Οδηγούμε το νέο Opel Mokka X 1.6 CDTI 136PS

Πέρασαν τέσσερα χρόνια από τη στιγμή που το Mokka (διαβάστε τη δοκιμή) μπήκε στο λεξικό της αυτοκίνησης και η ανανεωμένη του έκδοση, η ονομασία της οποίας συνοδεύεται από το X είναι πλέον και στη χώρα μας.

Εμείς βρεθήκαμε στην επίσημη παρουσίαση της Opel στην Ελλάδα, η οποία περιελάμβανε εκατοντάδες χιλιόμετρα οδήγησης μέσα από μία απαιτητική διαδρομή που ξεκίνησε από την Αθήνα για να καταλήξει στην Μονεμβασία μέσω Άστρους, Λεωνιδίου και Κοσμά (χωριό στον Πάρνωνα σε υψόμετρο 1.200 μέτρων), ενώ υπήρχε και offroad κομμάτι. Μία διαδρομή που για να την επιλέξει μια εταιρεία πρέπει να είναι πολύ σίγουρη για το αυτοκίνητό της, καθώς είναι τόσο απαιτητική που μπορεί εύκολα να εκθέσει το αυτοκίνητό της. Και η Opel φαίνεται πως είναι γεμάτη αυτοπεποίθηση με το νέο Opel Mokka X και όπως αποδείχτηκε στην πράξη όχι άδικα.

Ας πάρουμε όμως τα πράγματα με τη σειρά. Το ανανεωμένο Opel Mokka, λέγε με Mokka X, έρχεται να τονώσει το ηθικό του υπάρχοντος μοντέλου και να συνεχίσει την επιτυχημένη πορεία του στην κατηγορία των μικρών SUV. Εξακολουθεί να διαθέτει μία πλούσια γκάμα κινητήρων, στην οποία εκτός από το μοτέρ βενζίνης 1.4 λτ. turbo των 140 ίππων, διατίθεται και το ίδιας χωρητικότητας, επίσης τούρμπο, νέο των 152 ίππων, ενώ συνδυάζεται αποκλειστικά με αυτόματο κιβώτιο. Όσον αφορά την οικογένεια των πετρελαιοκινητήρων εκεί συναντάμε τον 1.6 λτ. CDTI σε εκδόσεις με 110 και 136 ίππους.

Νέα, πιο δυναμική εμφάνιση

Μπορεί οι σχεδιαστικές αλλαγές στο Mokka X να μη… βγάζουν μάτι, ακολουθούν όμως τη σχεδιαστική φιλοσοφία της μάρκας, ώστε το μικρό crossover να είναι «ενημερωμένο» εμφανισιακά. Συγκεκριμένα, ανασχεδιασμένος είναι ο εμπρός και ο πίσω προφυλακτήρας καθώς και οι προβολείς ομίχλης. Η εμφάνιση του εμπρός τμήματος είναι εναρμονισμένη με τη νέα σχεδιαστική φιλοσοφία της Opel με στοιχεία όπως οριζόντια εμπρός μάσκα σε σχήμα φτερού (τουλάχιστον έτσι την περιγράφει η Opel) που σε συνδυασμό με τη δυναμική σχεδίαση φώτων ημέρας LED σε σχήμα «διπλού φτερού» δίνουν το ρυθμό. Στο πίσω μέρος υπάρχει ένα ακόμα στοιχείο «διπλού φτερού» στα φώτα, τα οποία προαιρετικά διατίθενται με τεχνολογία LED. Όσον αφορά το προφίλ του αμαξώματος, εκεί συναντάμε την κλασική «λεπίδα» της Opel.

Μεγαλύτερες αλλαγές στο εσωτερικό

Στο εσωτερικό τα πράγματα είναι πιο ξεκάθαρα καθώς οι αλλαγές είναι πιο έντονες από ότι στο αμάξωμα και αφορούν τη σχεδίαση και όχι την ποιότητα και τους χώρους, τομείς που παραμένουν σε πολύ καλό επίπεδο. Συγκεκριμένα, ο πίνακας οργάνων είναι ανασχεδιασμένος, προκειμένου να είναι πιο ευανάγνωστος και ακριβής (περιλαμβάνει πλέον μεγαλύτερες, έγχρωμες οθόνες για τον υπολογιστή ταξιδιού (3,7 ή 4,2 ιντσών), ενώ η κεντρική κονσόλα είναι πλήρως ανασχεδιασμένη. Όσον αφορά τις οθόνες αφής για το σύστημα πολυμέσων, αυτές είναι 7,0 ή 8,0 ιντσών.

Ευκολοδήγητο, άνετο και ικανό

Οι τρεις παραπάνω λέξεις χαρακτηρίζουν το Opel Mokka X. Το μικρό crossover της μάρκας από τα πρώτα χιλιόμετρα δείχνει τις διαθέσεις του. Είναι ευκολοδήγητο και η ανάρτησή του φιλτράρει ικανοποιητικά τους κραδασμούς, ενώ η ποιότητα κύλισης είναι άνω του μέσου όρου. Στον αυτοκινητόδρομο είναι αρκετά ήσυχο και κάποιες πλεύσεις στο αμάξωμα δεν είναι αρκετές για να χαλάσουν τη συνολική εικόνα του αυτοκινήτου. Από την πλευρά του, το γνωστό diesel μοτέρ CDTI 1.6 λτ. των 136 ίππων ικανοποιεί πλήρως με τις επιδόσεις του και τη ροπή του, ενώ η μέση κατανάλωσή του δεν ξεπέρασε τα 6,5 λτ./100 χλμ. Όσον αφορά τις εκτός δρόμου ικανότητες του Opel Mokka X, αυτές είναι παραπάνω από ικανοποιητικές, καθώς η αυτόματη τετρακίνηση που μοιράζει τη ροπή έως και 50:50 σε εμπρός και πίσω άξονα (ζυγίζει μόλις 65 κιλά όλο το σύστημα της τετρακίνησης) είναι αρκετά άμεση στην εμπλοκή της.

Για το τέλος αφήσαμε τις τιμές του νέου Mokka X οι οποίες ξεκινούν από τα 20.000 ευρώ για το βενζινοκίνητο 1.4 λτ. των 140 ίππων και από τα 21.900 ευρώ για το 1.6 λτ. CDTI των 110 ίππων (δείτε αναλυτικά τις τιμές εδώ).

Get it on Google Play Download on the App Store