Πώς μεταφέρουμε με ασφάλεια το κατοικίδιό μας;

Όπως φαίνεται πρόδηλα στην φωτογραφία, αλλά και έχουμε παρατηρήσει στον δρόμο, η μετακίνηση με το αυτοκίνητο είναι μια απολαυστική διαδικασία για τα περισσότερα κατοικίδια. Υπάρχουν βέβαια και περιπτώσεις που τρομάζουν ή «ανακατεύονται», αλλά οι περισσότεροι τετράποδοι φίλοι μας τα πάνε μια χαρά με τα τους…τετράτροχους.

Η μετακίνηση με αυτοκίνητο, ωστόσο, διέπεται από κανόνες ασφαλείας και θα πρέπει να αντιμετωπίζεται με την δέουσα σοβαρότητα, ανεξαρτήτως διαθέσιμων ποδιών και τριχώματος των επιβατών. Σε αντίθεση με την επικρατούσα άποψη, σκυλιά και γατιά δεν θα πρέπει να αφήνονται ανεξέλεγκτα στην καμπίνα των επιβατών – αλλά ούτε και είναι υποχρεωτικό να περιορίζονται στο πορτμπαγκάζ. Ξεδιπλώνουμε το…λουρί της σωστής μεταφοράς των αγαπημένων μας κατοικιδίων και δίνουμε μια «λιχουδιά» για επιβράβευση.

Πάντα στο πίσω κάθισμα

Όπως τα παιδιά, έτσι και τα σκυλιά είναι ασφαλέστερο να παραμένουν στις πίσω θέσεις. Δυο είναι οι λόγοι για αυτό:

  • Ο προφανής της ασφαλείας, καθώς σε περίπτωση ατυχήματος ο αερόσακος μπορεί να προκαλέσει σοβαρό τραυματισμό.
  • Ο λιγότερο προφανής, αλλά κομμάτι αυτονόητος της απόσπασης προσοχής. Το σκυλάκι στο κάθισμα του συνοδηγού ενδέχεται να βρεθεί στην ποδιά του οδηγού, να αναζητήσει χάδια, να θελήσει να παίξει, γενικά να κάνει τα πάντα για να τραβήξει την προσοχή του αφεντικού του. Η οποία σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να επικεντρώνεται αποκλειστικά στον δρόμο. Επίσης το πίσω κάθισμα προσφέρεται για να ξαπλώσουν και να παραμείνουν ήρεμα, σε αντίθεση με τις μπροστινές θέσεις.

Προσοχή στα ανοιχτά παράθυρα

Δεν υπάρχει πιο χαρακτηριστική εικόνα σκύλου σε αυτοκίνητο, από αυτή του μισού ζώου έξω από το όχημα με την γλώσσα να αφήνεται έρμαιο του αέρα. Πολύ χαριτωμένη, ιδιαιτέρως ευχάριστη για το τετράποδο, αλλά ταυτόχρονα και επικίνδυνη.

Δείτε ακόμα: Τι κινδύνους κρύβει μια λακκούβα με νερό;

Πιστεύουμε δεν χρήζει ανάλυσης και οπτικοποίησης ενδεχόμενη συνάντηση του κρεμάμενου σκύλου με αντίθετα διερχόμενο όχημα. Χώρια που το σώμα του ζώου εμποδίζει το οπτικό πεδίο του οδηγού από τους πλαϊνούς καθρέπτες. Όσο μεγαλύτερο το σκυλί, τόσο αυξημένος ο κίνδυνος. Η καλύτερη λύση είναι να έχουμε το παράθυρο μισάνοιχτο, ώστε ναι μεν να διασκεδάζει ο σκύλος, αλλά χωρίς να μπορεί να κρεμαστεί έξω.

Αφαιρούμε την εταζέρα από το πορτμπαγκάζ

Η άλλη λύση είναι η τοποθέτηση του πιστού μας φίλου στον χώρο αποσκευών. Εξυπακούεται ότι μιλάμε για αυτοκίνητα ενός όγκου (χάτσμπακ, station wagon, SUV κλπ), που προσφέρουν ενιαία χωροταξία καμπίνας-πορτμπαγκάζ. Προφανώς για λόγους αποτροπής ασφυξίας, σε σεντάν ή κουπέ για παράδειγμα, αλλά και για έναν πιο μελετημένο.

Τα σκυλιά αισθάνονται ασφάλεια και ηρεμία όταν νιώθουν/ακούν την ανθρώπινη παρουσία. Το να κοιτάνε έξω επίσης εντείνει το αίσθημα ψυχικής νηνεμίας, διατηρώντας ακέραια την προσοχή του οδηγού από γαβγίσματα, γρατζουνίσματα και υπερκινητικότητα.

Δέστε τα!

