Πώς ελέγχουμε αν χάνει λάδια ο κινητήρας;

Η διαρροή υγρών από τον κινητήρα είναι μια ύπουλη βλάβη, που μπορεί να δημιουργήσει μεγάλα προβλήματα αν δεν προσεχθεί. Δεν χρειάζεται να είναι μια απώλεια λαδιού, για παράδειγμα, που «βγάζει μάτι» και κάνει λίμνη κάτω από το μηχανοστάσιο. Λίγες σταγόνες να χάνει το μοτέρ, η μετάδοση ή το ψυγείο, αν το κάνει για καιρό τότε θα βάλει σε μπελάδες τον ιδιοκτήτη του. Το ίδιο ισχύει και στην περίπτωση αγοράς μεταχειρισμένου.

Ο έλεγχος για απώλειες λαδιού ή ψυκτικού δεν θα πρέπει να περιορίζεται μόνο στο καθιερωμένο οπτικό σκέλος, που εμπεριέχεται στην εξέταση του οδοστρώματος – αν, δηλαδή, αφήνει υγρά ο κινητήρας στο δρόμο ή το πεζοδρόμιο. Κι αυτό γιατί η διαρροή φαίνεται σε τέτοιες περιπτώσεις, μόνο όταν είναι εκτεταμένη. Το μοτέρ, όμως, μπορεί να μην χάνει τόσο λάδι, ώστε να δημιουργεί εμφανές αποτύπωμα στην επιφάνεια από κάτω. Οι λίγες σταγόνες δεν φαίνονται στην άσφαλτο, λόγω και του χρώματος αυτής. Σταγόνες που μπορεί μεν να μη φαίνονται, αλλά υπάρχουν. Και νομοτελειακά, όταν σε ένα αυτοκίνητο υπάρχει διαρροή -έστω μικρή- δεν διορθώνεται μόνη της, ενώ πιθανότατα να επιδεινωθεί με το πέρας του χρόνου.

Για να μην έχουμε τέτοιες έγνοιες με το αυτοκίνητο, είτε βρίσκεται στην κατοχή μας ή είναι υποψήφιο προς απόκτηση, κάνουμε την εξής απλούστατη «πατέντα». Παίρνουμε ένα χαρτόνι και το τοποθετούμε κάτω από τον όχημα. Αν χάνει λάδι ο ίδιος ή νερό το ψυγείο, ακόμα και λίγες σταγόνες, θα αποτυπωθούν στο χαρτί. Έτσι μπορούμε να αντιληφθούμε πιο εύκολα κι από πού χάνει το αυτοκίνητο, μέσω του χρώματος των υγρών (καφέ/μαύρο το λάδι, κόκκινο από τη μετάδοση, μπλε από το ψυγείο). Αν θέλουμε να είμαστε ακόμα πιο σίγουροι, βάζουμε και το κινητό τηλέφωνο να τραβάει video. Το αφήνουμε στο χαρτόνι, δηλαδή, με την κάμερα στραμμένη προς τον κινητήρα. Ακόμα και να μη στάζει καν το μοτέρ, αν υπάρχει «εξωσχολική» παρουσία υγρών θα απαθανατιστεί από το video. Κοντολογίς, η πρόληψη είναι προτιμητέα της καταστολής. Καλύτερα να ταλαιπωρηθούμε λίγο σκύβοντας κάτω από το αυτοκίνητο, παρά να τρέχουμε και να μη φτάνουμε αργότερα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Πώς βγάζουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο;
Πώς βγάζουμε το αυτοκίνητό μας από τον πάγο;
Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο;
Τι προσέχουμε όταν οδηγούμε σε χιόνι και πάγο; …
Πώς μεταφέρουμε σωστά χριστουγεννιάτικο δέντρο;
Πώς μεταφέρουμε σωστά χριστουγεννιάτικο δέντρο; …
Πώς δείχνει ο συμπλέκτης ότι θέλει αλλαγή;
Πώς δείχνει ο συμπλέκτης ότι θέλει αλλαγή;
Τι πρέπει να προσέχουμε στο βρεγμένο οδόστρωμα
Τι πρέπει να προσέχουμε στο βρεγμένο οδόστρωμα …
Γιατί να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος;
Γιατί να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος; …
Τι αποφεύγουμε να λέμε στο συνεργείο;
Τι αποφεύγουμε να λέμε στο συνεργείο;
Πώς τα λάστιχα «φωνάζουν» κακομεταχείριση
Πώς τα λάστιχα «φωνάζουν» κακομεταχείριση
Κάνει να σβήνει ο κινητήρας στο φανάρι;
Κάνει να σβήνει ο κινητήρας στο φανάρι;
Εξοπλισμοί, επιδόσεις και τιμές του Renault Austral
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Renault Austral με έκπτωση έως 2.200 ευρώ (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τέλος οι φθηνές εκδόσεις στα περισσότερα Dacia
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές και εξοπλισμοί των νέων Dacia Extreme
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακριβό το πρώτο ηλεκτρικό MINI Cooper Cabrio SE
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων BMW M3 CS, X5 και X6
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο το Ford Puma σε πιο χαμηλή τιμή
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Όλες οι τιμές του νέου Toyota Corolla Sedan
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των νέων Volvo XC40 και C40 Recharge
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο DS 7. Δείτε τις τιμές του
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Oι τιμές του χαμηλής κατανάλωσης Mazda CX-60 Diesel
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store