Πώς φοράμε σωστά τη ζώνη ασφαλείας;

Κατασκευαστές, νομοθέτες, οργανισμοί οδικής ασφάλειας και Ειδικός Τύπος είδαν και έπαθαν μέχρι να εμφυσήσουν στο κοινό, τη ζωτική αναγκαιότητα της ζώνης ασφαλείας. Και ακόμα, υπάρχουν αρκετοί που τη βάζουν μόνο και μόνο γιατί τους ενοχλεί ο ήχος της ειδοποίησης, όχι γιατί δυνητικά εξαρτάται η ζωή τους. Στα παλιά αυτοκίνητα, δε, τα πράγματα είναι χειρότερα. Ευτυχώς, οι περισσότεροι καταλαβαίνουν και φοράνε ζώνη.

Παρόλα αυτά, δεν αρκεί μόνο να τη χρησιμοποιούμε. Πρέπει να ξέρουμε και το πώς. Μπορεί να ακούγεται παράξενο, λαμβάνοντας υπόψη την «αυτοματοποιημένη διαδικασία» (μπαίνουμε, καθόμαστε, τραβάμε τη ζώνη), όμως για να λειτουργήσει σωστά θα πρέπει να διατηρούμε την ανάλογη στάση. Διότι η ορθή θέση οδήγησης δεν διευκολύνει μόνο τις κινήσεις μας ή προστατεύει τη μέση, αλλά διαδραματίζει καίριο ρόλο στην εύρυθμη λειτουργία των συστημάτων ασφαλείας. Εν προκειμένω, τη ζώνη.

Πρώτο και βασικότερο, το αυτονόητο: την περνάμε πάνω από τον ώμο. Ευτυχώς υπάρχουν ελάχιστοι που την περνάνε από τη μασχάλη, όμως μπορεί κάποιος να αισθάνεται «κλειστοφοβικά», ή να τον ενοχλεί σε στήθος-ώμο και να επιλέξει «παράκαμψη». Προφανώς τέτοιο θέμα δεν νοείται να τεθεί. Η ζώνη περνάει πάνω από τον ώμο και διαγώνια στο στήθος. Απλά και ξάστερα (100 λίρες πρόστιμο στη Μεγάλη Βρετανία, επί τη ευκαιρία).

Πάμε τώρα και στο πιο συχνό λάθος που κάνουμε, ιδίως όταν πρόκειται να ταξιδέψουμε για αρκετά χιλιόμετρα: την κλίση της πλάτης. Μεγάλος αριθμός οδηγών (για να μην πούμε η πλειοψηφία) τείνουν να ρίχνουν την πλάτη αρκετά προς τα πίσω, πριν ξεκινήσουν για μεγάλη διαδρομή. Σκοπός η πιο αναπαυτική παραμονή στο κάθισμα και η αποφυγή πιασίματος, αλλά κάπου χρειάζεται μέτρο. Η μεγάλη γωνία μεταξύ εδράνου και πλάτης, εκτός του ότι μας απομακρύνει από το τιμόνι και δυσχεραίνει την κινησιολογία σε αυτό (τα κλασικά τεντωμένα χέρια, λες και πρόκειται για μονοθέσιο F1), αφήνει κενό μεταξύ θώρακα και ιμάντα. Αναλόγως σωματότυπου (οι αδύνατοι κυρίως), μπορεί ο οδηγός να «κολυμπάει» στη ζώνη. Κατά συνέπεια, σε περίπτωση σύγκρουσης η ζώνη δεν σφίγγει πάνω στο κορμί αλλά, στην ουσία, αυτό πέφτει πάνω της.

Βέβαια υπάρχουν και οι… έξυπνοι, οι οποίοι για να μην ενοχλούνται από τον σχετικό βομβητή, τοποθετούν τη ζώνη ασφαλείας πίσω ή μπροστά από το κάθισμα και έτσι θεωρούν ότι έχουν ξεγελάσει το σχετικό σύστημα. Όμως, τη στιγμή που θα χρειαστεί η ζώνη ασφαλείας, σίγουρα θα είναι πολύ αργά. Να υπενθυμίσουμε ακόμη ότι το πρόστιμο για μη χρήση ζώνης ασφαλείας είναι έως 350 ευρώ και αφαίρεση άδειας 10 ημέρες. Για όσους ξεπερνούν τα εισοδηματικά κριτήρια είναι 700 και 1.050 ευρώ αντίστοιχα.

Τα αποτελέσματα τόσο της μασχάλης όσο και της «ξάπλας» καταγράφονται γλαφυρά στο παρακάτω video, από τη δοκιμή πρόσκρουσης του Κέντρου Οδικής Ασφάλειας Nέας Νότιας Ουαλίας (ΝSW), στα 60 χλμ./ώρα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Τι δεν πρέπει να λέμε ποτέ στο συνεργείο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο; …
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς να ελέγξουμε μόνοι μας τα υγρά φρένων
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Πώς εξοικονομούμε καύσιμο με το γκάζι; (+video)
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι;
Κάνει να σβήνουμε μόνοι μας το μοτέρ στο φανάρι; …
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Ανακοινώθηκαν οι τιμές του νέου VW Caddy Life
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα VW ID.5 και ID.5 GTX (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του Toyota bZ4X στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πάτησε στην Ελλάδα το πολυτάλαντο Dacia Jogger
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ακόμα πιο ισοπεδωτικό το Jeep Wrangler 4xe
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε στην Ελλάδα το φθηνότερο 7θέσιο Crossover
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Το Toyota Aygo X ήρθε στην Ελλάδα (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα σειρά Fiat Panda Hybrid σε χαμηλές τιμές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου VW Multivan στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της Alfa Romeo Tonale στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Skoda Karoq στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store