Δοκιμή VW Golf 1.4 TGI BlueMotion DSG με φυσικό αέριο

Το πρώτο σε πωλήσεις αυτοκίνητο στην Ευρώπη, το Volkswagen Golf, εκτός από τις γνωστές εκδόσεις με τους κινητήρες βενζίνης TSI και ντίζελ TDI, περιλαμβάνει στην γκάμα του και κινητήρα διπλού καυσίμου (φυσικό αέριο/βενζίνη), προσφέροντας χαμηλότερο κόστος μετακίνησης ακόμα και από το ντίζελ 1.6 TDI BlueMotion (δείτε εδώ τη δοκιμή). Παράλληλα, εκτός από την εξαιρετική οικονομία σε καύσιμο που προσφέρει το νέο Golf 1.4 TGI 110 PS BlueMotion με την χρήση του φυσικού αερίου, προσφέρεται και σε αρκετά ελκυστική τιμή, η οποία ξεκινά από τις 19.890€ (με απόσυρση). Σε αντιστοιχία το Golf 1.6 TDI 110PS BlueMotion κοστίζει στην ίδια έκδοση 1.780 περισσότερα (21.670 ευρώ).

Εξωτερικά το μόνο στοιχείο που μαρτυρά ότι πρόκειται για το Golf που κινείται και με φυσικό αέριο, είναι το λογότυπο TGI στην πόρτα του χώρου αποσκευών, ενώ οι φιάλες αποθήκευσης του CNG είναι πάρα πολύ καλά προστατευμένες και «κρυμμένες» κάτω από το δάπεδο του πορτ μπαγκάζ. Εκτός από το 5θυρο υπάρχει και το στέισον βάγκον Golf Variant TGI, με τιμή από 21.990 ευρώ και χώρο αποσκευών 424 λίτρων.

Οικονομία στο full και πολύ καλές επιδόσεις

Το Golf TGI BlueMotion τροφοδοτείται με ένα νέο 1.4 TSI κινητήρα απόδοσης 110 ίππων και 200 Nm ροπής από τις μόλις 1.500 σ.α.λ., ο οποίος από τη μία πλευρά εξασφαλίζει πολύ καλές επιδόσεις και από την άλλη ασύγκριτα χαμηλό κόστος με την χρήση του φυσικού αερίου. H Volkswagen ανακοινώνει μέση κατανάλωση 3,4 κιλών/100 χλμ. CNG, τα οποία αντιστοιχούν με περίπου 3,3€/100 χλμ. (λιγότερο από 1€/kg κοστίζει το φυσικό αέριο) ή 5,2 λτ./100 χλμ. βενζίνης και εκπομπές CO2 μόλις από 92 γρ./χλμ. Κατά τη διάρκεια της δοκιμής, το trip computer έδειξε μεικτή κατανάλωση φυσικού αερίου 4,4 κιλά/100 χλμ., ενώ θα μπορούσε να μειωθεί και άλλο με λίγο πιο προσεκτική οδήγηση.

Κάτω από το δάπεδο του χώρου αποσκευών είναι τοποθετημένες δύο «αόρατες» δεξαμενές για το CNG χωρητικότητας 15 κιλών και σε συνδυασμό με το ρεζερβουάρ βενζίνης των 50 λίτρων η θεωρητική αυτονομία φτάνει (σύμφωνα με τη VW) τα 1.360 χλμ. Από πλευράς λειτουργίας και απόδοσης του κινητήρα δεν παρατηρήσαμε κάποια ουσιαστική διαφορά όταν «καίγεται» βενζίνη ή φυσικό αέριο, εκτός από μια ανεπαίσθητη τραχύτητα με το CNG. Ο κινητήρας λειτουργεί από την εκκινησή του με φυσικό αέριο και όταν αδειάσουν οι δεξαμενές, αυτομάτως το σύστημα γυρίζει στη βενζίνη χωρίς ο οδηγός να αντιληφθεί κάποια αλλαγή πέρα από την ένδειξη στον πίνακα οργάνων για ανεφοδιασμό καυσίμου. Όταν έχει αδειάσει το φυσικό αέριο τότε κινείται κανονικά με τη βενζίνη. Η Volkswagen ίσως θα έπρεπε να είχε τοποθετήσει διακόπτη επιλογής χρήσης φυσικού αερίου ή βενζίνης. Το μόνο ουσιαστικό μειονέκτημα αφορά στα λίγα πρατήρια φυσικού αερίου που υπάρχουν στην χώρα μας (Ανθούσα, Κηφισιά, Ν. Φιλαδέλφεια και Πυλαία Θεσσαλονίκης), ωστόσο το δίκτυο της Fisikon διευρύνεται.

