Πώς φοράμε σωστά τη ζώνη ασφαλείας;

Κατασκευαστές, νομοθέτες, οργανισμοί οδικής ασφάλειας και Ειδικός Τύπος είδαν και έπαθαν μέχρι να εμφυσήσουν στο κοινό, τη ζωτική αναγκαιότητα της ζώνης ασφαλείας. Και ακόμα, υπάρχουν αρκετοί που τη βάζουν μόνο και μόνο γιατί τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης, όχι γιατί δυνητικά εξαρτάται η ζωή τους. Στα παλιά αυτοκίνητα, δε, τα πράγματα είναι χειρότερα. Ευτυχώς, οι περισσότεροι καταλαβαίνουν και φοράνε ζώνη.

Παρόλα αυτά, δεν αρκεί μόνο να τη χρησιμοποιούμε. Πρέπει να ξέρουμε και το πώς. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, λαμβάνοντας υπόψη την «αυτοματοποιημένη διαδικασία» (μπαίνουμε, καθόμαστε, τραβάμε τη ζώνη), όμως για να λειτουργήσει σωστά θα πρέπει να διατηρούμε την ανάλογη στάση. Διότι η ορθή θέση οδήγησης δεν διευκολύνει μόνο τις κινήσεις μας ή προστατεύει τη μέση, αλλά διαδραματίζει καίριο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας. Εν προκειμένω, τη ζώνη.

Πρώτο και βασικότερο, το αυτονόητο: την περνάμε πάνω από τον ώμο. Ευτυχώς υπάρχουν ελάχιστοι που την περνάνε από τη μασχάλη, όμως μπορεί κάποιος να αισθάνεται «κλειστοφοβικά», ή να τον ενοχλεί σε στήθος-ώμο και να επιλέξει «παράκαμψη». Προφανώς τέτοιο θέμα δεν νοείται να τεθεί. Η ζώνη περνάει πάνω από τον ώμο και διαγώνια στο στήθος. Απλά και ξάστερα (100 λίρες πρόστιμο στη Μεγάλη Βρετανία, επί τη ευκαιρία).

Πάμε τώρα και στο πιο συχνό λάθος που κάνουμε, ιδίως όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε για αρκετά χιλιόμετρα: την κλίση της πλάτης. Μεγάλος αριθμός οδηγών (για να μην πούμε η πλειοψηφία) τείνουν να ρίχνουν την πλάτη αρκετά προς τα πίσω, πριν ξεκινήσουν για μεγάλη διαδρομή. Σκοπός η πιο αναπαυτική παραμονή στο κάθισμα και η αποφυγή πιασίματος, αλλά κάπου χρειάζεται μέτρο. Η μεγάλη γωνία μεταξύ εδράνου και πλάτης, εκτός του ότι μας απομακρύνει από το τιμόνι και δυσχεραίνει την κινησιολογία σε αυτό (τα κλασικά τεντωμένα χέρια, λες και πρόκειται για μονοθέσιο F1), αφήνει κενό μεταξύ θώρακα και ιμάντα. Αναλόγως σωματότυπου (οι αδύνατοι κυρίως), μπορεί ο οδηγός να «κολυμπάει» στη ζώνη. Κατά συνέπεια, σε περίπτωση σύγκρουσης η ζώνη δεν σφίγγει πάνω στο κορμί αλλά, στην ουσία, αυτό πέφτει πάνω της.

Βέβαια υπάρχουν και οι… έξυπνοι, οι οποίοι για να μην ενοχλούνται από τον σχετικό βομβητή, τοποθετούν τη ζώνη ασφαλείας πίσω ή μπροστά από το κάθισμα και έτσι θεωρούν ότι έχουν ξεγελάσει το σχετικό σύστημα. Όμως, τη στιγμή που θα χρειαστεί η ζώνη ασφαλείας, σίγουρα θα είναι πολύ αργά. Να υπενθυμίσουμε ακόμη ότι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας είναι έως 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας 10 ημέρες. Για όσους ξεπερνούν τα εισοδηματικά κριτήρια είναι 700 και 1.050 ευρώ αντίστοιχα.

Τα αποτελέσματα τόσο της μασχάλης όσο και της «ξάπλας» καταγράφονται γλαφυρά στο παρακάτω video, από τη δοκιμή πρόσκρουσης του Κέντρου Οδικής Ασφάλειας Nέας Νότιας Ουαλίας (ΝSW), στα 60 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Οι εχθροί των μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων
Οι εχθροί των μηχανικών κιβωτίων ταχυτήτων
Κλιματισμός ή ανοιχτά παράθυρα; Πώς «καίω» λιγότερο;
Κλιματισμός ή ανοιχτά παράθυρα; Πώς «καίω» λιγότερο; …
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Πώς καθαρίζουμε τα έντομα στο παρμπρίζ;
Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα;
Χρειάζονται στρώσιμο τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα; …
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Ανάβει το Check Engine χωρίς να υπάρχει βλάβη;
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς ξεπαγώνουμε το αυτοκίνητό μας
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς οδηγούμε με ασφάλεια το χειμώνα
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Τι «μαγικό» κάνει ο μοχλός στον καθρέπτη;
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Ford Puma που ρίχνει «7άρες»
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η νέα Mercedes με 1.500άρη κινητήρα βενζίνης
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Audi Q3 TFSI e & Sportback με όφελος 3.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Από 15.990€ το νέο Dacia Duster. Δείτε τις τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store