Δοκιμή Volvo V40 Cross Country T3

Το V40 Cross Country είναι η crossover έκδοση του μικρομεσαίου μοντέλου της Volvo, με υπερυψωμένη απόσταση από το έδαφος, πιο «περιπετειώδη» εμφάνιση και την ίδια γκάμα κινητήρων diesel και βενζίνης. Το αυτοκίνητο συμπληρώνει φέτος στην αγορά 4 χρόνια παρουσίας και η Volvo του χαρίζει μια επιμέρους ανανέωση κυρίως εμφανισιακά, η οποία τονίζει τις έτσι κι αλλιώς πολύ μοντέρνες γραμμές του. Εμείς, δοκιμάζουμε το ανανεωμένο Volvo V40 Cross Country στη βενζινοκίνητη έκδοση T3 με τον 1.500άρη turbo κινητήρα των 152 ίππων, η οποία κοστίζει από 25.791 ευρώ, έχοντας έναν υπέρ-πλήρη εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας.

Ακόμη πιο μοντέρνο αισθητικά

Η εμφάνιση του Volvo V40 Cross Country έτσι κι αλλιώς ήταν ένα από τα δυνατά του σημεία και πλέον, στο ανανεωμένο μοντέλο η σουηδική εταιρεία την τονίζει ακόμη περισσότερο δίνοντας έμφαση κυρίως σε μικροαλλαγές στο εμπρόσθιο μέρος. Εκεί, το μάτι πέφτει αμέσως πάνω στα νέα LED φώτα ημέρας με το χαρακτηριστικό σχήμα «σφυρί του Θωρ» (το πολεμικό σφυρί του θεού της Σκανδιναβικής μυθολογίας), τα οποία είναι τοποθετημένα μέσα στα εμπρόσθια κρύσταλλα. Παράλληλα, η γρίλια της μάσκας διαφοροποιείται ελαφρώς και ενσωματώνει πλέον το νεοσχεδιασμένο λογότυπο της Volvo,«φρεσκάροντας» ακόμη περισσότερο το εμπρόσθιο τμήμα. Από εκεί και πέρα, περαιτέρω αλλαγές στη σχεδίαση του V40 Cross Country δεν υπάρχουν, με το μικρομεσαίο crossover να διατηρεί όπως προείπαμε ένα πολύ μοντέρνο 5θυρο αμάξωμα, με κουπέ τελείωμα στο πίσω μέρος και τα απαραίτητα πρόσθετα στο αμάξωμα («ποδιές» στους προφυλακτήρες, πλαϊνά σπόιλερ, ράγες οροφής) που τονίζουν τον crossover χαρακτήρα του.

Διαβάστε ακόμα: Νέες εκδόσεις Volvo Livtech με όφελος πάνω από 5.000 ευρώ

Ποιοτικό εσωτερικό με μέτριους χώρους

Στην καμπίνα του Volvo V40 Cross Country η ανανέωση έφερε μόνο αλλαγές σε χρώματα και επενδύσεις, όπως τα πανέμορφα καρώ υφάσματα που συνδυάζονται με ανοιχτόχρωμα δέρματα στο αυτοκίνητο της δοκιμής μας. Από εκεί και πέρα η σχεδίαση παραμένει χωρίς διαφοροποιήσεις, με την λεπτή χρωμιωμένη κεντρική κονσόλα να δίνει μια μινιμαλιστική και πολύ μοντέρνα ντιζαϊνάτη αίσθηση, αλλά και τον πίνακα οργάνων με τα ψηφιακά όργανα που αλλάζουν μοτίβο (ανάλογα με την επιλογή «Elegance», «Eco» ή «Performance») να ξεχωρίζει. Τα υλικά που έχουν επιλεγεί είναι από τα πλέον ποιοτικά, αφού υπάρχει άφθονο μαλακό πλαστικό στο ταμπλό και το εσωτερικό των θυρών, ενώ και η συναρμογή και το φινίρισμά τους ικανοποιούν. Στους χώρους, το V40 Cross Country έχει ένα 4θέσιο εσωτερικό που θα μεταφέρει με αρκετές παραχωρήσεις για τα γόνατα και τα κεφάλια τους πίσω επιβάτες, ιδίως εάν αυτοί ξεπερνούν το μέσο όρο ύψους. Το πορτ-μπαγκάζ, με 335 λίτρα είναι από τα μικρότερα στην κατηγορία, όμως εάν αναδιπλωθούν τα πίσω καθίσματα ο όγκος αυξάνεται στα 1.032 λίτρα.