Φυσικά, όπως με κάθε πάροικο στο εσωτερικό του αυτοκινήτου, η ασφαλέστερη λύση απαιτεί δέσιμο. Το θέμα είναι ότι υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τύποι σκύλων, που σημαίνει ότι χρειάζεται ο ανάλογος εξοπλισμός.

Προφανώς η ζώνη ασφαλείας προορίζεται για την στάση του ανθρώπινου σώματος. Η φυσιολογία ενός σκύλου σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να προσαρμοστεί στις ζώνες του αυτοκινήτου, χώρια που τα μικρότερα «κολυμπάνε». Υπάρχουν ειδικά καθίσματα για αυτά, που ασφαλίζουν στις υποδοχές των ζωνών και θυμίζουν παιδικά σε μικρογραφία. H στάση του σώματος, όμως, δεν προσφέρεται για μεγάλες αποστάσεις, καθώς επιβαρύνουν σχετικά την σπονδυλική στήλη.

Διαβάστε επίσης: Πώς να ελέγξετε αν ένα μεταχειρισμένο έχει γυρισμένα χιλιόμετρα

Προτιμότερη είναι η επιλογή ενός γιλέκου, που επίσης κουμπώνει στις υποδοχές των ζωνών. Θυμίζει αρκετά τα αντίστοιχα που χρησιμοποιούνται για τις βόλτες των σκύλων, με την διαφορά ότι στην προκειμένη το λουρί δεν το κρατάει ανθρώπινο χέρι αλλά…η υποδοχή. Επίσης το λουρί είναι φιξ (δεν αυξομειώνεται το μήκος του), ώστε να αποτρέπεται η ακούσια μετατόπιση του σκύλου στις κινήσεις του αυτοκινήτου.

Εναλλακτικά υπάρχει η επιλογή της εγκάρσιας τοποθέτησης ενός ειδικού ιμάντα, που ασφαλίζει στα χερούλια. Εκεί προσαρμόζουμε το ανωτέρω γιλέκο και επιτρέπουμε στον σκύλο να κινηθεί στο κάθισμα, αλλά χωρίς να μπορεί να κατέβει από αυτό ή να κινηθεί προς τα εμπρός.

Ακολουθούμε ήρεμο στυλ οδήγησης

Όπως έχετε καταλάβει, η παραμονή σκυλιού με παιδιού στο αυτοκίνητο παρουσιάζει υπερβολικές ομοιότητες. Κατά τον ίδιο τρόπο, αποφεύγουμε τις απότομες εντολές στα χειριστήρια προκειμένου να μην το τρομάξουμε, του προκαλέσουμε δυσφορία ή ανακάτεμα, το οποίο στο φινάλε οι ίδιοι θα κληθούμε να καθαρίσουμε.

Επιπλέον, σε περίπτωση που δεν είναι δεμένο (αντενδείκνυται, αλλά δεν είναι υποχρεωτικό όπως στο εξωτερικό) τυχόν βίαιο φρενάρισμα ή γρήγορη αλλαγή κατεύθυνσης μπορεί να το μετατρέψει σε μπαλάκι του φλίπερ εντός της καμπίνας, με ό,τι συνεπάγεται αυτό για την σωματική του ακεραιότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Όλα τα μυστικά για κίνηση εκτός δρόμου
Όλα τα μυστικά για κίνηση εκτός δρόμου
Κάνει να κλείνουμε με το χέρι τους ηλεκτρικούς καθρέπτες;
Κάνει να κλείνουμε με το χέρι τους ηλεκτρικούς καθρέπτες; …
Είναι λάθος να μην ξεκινάμε με πρώτη ταχύτητα;
Είναι λάθος να μην ξεκινάμε με πρώτη ταχύτητα; …
Το θανάσιμο λάθος για την αντλία καυσίμου σας
Το θανάσιμο λάθος για την αντλία καυσίμου σας …
Ποια αντικείμενα πρέπει να έχουμε πάντα στο αυτοκίνητο;
Ποια αντικείμενα πρέπει να έχουμε πάντα στο αυτοκίνητο; …
Tι είναι η υποστροφή και πώς αντιμετωπίζεται; (+video)
Tι είναι η υποστροφή και πώς αντιμετωπίζεται; (+video) …
H Mercedes μας δείχνει πώς να περνάμε ποτάμια (+video)
H Mercedes μας δείχνει πώς να περνάμε ποτάμια (+video) …
Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης (+video)
Ποια είναι η σωστή θέση οδήγησης (+video)

Ο τρόπος που κάθεται ο οδηγός στο κάθισμα παίζει πάρα πολύ σημαντικό ρόλ …

Οδήγηση με ισχυρούς ανέμους. Τι πρέπει να προσέχουμε (+video)
Οδήγηση με ισχυρούς ανέμους. Τι πρέπει να προσέχουμε (+video) …
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store