Πολύ καλός συνδυασμός άνεσης και οδικής συμπεριφοράς

Καμία διαφορά δεν υπάρχει και σε οδηγικά χαρακτηριστικά μεταξύ του Volkswagen Golf TGI και των υπολοίπων εκδόσεων παραπλήσιας απόδοσης, προσφέροντας πολύ καλή συμπεριφορά και άνεση στο δρόμο ανεξαρτήτως διαδρομής και ιδιαίτερα συμπαγή αίσθηση από το πλαίσιο αλλά και από την συνολική κατασκευή. Η ανάρτησή του με τα γόνατα ΜακΦέρσον εμπρός και τον ημιάκαμπτο άξονα πίσω είναι κατάλληλα ρυθμισμένη για να διατηρεί υψηλή σταθερότητα του αμαξώματος τόσο στις ευθείες όσο και στις στροφές με μικρές κλίσεις. Εκεί οι τροχοί παρουσιάζουν αυξημένα περιθώρια πρόσφυσης, η συμπεριφορά του αυτοκινήτου είναι ουδέτερη, ελεγχόμενη και ο οδηγός λαμβάνει θετική αίσθηση και απόκριση από το τιμόνι όπως και από τα φρένα.

«Τυπικά» άρτιο σε κάθε επίπεδο το εσωτερικό

Στο εσωτερικό του Golf TGI BlueMotion δεν υπάρχει καμία αλλαγή σε σχέση με τα υπόλοιπα Golf, εκτός από την ένδειξη της θερμοκρασίας του κινητήρα στον πίνακα οργάνων που αντικαταστάθηκε από τον δείκτη πληρότητας του CNG. Κατά τα «γνωστά» η καμπίνα του μικρομεσαίου Volkswagen κερδίζει αμέσως τις εντυπώσεις με την υψηλή ποιότητα υλικών, φινιρίσματος και συναρμογής, την πολύ καλή εργονομία, θέση οδήγησης και τους άνετους χώρους για τους επιβάτες. Στο μόνο σημείο που μειονεκτεί είναι στην χωρητικότητα του πορτ μπαγκάζ, αφού λόγω των δεξαμενών μειώθηκε το ωφέλιμο ύψος μαζί και η χωρητικότητα κατά 89 λίτρα (291 λτ. έναντι 380 λτ.).

(+) Κατανάλωση – οικονομία με φυσικό αέριο, επιδόσεις, ποιότητα, οδική συμπεριφορά, εργονομία, χώροι επιβατών

(-) Μικρότερο πορτ μπαγκάζ, περιορισμένο δίκτυο ανεφοδιασμού CNG

Καύσιμο
Φυσικό αέριο/Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.395
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
7 DSG
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
110/4.800
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
200/1.500
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
10,9
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
194
Αστική (λτ./100 χλμ.)
4,4 kg CNG/6,7 βενζίνη
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
2,8 kg CNG/4,3 βενζίνη
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
3,4 kg CNG/5,2 βενζίνη
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
92 (CNG) / 119 (βενζίνη)
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντ. δοκός
Πίσω ανάρτηση
Ημιάκαμπτος άξονας, αντ. δοκός
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.255
Πλάτος (χλστ.)
1.790
Ύψος (χλστ.)
1.450
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.636
Βάρος (κιλά)
1.395
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
291
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
94%
Ασφάλεια παιδιού
89%
Ασφάλεια πεζού
65%
Επικουρικά συστήματα
71%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
21.840 (DSG)
ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.4 1st 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW ID.3 1st Edition 204 PS
Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Δοκιμή VW Golf 1.5 TSI 130 PS ACT
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή DS 3 Crossback 1.5 BlueHDi 100
Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TSI 115 PS DSG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Δοκιμή VW Polo 1.0 TGI 90 PS CNG
Αθήνα - Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Αθήνα - Χαλκίδα με 2 ευρώ με το VW Polo 1.0 TGI
Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS
Δοκιμή VW T-Roc 1.6 TDI 115 PS
Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Δοκιμή VW T-Cross 1.0 TSI 115 PS
Ο «καυτός» εξοπλισμός του Hyundai i20 N Performance
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Hyundai i20 N, Kona N και i30 N
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κοστίζει η νέα BMW iX3;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνει η Mercedes EQS στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του νέου Citroen C3 Aircross
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσο κάνουν τα Tesla των 1.020 ίππων στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές των Audi Q4 e-tron Sportback, e-tron GT & RS e-tron GT!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
«Πάτησε» Ελλάδα το νέο Nissan Qashqai!
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Νέα Toyota Yaris Tokyo Spirit και Pop-Out (+τιμές)
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Με εκπτώσεις τα ανανεωμένα SEAT Ibiza & Arona
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Πόσα Yaris κοστίζει η βασική Supra στην Ελλάδα;
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Οι τιμές του Toyota Prius Plug-in Hybrid στην Ελλάδα
Νέα λανσαρίσματα αυτοκινήτων
Get it on Google Play Download on the App Store