Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση; - AutoGreekNews

Πώς καταπολεμούμε τους πόνους στην οδήγηση;

Η οδήγηση είναι μια πολυσύνθετη διαδικασία. Πέρα από το χειρισμό του οχήματος και την αναγνώριση των συνθηκών, που επιβαρύνουν πνευματικά τον οδηγό, υπάρχει και η τυπική, σωματική καταπόνηση. Μια φόρτιση που αναλόγως ηλικίας και φόρμας, δύναται να προκαλεί από ενοχλήσεις μέχρι πόνους.

Ειδικότερα όσοι εργάζονται πίσω από το τιμόνι, βιώνουν στο κόκκαλο τις συνέπειες από την πολύωρη παραμονή στο κάθισμα. Μέση, αυχένας, πόδια και ώμοι είθισται να πληρώνουν «τη νύφη», ακόμα και σε σύντομες διαδρομές. Πρωτεύουσας σημασίας είναι η θέση οδήγησης. Αν ξεκινάμε στραβά από εκεί, τότε τα πιασίματα και οι ενοχλήσεις κάνουν την εμφάνισή τους μέσα σε ελάχιστα χιλιόμετρα.

Η πλάτη του καθίσματος δεν πρέπει να έχει μεγάλη κλίση, καθώς επιβαρύνονται τα χέρια και ο αυχένας, αλλά ούτε και κάθετη. Σε αυτή την περίπτωση, οι διαμαρτυρίες της μέσης είναι άμεσες. Καλύτερος οδηγός για την αντίστοιχη θέση, συνιστά η γωνία των χεριών. Πήχης και δικέφαλος θα πρέπει να σχηματίζουν ορθή ή ελαφρώς μεγαλύτερη γωνία, οπότε ρυθμίζουμε αναλόγως την απόσταση του τιμονιού (αν διαθέτει ανάλογη ρύθμιση) και την κλίση της πλάτης. Για τα πόδια τώρα, προσέχουμε να μην τεντώνουν εντελώς όταν πατάμε συμπλέκτη. Αν έχουμε αυτόματο, προσομοιώνουμε το τέντωμα του τρίτου πεντάλ και προσέχουμε όταν το πόδι ακουμπά το πάτωμα, να μην βρίσκεται σε πλήρη έκταση. Με βάση αυτά, ρυθμίζουμε την απόσταση του καθίσματος από το τιμόνι.

Το «πατητήρι» στα πεντάλ επηρεάζει τον αχίλλειο τένοντα και τους αστραγάλους. Μια καλή λύση είναι να τα πατάμε, ακουμπώντας με τη φτέρνα το πάτωμα. Αυτό, όμως, ποικίλει από αυτοκίνητο σε αυτοκίνητο και εξαρτάται από τη διαδρομή των πεντάλ.

Μικρά τεντώματα επίσης βοηθούν. Όταν μας πιάσει φανάρι για παράδειγμα, μπορούμε να κάνουμε λίγες διατάσεις. Προσέχουμε το κλασικό «παρκάρισμα» του αριστερού χεριού στο πάνω μέρος της πόρτας, καθώς επιβαρύνει τον ώμο και τον καρπό. Βασικότερο όλων, τέλος, είναι το προσκέφαλο. Οι περισσότεροι δεν ακουμπούν το κεφάλι σε αυτό, με αποτέλεσμα να ταλαιπωρείται άδικα ο αυχένας. Πέρα από την ασφάλεια που προσφέρει σε περίπτωση οπίσθιας σύγκρουσης, το προσκέφαλο φροντίζει και για την ανατομική ευεξία του αυχένα.

Αν παρόλα αυτά δεν μπορούμε να βολευτούμε, υπάρχουν ειδικά μαξιλαράκια για τη μέση και τον αυχένα. Διατηρούμε υπόψη, βέβαια, πως αν τοποθετήσουμε κάτι τέτοιο στο κάθισμα, η θέση οδήγησης θα πρέπει και πάλι να είναι σύμφωνη με τα παραπάνω.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων
Κίνδυνοι στη χρήση των θερμαινόμενων καθισμάτων …
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη;
Ποια σημάδια μαρτυρούν «κόπωση» του συμπλέκτη; …
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Οδήγηση στη βροχή: Τι πρέπει να προσέχουμε;
Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος;
Γιατί πρέπει να πατάμε συμπλέκτη όταν βάζουμε μπρος; …
Μπορούμε να σπρώξουμε ηλεκτρικό αν «μείνει»;
Μπορούμε να σπρώξουμε ηλεκτρικό αν «μείνει»; …
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο
Πώς να κάνετε τη μπαταρία σας να διαρκεί περισσότερο …
Πώς καταλαβαίνουμε ότι ράγισε η πολλαπλή εξαγωγής και τι κάνουμε;
Πώς καταλαβαίνουμε ότι ράγισε η πολλαπλή εξαγωγής και τι κάνουμε; …
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο;
Πλύσιμο του αυτοκινήτου στο χέρι ή σε πλυντήριο; …
Γιατί απαγορεύεται το απιονισμένο νερό στο ψυγείο;
Γιατί απαγορεύεται το απιονισμένο νερό στο ψυγείο; …
Ήρθε το ισχυρότερο Ford των 80.000 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Honda HR-V e:HEV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο Suzuki Vitara Hybrid 1.5 λτ. 116 hp (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές - εξοπλισμοί νέου Suzuki S-Cross στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές της νέας Mercedes EQB στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμο από το 22.250 το Abarth F595
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε η Mercedes C-Class που καίει 0,6 λτ./100 χλμ.
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Αυτές είναι οι τιμές των νέων BMW iX & i4!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθαν τα νέα Kia Stonic με τιμή από 15.290 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέο σπορτίφ αυτοκίνητο με τιμή από 17.190 ευρώ
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store