Ισχυρό μοτέρ – Γρήγορες επιδόσεις

Ο 1.500άρης turbo κινητήρας του V40 Cross Country έχει υψηλή ονομαστική απόδοση (152 άλογα στις 5.000 στροφές) και ροπή που αγγίζει τα 270 Nm διαθέσιμα μόνο από τις 1.700 σ.α.λ. Το μοτέρ αυτό συνδυάζεται αποκλειστικά με ένα 6τάχυτο αυτόματο κιβώτιο ταχυτήτων, που διαθέτει και paddles για την αλλαγή των σχέσεων πίσω από το τιμόνι. Στην πράξη, ο συνδυασμός κινεί χωρίς πρόβλημα το βαρύ για την κατηγορία αμάξωμα του V40 Cross Country, προσφέροντας αρκετά σβέλτες επιδόσεις (π.χ. 0-100 χλμ./ώρα σε 8,5 δευτερόλεπτα). Το κιβώτιο, στην αυτόματη λειτουργία του φροντίζει ώστε να κρατά χαμηλά τις στροφές του κινητήρα μειώνοντας τον έτσι κι αλλιώς χαμηλό θόρυβο, βοηθώντας στην άνεση κατά το ταξίδι. Ιδίως εφόσον επιλεγεί το πρόγραμμα Eco+, το κιβώτιο αλλάζει σχέσεις στο χαμηλό του φάσμα και έχει και λειτουργία coasting στην εθνική (απεμπλέκεται η σχέση όταν δεν πατά ο οδηγός το γκάζι), ώστε να συμβάλει στη μείωση της κατανάλωσης. Η Volvo ανακοινώνει μια μειωμένη μέση τιμή 5,6 λτ./100 χλμ., όμως στην πράξη η μέση τιμή που είδαμε στη δοκιμή μας ήταν στα 9,5 λτ./100 χλμ.

Διαβάστε ακόμα: Ρεκόρ πωλήσεων από τη Volvo το 2016

Στιβαρό και σταθερό στο δρόμο

Το Volvo V40 Cross Country στο δρόμο χαρακτηρίζεται από τη στιβαρή αίσθησή του, τη σταθερότητα σε κάθε είδους διαδρομή και την πολύ καλή ποιότητα κύλισης. Σε σχέση με το «απλό» V40 η ανάρτηση έχει μεγαλύτερη διαδρομή, κάτι που βοηθά το αυτοκίνητο να διαχειριστεί λίγο πιο αποτελεσματικά τις ανωμαλίες του οδοστρώματος, όμως κατά το πέρασμα από λακκούβες ή απότομα σαμαράκια η ανάρτηση δυσανασχετεί και το δείχνει. Σε ένα δρόμο με στροφές, σε σχέση με ό,τι συμβαίνει στην κατηγορία οι κλίσεις από το αμάξωμα είναι μικρότερες και το πλαίσιο δείχνει ότι μπορεί να προσφέρει τα απαιτούμενα σε πρόσφυση και κράτημα. Το τιμόνι όμως με τη μεγάλη στεφάνη στερείται αίσθησης και είναι αργό, μην εμπνέοντας για περαιτέρω πίεση. Εκτός δρόμου, η λίγο υψηλότερη απόσταση από το έδαφος (+40 χλστ.) διευκολύνει ελαφρώς το πέρασμα από πατημένο χωματόδρομο, όμως η απουσία τετρακίνησης ορίζει τα όρια της εξερεύνησης.

(+): Σχεδίαση αμαξώματος-καμπίνας, υλικά στο εσωτερικό, ποιότητα κύλισης, εξοπλισμός αρχικής έκδοσης, παθητική ασφάλεια

(-): Χώροι πίσω επιβατών, χωρητικότητα πορτ-μπαγκάζ, αίσθηση τιμονιού, κατανάλωση υπό πίεση

Καύσιμο
Βενζίνη
Κυβισμός (κ.εκ.)
1.498
Κύλινδροι/βαλβίδες
4/16
Ταχύτητες
6
Ισχύς (PS/σ.α.λ.)
152/5.000
Ροπή (Nm/σ.α.λ.)
250/1.700-4.000
0-100 χλμ./ώρα (δλ.)
8,5
Τελική ταχύτητα (χλμ./ώρα)
210
Αστική (λτ./100 χλμ.)
7,1
Υπεραστική (λτ./100 χλμ.)
4,6
Μεικτή (λτ./100 χλμ.)
5,6
Εκπομπές CO2 (γρ./χλμ.)
131
Τέλη κυκλοφορίας (ευρώ)
157,2
Εμπρός ανάρτηση
Γόνατα ΜακΦέρσον, αντιστρεπτική
Πίσω ανάρτηση
Πολλαπλών συνδέσμων, αντιστρεπτική
Εμπρός φρένα
Αεριζόμενοι δίσκοι
Πίσω φρένα
Δίσκοι
Υποβοήθηση τιμονιού
Ηλεκτρομηχανική
Μήκος (χλστ.)
4.370
Πλάτος (χλστ.)
1.783
Ύψος (χλστ.)
1.458
Μεταξόνιο (χλστ.)
2.647
Βάρος (κιλά)
1.573
Χώρος αποσκευών (λίτρα)
335
Αστέρια
(5)
Ασφάλεια ενηλίκου
98%
Ασφάλεια παιδιού
75%
Ασφάλεια πεζού
88%
Επικουρικά συστήματα
100%
ESP
 
Αερόσακοι
7
Ηλεκτρικά παράθυρα
4
Ηλεκτρικοί καθρέπτες
 
Air condition
 
Κλιματισμός
 
Ηχοσύστημα
 
Ζάντες Αλουμινίου
 
Τιμή από
25.791
Get it on Google Play Download on the App Store