Οδηγούμε το νέο Opel Astra ντίζελ 1.6 CDTI 110 PS

Το ολοκαίνουργιο Opel Astra κατέφθασε και στην χώρα μας, όπου είχαμε την ευκαιρία να το γνωρίσουμε από κοντά καλύτερα και να το οδηγήσουμε για πρώτη φορά στους ελληνικούς δρόμους, στα πλαίσια της δημοσιογραφικής του παρουσίασης. Οι αλλαγές που έχουν γίνει συγκριτικά με το προγενέστερο μοντέλο είναι πολλές και δεν θα ήταν υπερβολή να πούμε ότι είναι το καλύτερο και πιο ανταγωνιστικό Astra από ποτέ, αφού βελτιώθηκε στα σημεία όπου μειονεκτούσε πριν, ενώ προσφέρει στοιχεία εξοπλισμού που συναντώνται στ πολυτελή αυτοκίνητα (βλ. καθίσματα με μασάζ και σύστημα φώτων IntelliLux LED).

Στην χώρα μας το νέο Opel Astra διατίθεται με το νέο downsized 3κύλινδρο μηχανικό σύνολο του 1.0 λτ. ισχύος 115 ίππων και το ντίζελ 1.6 CDTI με 110 και 136 ίππους, ενώ τιμή εκκίνησης είναι τα 18.040 ευρώ (πατήστε εδώ για τιμές και εξοπλισμούς).

Τις πρώτες εντυπώσεις κερδίζει το κομψό και δυναμικό σχεδιαστικά αμάξωμά του με τον ρευστό σχεδιασμό, το οποίο με μήκος 4,37 μ. είναι πιο κοντό κατά 5 περίπου εκατοστά από το προγενέστερο και πιο χαμηλό κατά 2,6 εκατοστά. Εκεί που υπήρξε μεγάλη πρόοδος, είναι στη μείωση του συνολικού βάρους κατά έως 200 κιλά ή 120 κιλά σε κάθε περίπτωση, κάτι που μόνο οφέλη προσφέρει σε επιδόσεις, κατανάλωση, εκπομπές CO2 και οδική συμπεριφορά.

Σημαντικά αναβαθμισμένο είναι και το εσωτερικό του νέου Astra, το οποίο αποπνέει συμπαγή αίσθηση, είναι μοντέρνο και με πολύ καλούς χώρους. Η «φλύαρη» κεντρική κονσόλα του προγενέστερου Astra με τα πολλά χειριστήρια που δεν ευνοούσαν την εργονομία, έδωσε την θέση της σε μια πιο μινιμάλ, με λίγα χειριστήρια και με τις περισσότερες λειτουργίες να εμφανίζονται στην οθόνη των 7 ιντσών του συστήματος πολυμέσων IntelliLink. Πολύ καλή είναι η θέση οδήγησης, με τον οδηγό να έχει στη διάθεσή του πολλαπλές ρυθμίσεις για το κάθισμα και το τιμόνι. Στον τομέα της ποιότητας, το πάνω μέρος του ταμπλό είναι κατασκευασμένο από παχύ αφρώδες υλικό (έναντι του πολύ λεπτού στο προγενέστερο Astra), ενώ και τα σκληρά πλαστικά έχουν καλή υφή. Η συναρμογή και το φινίρισμα είναι προσεγμένα, αν και στο αυτοκίνητο που οδηγήσαμε παρατηρήθηκαν κάποιοι μικροτριγμοί από συντονισμούς του κινητήρα. Βελτιωμένοι με την σειρά τους παρουσιάζονται οι χώροι για τους πίσω επιβάτες, όπου υπάρχει αρκετός αέρας για τα γόνατα και ικανοποιητικός για τα πόδια. Για τις αποσκευές υπάρχουν 370 λίτρα, δηλαδή όσα και του προηγούμενου.

Η δραστική μείωση του βάρους του νέου Astra σε συνδυασμό με την αύξηση της ακαμψίας, τις νέες ρυθμίσεις των αναρτήσεων και του τιμονιού, προσφέρουν σημαντική βελτίωση στην οδική συμπεριφορά του αυτοκινήτου. Από τα πρώτα μέτρα κίνησης γίνεται αντιληπτή η καλύτερη ευελιξία που προσφέρει, η πιο θετική αίσθηση από το σύστημα διεύθυνσης και το πιο στιβαρό πλαίσιο. Η ανάρτηση με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω με τον σύνδεσμο Watts έχει σφιχτή ρύθμιση και προσφέρει πολύ καλή σταθερότητα στις στροφές, μικρές κλίσεις και αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, ακόμα και με πιεσμένους ρυθμούς, σε συνδυασμό με τις 17 ιντσών ζάντες και τα ελαστικά διαστάσεων 225/45 που φορούσε το αυτοκίνητο που οδηγήσαμε. Από πλευράς άνεσης, εκτιμήσαμε περισσότερο τον χαμηλό θόρυβο κύλισης, αφού ορισμένες έντονες ανωμαλίες του δρόμου περνούσαν στο εσωτερικό. Βέβαια, σε κάθε περίπτωση πιο σαφή εικόνα θα έχουμε όταν γίνει η δοκιμή του αυτοκινήτου.

Τέλος, θετικές εντυπώσεις μας άφησε και ο ντίζελ κινητήρας των 1.6 λτ. με τους 110 ίππους και τα 300 Nm ροπής από τις 1.750 σ.α.λ. Η λειτουργία του είναι γενικά ήσυχη, χωρίς κραδασμούς, με θετική απόκριση από τις χαμηλές στροφές, γραμμική απόδοση και σβέλτη επιτάχυνση, η οποία έλλειπε από το  προηγούμενο Astra 1.6 CDTI 110 PS, λόγω των παραπανήσιων κιλών. Από πλευράς επιδόσεων και κατανάλωσης, το νέο ντίζελ Astra με τους 110 ίππους επιταχύνει στα 0-100 χλμ./ώρα σε 11,0 δλ., καταναλώνει 3,5 λτ./100 χλμ. και εκπέμπει 90 γρ./χλμ. CO2 (έναντι 12,0 δλ., 3,7 λτ./100 χλμ. και 97 γρ./χλμ. CO2 το αντίστοιχο προγενέστερο Astra).

Get it on Google Play Download on the App Store