Δοκιμή Suzuki Swift 1.2 5d

Ένα από τα πιο επιτυχημένα σε πωλήσεις αυτοκίνητα της Suzuki είναι και το Swift, το οποίο το 2010 αντικατέστησε το πολύ δημοφιλές μοντέλο 3ης γενιάς που παρουσιάστηκε το 2004. Μεταξύ τους τα δύο αυτοκίνητα μοιάζουν πολύ σχεδιαστικά με την πρώτη ματιά, καθώς το νεότερο δείχνει σαν μια ανανεωμένη εκδοχή του προγενέστερου. Στην πραγματικότητα όμως δεν ισχύει κάτι τέτοιο αφού πρόκειται για ένα εξολοκλήρου νέο μοντέλο βασισμένο σε καινούργιο δάπεδο, με νέο κινητήρα, μεγαλύτερες διαστάσεις (αυξημένο μήκος και πλάτος κατά 9 και 5 εκατοστά αντίστοιχα) και σημαντικά υψηλότερα επίπεδα ασφάλειας. Για του λόγου το αληθές το νέο Swift εφοδιάζεται από την αρχική του έκδοση με 7 αερόσακους και ESP, ενώ είναι το πρώτο μοντέλο της Suzuki που απέσπασε 5 αστέρια στις δοκιμές πρόσκρουσης του Euro NCAP.   

Νεανικό εσωτερικό με καλή ποιότητα και χώρους επιβατών

Εντελώς νέο είναι και το εσωτερικό του 3ης γενιάς Swift, το οποίο παρουσιάζει σύγχρονη σχεδίαση και νεανικό χαρακτήρα. Ο διάκοσμος ωστόσο παραμένει κάπως μουντός αν και αναβαθμίζεται εν μέρει από τις ασημί επενδύσεις στο ταμπλό, στις πόρτες, στο τιμόνι και στον επιλογέα των ταχυτήτων. Όσον αφορά στην ποιότητα κατασκευής, έχει γίνει χρήση σκληρών πλαστικών, τα οποία δείχνουν πιο συμπαγή από του παλαιότερου μοντέλου, όμως κάποιες μικροατέλειες στη συναρμογή είναι ορατές. Κανένα πρόβλημα δεν θα αντιμετωπίσει ο οδηγός με την εργονομία των εύχρηστων επιμέρους χειριστηρίων και με την εύρεση της κατάλληλης θέσης μέσω των πολλαπλών ρυθμίσεων του τιμονιού και του καθίσματος. Επιπλέον τον οδηγό εξυπηρετούν οι πολλές θήκες για μικροαντικείμενα και θέσεις για ποτήρια, καθώς και οι μεγάλοι εξωτερικοί καθρέπτες. Στον τομέα των χώρων, 4 ενήλικοι επιβάτες θα μετακινηθούν δίχως περίσσιες ανέσεις, ωστόσο βασικό μειονέκτημα αποτελεί ο πολύ μικρός και με ψηλό κατώφλι χώρος αποσκευών των 211 λίτρων.

Με πολύ καλή οδική συμπεριφορά και σπορτίφ χαρακτήρα

Το νέο Suzuki Swift 1.2 διατήρησε τον ευχάριστο οδηγικό χαρακτήρα που διέκρινε το προγενέστερο μοντέλο, ενώ παράλληλα έγινε πιο ξεκούραστο, πολιτισμένο και αθόρυβο στο δρόμο. Έτσι εμφανίζει πολύ καλή ποιότητα κύλισης και άνεση από την σχετικά σφιχτή ανάρτηση, αν και στις έντονες εγκάρσιες ο ημιάκαμπτος άξονας αντιδρά κάπως «ξερά». Ο οδηγός του παράλληλα θα εκτιμήσει δεόντως στην ευκολία που προσφέρει στους χειρισμούς και την ευελιξία στην πόλη χάρη και στις μαζεμένες του διαστάσεις (μήκος 3.850 χλστ.). Πολύ καλά χαρακτηριστικά παρουσιάζει και εκτός πόλεως, αφού είναι σταθερό στις ευθείες ακόμα και σε ταχύτητες κοντά στην τελική του. Στις στροφές εμφανίζεται ουδέτερο στις αντιδράσεις του με μικρές κλίσεις, ελαφριά τάση υποστροφής υπό πίεση και σπάνια υπερστροφή, αφού το επιδιώξει ο οδηγός και έχει απενεργοποιήσει το ESP. Τον ευχάριστο οδηγικό του χαρακτήρα ενισχύει με την σειρά του το σωστά ρυθμισμένο σύστημα διεύθυνσης, το οποίο προσφέρει αρκετά καλή ακρίβεια, βάρος και αμεσότητα στους γρήγορους ρυθμούς, ενώ είναι όσο ελαφρύ χρειάζεται στους πιο χαλαρούς.

Νέος πιο αποδοτικός και οικονομικός κινητήρας

Το 1.300άρι μηχανικό σύνολο του παλαιότερου Swift αντικαταστάθηκε από μικρότερο 1.2 λτ. με διπλό μεταβλητό χρονισμό των βαλβίδων (Dual VVT), το οποίο διατήρησε σχεδόν την ίδια απόδοση, ενώ η κατανάλωση και τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα μειώθηκαν κατά 0,8 λτ./100 χλμ. και 24 γρ./χλμ. αντίστοιχα. Στο δρόμο το μηχανικό αυτό σύνολο εμφανίζει θετικό τράβηγμα και απόκριση στο πάτημα του γκαζιού από τις χαμηλές στροφές και δείχνει πιο πρόθυμο από τις μεσαίες στροφές μέχρι κοντά στον κόφτη επιταχύνοντας γρήγορα το μικρό Suzuki. Επιπλέον συνεργάζεται με πιο κοντής κλιμάκωσης 5άρι κιβώτιο ταχυτήτων, του οποίου ο επιλογέας είναι ακριβής και με πιο κοντές διαδρομές.  

(+) Οδηγική αίσθηση και οδική συμπεριφορά, κατανάλωση, ζωντάνια κινητήρα, χαμηλά τέλη κυκλοφορίας

(-) Μικρό και με ψηλό κατώφλι πορτ μπαγκάζ, ατέλειες στη συναρμογή του εσωτερικού, απουσία air condition στην βασική έκδοση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.242
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
5
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
94/6.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
118/4.800
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
12,3
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
165
Αστική (λτ./100 χλμ.)
6,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,4
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,0
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
116
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
104,4
Εμπρός ανάρτηση
ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αερ. δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρική
Μήκος (χλστ.)
3.850
Πλάτος (χλστ.)
1.695
Ύψος (χλστ.)
1.510
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.430
Βάρος (κιλά)
960
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
211
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
82%
Ασφάλεια πεζού
62%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
2
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
11.990
Get it on Google Play Download on the App Store