώτιο), καθώς και με πιο ισχυρό μοτέρ 2.0 TDI 190 PS με στάνταρ 4κίνηση και το DSG.

Δείτε εδώ όλες τις δοκιμές αυτοκινήτων ανά μάρκα

Εσωτερικό με μεγάλους χώρους και καλή ποιότητα

Ο θάλαμος των επιβατών του Kodiaq προσφέρει ότι αναζητά κανείς από ένα μεσαίο SUV, όπως μεγάλους χώρους, πλούσιο εξοπλισμό και καλή ποιότητα. Σχεδιαστικά μπορεί να μην διακρίνεται για την κομψότητά του, ωστόσο προσφέρει πολύ καλή εργονομία και διαθέτει πολλούς χώρους για μικροαντικείμενα, ενώ ο οδηγός θα βρει εύκολα την κατάλληλη θέση. Ποιοτικά το μαλακό πλαστικό που καλύπτει ολόκληρο το πάνω μέρος του ταμπλό (με το μαύρο χρώμα) αναβαθμίζει την συνολική εικόνα, ωστόσο υπάρχουν κάποια σκληρά πλαστικά που δεν συμβαδίζουν με την κατηγορία του αυτοκινήτου.

Διαβάστε ακόμα: Αθήνα – Θεσσαλονίκη με 17,6 ευρώ για καύσιμα!

Εκεί που όμως το Kodiaq εντυπωσιάζει όποιον βρεθεί στο εσωτερικό του, είναι οι πολύ γενναιόδωροι χώροι του. Στο μεσαίο διαιρούμενο, συρόμενο (σε μια διαδρομή 18 εκατοστών), αναδιπλούμενο και με ρύθμισης της κλίσης της πλάτης κάθισμα, τρία ενήλικα άτομα θα μετακινηθούν με πολύ άνεση. Παράλληλα, το αυτοκίνητο της δοκιμής διέθετε δύο ακόμα αναδιπλούμενες θέσεις στο δάπεδο του πορτ μπαγκάζ, οι οποίες προορίζονται για τις μετακινήσεις κυρίως παιδιών. Ο πλήρως εκμεταλλεύσιμος χώρος αποσκευών στην 7θέσια διάταξη φτάνει τα 270 λίτρα, ενώ στην 5θέσια κυμαίνεται μεταξύ 560 έως 765 λίτρα, ανάλογα τη θέση του συρόμενου μεσαίου καθίσματος.

Ασφαλές και άνετο στο δρόμο

Το Kodiaq είναι φτιαγμένο για να ταξιδεύει και το καταφέρνει πολύ καλά, αφού είναι σε θέση να μεταφέρει τους επιβάτες του ξεκούραστα σε μακρινές αποστάσεις. Βέβαια, λόγω του τονισμένου όγκου του δεν θα νιώσει άνετα στα στενά των πόλεων. Η ανεξάρτητη σε όλους τους τροχούς ανάρτησή του με τις αυξημένες διαδρομές και την σχετικά μαλακή ρύθμιση καταφέρνει και αμβλύνει αποτελεσματικά τις διάφορες ανωμαλίες των δρόμων, χωρίς παράλληλα να αφήνει το μεγάλο αμάξωμα να εμφανίζει μεγάλες κλίσεις στις στροφές. Εκεί τα όρια πρόσφυσης είναι αρκετά καλά, ενώ ο οδηγός λαμβάνει καλή αίσθηση από το τιμόνι, το οποίο είναι όμως σχετικά ελαφρύ.

Στις ευθείες των εθνικών οδών, το Kodiaq παρουσιάζει πολύ καλή σταθερότητα ακόμα και σε υψηλές ταχύτητες, που δεν θα αντιληφθούν οι επιβάτες του. Παράλληλα, τα μεγάλα παράθυρα, ο χαμηλός θόρυβος από τον κινητήρα και την κύλιση και οι ευρύχωρη καμπίνα ενισχύουν περεταίρω τον άνετο χαρακτήρα του αυτοκινήτου. Επιπλέον, η αυξημένη απόσταση από το έδαφος (189 χλστ.) και οι πολύ καλές γωνίες εισόδου/διαφυγής στις 19,1 και 15,3 μοίρες αντίστοιχα, δίνουν τη δυνατότητα κίνησης και εκτός δρόμου, μέχρι βέβαια τα όρια που θέτει κυρίως η κίνηση μόνο στους εμπρός τροχούς.

Αποδοτικός κινητήρας με χαμηλή κατανάλωση

Ο αρχικός κινητήρας πετρελαίου 2.0 TDI που εφοδιάζει το 2κίνητο Kodiaq συνδυάζει με επιτυχία τις σβέλτες επιδόσεις με τη χαμηλή κατανάλωση, ενώ προσφέρεται στάνταρ με το αυτόματο 7τάχυτο κιβώτιο DSG. Το μηχανικό αυτό σύνολο απόδοσης 150 ίππων και 340 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. παρουσιάζει πολιτισμένη λειτουργία και χαμηλό θόρυβο, ο οποίος δεν θα ενοχλήσει τους επιβάτες σε ταχύτητες ταξιδιού. Σε αυτό βοηθά και η μακριά 7η ταχύτητα, αφού στα 130 χλμ./ώρα η βελόνα του στροφόμετρου βρίσκεται λίγο πιο πάνω από τις 2.000 σ.α.λ. Χαρακτηριστικό που βοηθά και στη μείωση της κατανάλωσης, η οποία κατά τη διάρκεια της δοκιμής -σε αστικό περιβάλλον- κυμάνθηκε στα 7,7 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Νέες εμφανίσεις της Skoda Octavia RS 245 (+videos)

Ο 2λιτρος ντίζελ δείχνει τη δύναμή του με βαθιά πίεση του πεντάλ του γκαζιού, όπου επιταχύνει γρήγορα το αμάξωμα των 1.635 κιλών, ενώ κατά την εκκίνηση υπό πίεση οι εμπρός τροχοί έχουν την τάση να χάσουν στιγμιαία την πρόσφυσή τους, μέχρι να εμπλακούν τα ηλεκτρονικά συστήματα. Το στάνταρ DSG των 7 ταχυτήτων ταιριάζει πολύ καλά και στο συγκεκριμένο μοντέλο, αφού είναι άμεσο και ομαλό στις αλλαγές, τόσο στην αυτόματη, όσο και στην χειροκίνητη λειτουργία που γίνεται και μέσω του επιλογέα ταχυτήτων αλλά και με τα paddles που βρίσκονται πίσω από το τιμόνι.

(+) Τιμή, χώροι επιβατών, χώροι αποσκευών, πρακτικότητα, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας, κατανάλωση

(-) Μικροατέλειες στο φινίρισμα, ελαφριά αίσθηση τιμονιού

Καύσιμο
Πετρέλαιο
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.968
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
DSG7
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
150/3.500-4.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
340/1.750-3.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
198
Αστική (λτ./100 χλμ.)
5,7
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,5
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
4,9
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
129
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
154,8
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.697
Πλάτος (χλστ.)
1.882
Ύψος (χλστ.)
1.655
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.791
Βάρος (κιλά)
1.635
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
270-765
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
92%
Ασφάλεια παιδιού
77%
Ασφάλεια πεζού
71%
Επικουρικά συστήματα
54%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ράδιο CD
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
27.700