Κάνει να κλείνουμε με το χέρι τους ηλεκτρικούς καθρέπτες;

Τα τελευταία χρόνια παρατηρείται μια έντονη τάση αυτοματοποίησης στα αυτοκίνητα. Δεν αναφερόμαστε μόνο στα κιβώτια ταχυτήτων, αλλά γενικότερα σε λειτουργίες που άλλοτε χρειαζόταν η συνδρομή του οδηγού για να εκτελεστούν: άναμμα φώτων, ενεργοποίηση υαλοκαθαριστήρων«δέσιμο-λύσιμο» χειρόφρενου, όλα σιγά-σιγά αφαιρούνται από το φόρτο εργασίας του ανθρώπου πίσω από το τιμόνι και αφήνονται στη διακριτική ευχέρεια των ηλεκτρονικών.

Δείτε ακόμα: Πατάμε το κουμπί όταν «δένουμε» το χειρόφρενο;

Από τους πρώτους διδάξαντες του είδους υπήρξαν οι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενοι καθρέπτες. Τόσο στη ρύθμιση του κρυστάλλου, όσο και στο «άνοιξε-κλείσε» ολόκληρης της κατασκευής όταν αφήνουμε σταθμευμένο το αυτοκίνητο. Στην πρώτη περίπτωση πραγματικά μας έλυσε τα χέρια, αφού ειδικά στη ρύθμιση του συνοδηγού έπρεπε να τεντωθείς μέχρι να φτάσεις τον μακρινό και δυσπρόσιτο λεβιέ. Η αυτόματη αναδίπλωση με την σειρά της, βοήθησε τους αφηρημένους να μη βρίσκουν κομμάτια τον καθρέπτη που είχαν ξεχάσει να κλείσουν. Και επί τόπου δημιούργησε ένα διαχρονικό ερώτημα: κάνει να τους κλείνουμε με το χέρι ή υπάρχει κίνδυνος να μας «μείνουν» σε αυτό;

Δείτε ακόμα: Γιατί στο «κλικ» της αντλίας σταματάμε; (+video)

Η αρχή λειτουργίας τους δίνει εν μέρει την απάντηση. Η αναδίπλωση βασίζεται σε ένα μικρό μοτέρ στη βάση του καθρέπτη. Αυτό κατευθύνει είτε γρανάζια είτε ντίζα και ενεργοποιείται ηλεκτρικά μέσω του αντίστοιχου σήματος που στέλνει το μπουτόν κλειδώματος – ξεκλειδώματος στο κλειδί ή ο διακόπτης στην πόρτα του οδηγού. Κάτι που σημαίνει πως η διαδικασία είναι πλήρως αυτοματοποιημένη. Τι συμβαίνει, όμως, αν χρειαστεί να τον κλείσουμε χειροκίνητα; Κάτι που μπορεί να συμβεί αρκετά συχνά στα μοντέλα που δεν κλείνουν με το κλείδωμα, αλλά χρειάζεται να πατήσεις το ανάλογο κουμπί πριν αφήσεις το αυτοκίνητο.

Διαβάστε επίσης: Τι ισχύει για τις πινακίδες κυκλοφορίας;

Οι αυτόματα αναδιπλούμενοι καθρέπτες διαθέτουν μια ασφάλεια σε περίπτωση που χτυπηθούν από διερχόμενο όχημα ή πεζό, η οποία απομονώνει το αξονάκι από τα γρανάζια/ντίζα. Το χαρακτηριστικό «κρακ» που ακούγεται όταν τον κλείνουμε με το χέρι. Η επιπλέον αντίσταση που συναντάμε σε σχέση με έναν κανονικό καθρέπτη, προδίδει την διαφορετική προσέγγιση που απαιτεί ο ηλεκτρικός. Η ανωτέρω ασφάλεια είναι σχεδιασμένη για καταστάσεις «εκτάκτου ανάγκης», όπερ εστί μεμονωμένα περιστατικά.

Δείτε ακόμα: Να γιατί δεν ανοίγουμε την τάπα του ψυγείου με τον κινητήρα ζεστό (+video)

Η επανειλημμένη αμέλεια στο αυτόματο κλείσιμο καταρχάς φθείρει την ίδια την ασφάλεια, μα κυριότερα μπορεί να προκαλέσει βλάβη στο μηχανισμό αναδίπλωσης. Οπότε αν ξεχάσατε 2-3 φορές να κλείσετε τον καθρέπτη, δεν υπάρχει πρόβλημα να το κάνετε χειροκίνητα. Το θέμα είναι να μην γίνει συνήθεια. Οι περισσότεροι κατασκευαστές το αναφέρουν στο εγχειρίδιο χρήσης, ενώ η Tesla πηγαίνει ένα βήμα παραπέρα και απαγορεύει την χειροκίνητη εμπλοκή. Κάτι παραπάνω θα ξέρουν. Εξάλλου, για αυτό υπάρχουν τα ηλεκτρονικά.

Δείτε ακόμα: Γιατί στις αλλαγές ταχυτήτων πρέπει να αφήνουμε γκάζι;

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όλα τα μυστικά για κίνηση εκτός δρόμου
Όλα τα μυστικά για κίνηση εκτός δρόμου
Είναι λάθος να μην ξεκινάμε με πρώτη ταχύτητα;
Είναι λάθος να μην ξεκινάμε με πρώτη ταχύτητα; …
Το θανάσιμο λάθος για την αντλία καυσίμου σας
Το θανάσιμο λάθος για την αντλία καυσίμου σας …
Ποια αντικείμενα πρέπει να έχουμε πάντα στο αυτοκίνητο;
Ποια αντικείμενα πρέπει να έχουμε πάντα στο αυτοκίνητο; …
Tι είναι η υποστροφή και πώς αντιμετωπίζεται; (+video)
Tι είναι η υποστροφή και πώς αντιμετωπίζεται; (+video) …
H Mercedes μας δείχνει πώς να περνάμε ποτάμια (+video)
H Mercedes μας δείχνει πώς να περνάμε ποτάμια (+video) …
Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης (+video)
Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης (+video)

Ο τρόπος που κάθεται ο οδηγός στο κάθισμα παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλ …

Πώς μεταφέρουμε με ασφάλεια το κατοικίδιό μας;
Πώς μεταφέρουμε με ασφάλεια το κατοικίδιό μας; …
Οδήγηση με ισχυρούς ανέμους. Τι πρέπει να προσέχουμε (+video)
Οδήγηση με ισχυρούς ανέμους. Τι πρέπει να προσέχουμε (+video) …
Οι τιμές του νέου Hyundai Tucson στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το 1.400άρι CUPRA Leon e-Hybrid
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ακριβό και οικονομικό Renault Captur
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Audi Q2 στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Nissan Micra 1.0 IG-T 92 PS
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το νέο Peugeot 3008 με πολλές αλλαγές
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το πιο ισχυρό και ακριβό VW T-Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Διαθέσιμα τα Golf GTI, GTD, GTE και eHybrid (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Η τιμή του νέου Suzuki Jimny LCV στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το Dacia Duster με νέο turbo κινητήρα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Ήρθε το φθηνότερο οικογενειακό ηλεκτρικό VW
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Τιμές των νέων Fiat Panda Sport, City Life, City Cross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων